Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 23 Σεπτεμβρίου 2018 20:24

Μια “καυτή” υπερ-Γη “είδε” το τηλεσκόπιο TESS

Ο νέος «κυνηγός» εξωπλανητών της NASA ανακάλυψε τον πρώτο πλανήτη του.

διαστημικό τηλεσκόπιο TESS

Ο νέος «κυνηγός» εξωπλανητών της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), το διαστημικό τηλεσκόπιο TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) που είχε εκτοξευθεί φέτος τον Απρίλιο, ανακάλυψε τον πρώτο πλανήτη του.

Πρόκειται για μια καυτή υπερ-Γη γύρω από το άστρο Pi Mensae, γνωστό και ως HD 39091, ένα κίτρινο νάνο που μοιάζει με το δικό μας άστρο και το οποίο βρίσκεται στον αστερισμό της Τράπεζας (Mensa), σε απόσταση σχεδόν 60 ετών φωτός από τον δικό μας πλανήτη.

Στο παρελθόν είχε ανακαλυφθεί ένας αέριος γίγαντας εξωπλανήτης γύρω από το άστρο Pi Mensae, ο Pi Mensae b, ο οποίος είναι περίπου δεκαπλάσιος του Δία. Ο νέος εξωπλανήτης Pi Mensae c, έχει διάμετρο περίπου διπλάσια της Γης και μάζα σχεδόν πενταπλάσια.

Η πρώτη εκτίμηση για την πυκνότητά του καθιστά πιθανό ότι ο νέος εξωπλανήτης είναι ένας υδάτινος κόσμος, με ένα βραχώδη πυρήνα και μια μεγάλη ατμόσφαιρα αποτελούμενη κυρίως από υδρογόνο και ήλιο. Επειδή όμως κινείται 50 φορές κοντύτερα στο μητρικό άστρο του από ό,τι ο Ερμής γύρω από τον Ήλιο, ο Pi Mensae c «ψήνεται» από τη θερμότητα και την ακτινοβολία του άστρου του.

διαστημικό τηλεσκόπιο TESS

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Τσέλσι Χουάνγκ του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ, θα κάνουν τη σχετική παρουσίαση της ανακάλυψής τους στο περιοδικό αστροφυσικής "The Astrophysical Journal Letters", ενώ ήδη έκαναν σχετική προδημοσίευση στο aRxiv.org.

Το τηλεσκόπιο, που ακολουθεί στα βήματα του τηλεσκοπίου «Κέπλερ» και περιφέρεται σαν δορυφόρος γύρω από τη Γη, έχει αναλάβει την αποστολή να μελετήσει εκατοντάδες χιλιάδες φωτεινά άστρα, που βρίσκονται σχετικά κοντά στον Ήλιο.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία“Πρωινοί Τύποι” - Αντιεμβολιαστές: ντοκουμέντο για οικονομική εξαπάτηση πολιτώνΣήμερα 09:25 | Ειδήσεις

Αίσθηση προκαλεί ο διάλογος και τα επιχειρήματα ενός άνδρα να πείσει έναν αντιεμβολιαστή να δώσει χρήματα, δήθεν για να μην τον “πιάνουν” τα μέτρα και οι ποινές.

Θεοδωρικάκος για αντιεμβολιαστές: έρευνα σε ιστοσελίδες και ομάδες υποκινητώνΣήμερα 09:48 | Ειδήσεις

Εντολή στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να εντοπιστούν οι διαχειριστές σελίδων που «συντηρούν» το κίνημα αντιεμβολιαστών μετά το ντοκουμέντο του ΑΝΤ1.

Γονική παροχή: η κατάργηση του φόρου και το όφελος ανά περίπτωσηΣήμερα 11:58 | Ειδήσεις

Εντός της προσεχούς εβδομάδος αναμένεται να ψηφιστεί η ρύθμιση. Παραδείγματα για το όφελος των φορολογούμενων.

Γυναικοκτονία στην Ρόδο: Η μητέρα της Τοπαλούδη ξεσπάΣήμερα 10:41 | Ειδήσεις

"Έκρηξη" από την μητέρα της άτυχης Ελένης Τοπαλούδη, με αφορμή την δολοφονία της Ντόρας στην Ρόδο.

Σαμαράς: η ΝΔ δεν είναι Ποτάμι - Άσκηση βέτο για την Αμμόχωστο13:16Κορονοϊός – Σχολεία: Πόσο σημαντικά είναι τα τακτικά προληπτικά τεστ 13:02ΑΠΘ: Κορονοπάρτι με συνωστισμό, μουσική και αλκοόλ12:49Ο Πελέ παίζει χαρτιά με την κόρη του στο νοσοκομείο (εικόνες)12:35Το Αντάμωμα Φίλων Μοτοσυκλέτας πηγαίνει στις Ροβιές12:22Γονική παροχή: η κατάργηση του φόρου και το όφελος ανά περίπτωση12:09“Ήλιος”: νέα επεισόδια με αδυσώπητες αποκαλύψεις (εικόνες)11:55Μπακογιάνης για Ιμάμογλου: δεν θα κάνουμε δώρο στον Ερντογάν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις11:42Σαρηγιάννης - κορονοϊός: δεκάδες χιλιάδες κρούσματα σε παιδιά!11:28Κάρυστος: Φωτιά σε ιστιοφόρο11:14Γυναικοκτονία στην Ρόδο: Η μητέρα της Τοπαλούδη ξεσπά 11:01Απόδημοι Έλληνες: στα προξενεία οι δηλώσεις γεννήσεων10:48“Άγριες Μέλισσες”: τα πρώτα επεισόδια του 3ου κύκλου (εικόνες)10:35Μάγδα Φύσσα: Δεν τελειώσαμε με τον φασισμό επειδή μπήκε φυλακή η Χρυσή Αυγή10:22Λινού - Κορονοϊός: παιδικά πάρτι με μάσκες και μέτρα10:08Θεοδωρικάκος για αντιεμβολιαστές: έρευνα σε ιστοσελίδες και ομάδες υποκινητών09:55Πέτσας για ΔΕΗ: ήταν “χρυσός” και ο ΣΥΡΙΖΑ την έκανε “κάρβουνο”09:41“Πρωινοί Τύποι” - Αντιεμβολιαστές: ντοκουμέντο για οικονομική εξαπάτηση πολιτών09:28Bitcoin: Η κεντρική τράπεζα της Κίνας “βούλιαξε” το κρυπτονόμισμα09:14Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: Γρίφος με την κάρτα μνήμης09:01