Ειδήσεις /ΠολιτισμόςΔημοσίευση: 01 Απριλίου 2019 08:56

Στο φως συλλογή απολιθωμάτων από την ημέρα της “Αποκάλυψης” (βίντεο)

Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα ψαριών, ζώων και δέντρων από τη μέρα της «Αποκάλυψης» πριν 66 εκατ. χρόνια, όταν έπεσε στην Γη ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους.

ΗΠΑ - απολιθώματα

Ανασκαφές στην περιοχή Μπάουμαν στη Βόρεια Ντακότα των ΗΠΑ έφεραν στο φως μια εντυπωσιακή συλλογή απολιθωμάτων, τα οποία είχαν σκεπαστεί από πολλαπλά θραύσματα που είχαν πέσει από τον ουρανό, προφανώς μετά την εκτίναξη τους στον αέρα μετά την πρόσκρουση. Τα απολιθώματα έφεραν επίσης ενδείξεις ότι είχαν κατακλυστεί από το νερό, πιθανώς εξαιτίας ενός τεράστιου τσουνάμι που προκάλεσε η πτώση του αστεροειδούς με διάμετρο γύρω στα 12 χιλιόμετρα.

Οι 12 ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο Ρόμπερτ ΝτεΠάλμα του Πανεπιστημίου του Κάνσας, που θα κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), εκτιμούν ότι για πρώτη φορά οι επιστήμονες έχουν την ευκαιρία να πάρουν μια ιδέα των τρομερών γεγονότων που συνέβησαν μερικά λεπτά έως ώρες μετά την πρόσκρουση του αστεροειδούς σε μια περιοχή στο σημερινό Κόλπο του Μεξικού.

Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα ψαριών, ζώων και δέντρων από τη μέρα της «Αποκάλυψης» πριν 66 εκατ. χρόνια, όταν έπεσε στη Γη ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα ψαριών, ζώων και δέντρων από τη μέρα της «Αποκάλυψης» πριν 66 εκατ. χρόνια, όταν έπεσε στη Γη ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους

Η πρόσκρουση δημιούργησε στη χερσόνησο Γιουκατάν τον κρατήρα Τσιξουλούμπ, με διάμετρο σχεδόν 200 χιλιομέτρων, ο οποίος είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό υποθαλάσσιος, θαμμένος 600 μέτρα κάτω από το βυθό. Οι επιστήμονες χρονολόγησαν τα απολιθώματα της Β.Ντακότα ότι έχουν ηλικία 65,76 εκατομμύρια χρόνια, η οποία ταιριάζει με την χρονολόγηση για την πτώση του αστεροειδούς.

Η πρόσκρουση, η οποία θα ταρακούνησε τη Γη όσο ένας σεισμός 10 έως 11 βαθμών, θα εκτόξευσε δισεκατομμύρια τόνους λιωμένων και διαλυμένων πετρωμάτων προς κάθε κατεύθυνση σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων. Τα απολιθωμένα ψάρια που βρέθηκαν, έχουν βράγχια γεμάτα από τέτοια θραύσματα (υαλώδεις τηκτίτες), διαμέτρου έως πέντε χιλιοστών, τα οποία θα είχαν κατακλύσει το νερό, όπου θα έπεσαν μαζικά σαν πύρινες βολίδες με ταχύτητες 150 έως 300 χιλιομέτρων την ώρα. Ανάλογα τέτοια θραύσματα, που θα είχαν προκαλέσει τεράστιες πυρκαγιές στα δάση, βρέθηκαν εγκλωβισμένα μέσα σε απολιθώματα ρητίνης δέντρων.

ΗΠΑ - απολιθώματα

Πιθανώς χρειάστηκαν έως 17 ώρες εωσότου το γιγάντιο τσουνάμι από τον Μεξικό διασχίσει μια απόσταση 3.000 χιλιομέτρων και φθάσει στη Βόρεια Ντακότα, σε μια περιοχή όπου τότε υπήρχε θάλασσα και σήμερα είναι ξηρά, όπου βρέθηκαν τα απολιθώματα. Το τσουνάμι θα συμπαρέσυρε οτιδήποτε ζωντανό και άψυχο βρήκε στο δρόμο του. Γι' αυτό, στο «νεκροταφείο» απολιθωμάτων στη Βόρεια Ντακότα βρέθηκαν στοιβαγμένα σε διαδοχικούς σωρούς ψάρια, κλαδιά δέντρων, θηλαστικά, έντομα, οστά δεινοσαύρων και άλλα αρχαία ζώα όπως αμμωνίτες.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ ανάμεσα στους ερευνητές είναι ο καθηγητής γεωλογίας Γουόλτερ Αλβάρεζ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, ο οποίος, μαζί με τον νομπελίστα πατέρα του Λούις, ανέπτυξαν από το 1979 τη διάσημη πλέον θεωρία της πρόσκρουσης ως αιτίας εξαφάνισης των δεινοσαύρων.

Ο συνεργάτης του Ντέηβιντ Μπέρνχαμ δήλωσε ότι «είχαμε καταλάβει πως άσχημα πράγματα συνέβησαν αμέσως μετά την πρόσκρουση, αλλά έως τώρα κανένας δεν είχε βρει την 'κάνη που καπνίζει'. Έτσι, μας έλεγαν 'ακούμε για την έκρηξη που σκότωσε τους δεινόσαυρους, αλλά γιατί δεν υπάρχουν πτώματα παντού;'. Τώρα έχουμε πια και νεκρά σώματα. Δεν είναι δεινόσαυροι, αλλά τελικά θα βρεθούν και αυτοί». Ήδη στον «υγρό τάφο» της Βόρεια Ντακότα, σύμφωνα με τον ΝτεΠάλμα, βρέθηκαν και απολιθωμένα απομεινάρια δεινοσαύρων.

ΗΠΑ - απολιθώματα

Άλλοι επιστήμονες πάντως θεωρούν πιθανό ότι η πρόσκρουση του αστεροειδούς δεν ήταν η μοναδική αιτία για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων, στην οποία πιθανώς συνέβαλαν επίσης κατακλυσμικές και μακρόχρονες εκρήξεις ηφαιστείων, καθώς και η κλιματική αλλαγή.

ΗΠΑ - απολιθώματα

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΠαιδιά 5 - 11 ετών: πως γίνεται ο εμβολιασμός από ιδιώτη παιδίατροΣήμερα 08:41 | Ειδήσεις

Τι λέει σε όλους τους γονείς, μέσω του ΑΝΤ1, ο Κώστας Νταλούκας, που καλεί για άμεσο εμβολιασμό των παιδιώ. Γιατί λέει ότι πρέπει να σταματήσουν τα πάρτι.

Μητσοτάκης - Πούτιν: “καυτή” η ατζέντα της συνάντησηςΣήμερα 06:29 | Ειδήσεις

Επίσκεψη στην Μόσχα πραγματοποιεί ο Πρωθυπουργός. Τι θα πει με τον Ρώσο Πρόεδρο για ανατολική Μεσόγειο, Τουρκία και Ουκρανία. Συνέντευξη Πεσκοφ στον ΑΝΤ1.

Νεκρά αδέρφια στο Νέο Ηράκλειο: Τα σημειώματα και τα αναπάντητα ερωτήματαΣήμερα 08:18 | Ειδήσεις

Σοκάρουν οι λεπτομέρειες σχετικά με την οικογενειακή τραγωδία. Ο χαμός της μητέρας τους και η ανεργία.

Ανεμβολίαστοι - Πάτρα: πέθαναν αδέλφια μέσα σε λίγες ώρεςΣήμερα 10:27 | Τοπικά Νέα

Ακόμη μια τραγωδία στην Πάτρα με άτομα της ίδιας οικογένειας που νόσησαν από κορονοϊό.

Δολοφονία στον Εύοσμο: Οι 17 μαχαιριές, η ομολογία και η ανατροπή11:14Τροχαίο στην Ποσειδώνος: Λεωφορείο έπεσε πάνω σε φοίνικες (εικόνες)11:00Ανεμβολίαστοι - Πάτρα: πέθαναν αδέλφια μέσα σε λίγες ώρες10:47Σεισμός στην Πρέβεζα10:33Σέρρες: Χιόνισε στο Καρυδοχώρι (εικόνες)10:21Μετάλλαξη Όμικρον: το εμβόλιο της Pfizer δεν την καλύπτει πλήρως10:07Ρύθμιση χρεών - Μηχανισμός Έγκαιρης Προειδοποίησης: άνοιξε η πλατφόρμα09:54Μετάλλαξη “Όμικρον”: Οι θεωρίες για το πώς προέκυψε 09:41Νικηφόρος Κοντογιάννης: Ο ιερέας που έβαλε video-wall και φωτοκύτταρο στην εκκλησία 09:27Κορονοϊός - Θωμαΐδης: παραμένει υψηλό το ιικό φορτίο στην Αττική (βίντεο)09:14“The 2Night Show” - Τριανταφύλλου: Το τροχαίο, η ζωή με το αμαξίδιο και η ξιφασκία 09:00Παιδιά 5 - 11 ετών: πως γίνεται ο εμβολιασμός από ιδιώτη παιδίατρο08:47“The 2Night Show” – Σοφιανός: Η απουσία από την τηλεόραση και οι τρεις γάμοι08:34Νεκρά αδέρφια στο Νέο Ηράκλειο: Τα σημειώματα και τα αναπάντητα ερωτήματα 08:20Πλαστά πιστοποιητικά: έδωσε 650 ευρώ και έκανε το εμβόλιο στο… μπουφάν!08:06Τζον Λένον: σαν σήμερα η δολοφονία του από θαυμαστή του07:53“Εξοικονομώ - Αυτονομώ”: 6 λάθη που καθυστερούν τις εγκρίσεις07:40Θεσσαλονίκη - Ψιλικατζίδικο: Ληστεία με κατσαβίδι07:26Πόθεν έσχες: Παράταση για την υποβολή τους07:13ΕΦΚΑ - Συντάξεις: οι ημερομηνίες πληρωμής07:00