Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 05 Ιουλίου 2018 19:08

Μετωπική σύγκρουση του γαλαξία μας με το “Λουκάνικο”

Ο νάνος γαλαξίας «Λουκάνικο» δεν επέζησε από το γεγονός, αλλά και ο δικός μας γαλαξίας φέρει τα ίχνη της δραματικής σύγκρουσης.

Γαλαξίας

Ο γαλαξίας μας κι ένας μικρότερος γαλαξίας με το ευφάνταστο όνομα «Λουκάνικο» συγκρούσθηκαν μετωπικά πριν από οκτώ έως δέκα δισεκατομμύρια χρόνια. Από την κοσμική σύγκρουση, ένα συμβάν καθοριστικό στην προϊστορία του γαλαξία μας, ο τελευταίος πήρε το σημερινό σχήμα του, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αστρονόμων.

Ο νάνος γαλαξίας «Λουκάνικο» δεν επέζησε από το γεγονός, καθώς γρήγορα διαλύθηκε και τα απομεινάρια του βρίσκονται σήμερα διάσπαρτα ολόγυρα στο γαλαξία μας. Αλλά και ο δικός μας γαλαξίας φέρει τα ίχνη εκείνης της δραματικής σύγκρουσης τόσο στο κέντρο όσο και στην εξωτερική άλω του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Βασίλι Μπελοκούροφ του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και του Κέντρου Υπολογιστικής Αστροφυσικής του Ινστιτούτου Flatiron της Νέας Υόρκης, έκαναν σχετικές δημοσιεύσεις στα περιοδικά «Monthly Notices» της βρετανικής Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας και "Astrophysical Journal Letters".

Οι νέες εκτιμήσεις βασίσθηκαν στη μελέτη των στοιχείων του δορυφόρου Gaia (Γαία) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), που καταγράφει με ακρίβεια τις τροχιές των άστρων, καθώς ταξιδεύουν μέσα στο γαλαξία μας. Με τους κατάλληλους μαθηματικούς υπολογισμούς, οι αστρονόμοι πιστεύουν ότι μπορούν να βγάλουν βάσιμα συμπεράσματα για το μακρινό παρελθόν του γαλαξία μας.

Το σχήμα που έχουν οι σημερινές τροχιές των άστρων του νάνου γαλαξία, τα οποία σήμερα περιφέρονται πια μέσα στο δικό μας γαλαξία, προσέδωσαν στον πρώτο το παρατσούκλι «το Λουκάνικο της Γαίας». Αυτός ο νάνος γαλαξίας ήταν η τελευταία μεγάλη συγχώνευση άλλου γαλαξία με τον δικό μας.

Ο γαλαξίας μας συνεχίζει να συγκρούεται με άλλους γαλαξίας, όπως με τον μικροσκοπικό «Τοξότη», αλλά το «Λουκάνικο» ήταν πολύ πιο μεγάλος, με εκτιμώμενη συνολική μάζα (άστρων, αερίων και σκοτεινής ύλης) τουλάχιστον δέκα δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη του Ήλιου μας. Όταν έπεσε πάνω στο γαλαξία μας, ο τελευταίος έπεσε σε μια χαώδη κατάσταση και εκτιμάται ότι ο δίσκος του υπέστη ρωγμές και χρειάσθηκε να ανασυσταθεί στην πορεία.

Μεταξύ άλλων, οι αστρονόμοι βρήκαν ότι τουλάχιστον οκτώ μεγάλα σφαιρωτά αστρικά σμήνη του γαλαξία μας αποτελούν «κληρονομιά» από το «Λουκάνικο».

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: Τέλος το lockdown – Τι αλλάζει για μετακινήσεις, λιανεμπόριο και τουρισμόΣήμερα 08:21 | Ειδήσεις

Η κυβερνητική στρατηγική για το πέρασμα στη θερινή περίοδο. Όλες οι αλλαγές από τις 14 Μαΐου. Οι προϋποθέσεις για τις διαπεριφερειακές μετακινήσεις.

Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: Απαντήσεις από το DNA αναζητούν οι ΑρχέςΣήμερα 10:49 | Ειδήσεις

Σοκάρει το πόρισμα του ιατροδικαστή για τον θάνατο της νεαρής μητέρας και οι περιγραφές των αστυνομικών για τις εικόνες φρίκης και το μωρό. Που στρέφονται οι έρευνες.

Νέα Σμύρνη: Νεαρός μαχαίρωσε ηλικιωμένο επειδή έκανε παρατήρησηΣήμερα 12:37 | Ειδήσεις

Απίστευτο περιστατικό στην Νέα Σμύρνη. Ο νεαρός αφού μαχαίρωσε τον 60χρονο στην συνέχεια του έκλεψε το τηλέφωνο.

Self test – σχολεία: τι αλλάζει για μαθητές και εκπαιδευτικούς από την επόμενη εβδομάδαΣήμερα 11:36 | Ειδήσεις

Τι θα γίνει με τις εξετάσεις για το εαρινό εξάμηνο στα ΑΕΙ. Σε ποιους φοιτητές θα επιτρέπεται η πρακτική άσκηση με φυσική παρουσία.

“Το Πρωινό” – Ο Βέρτης στο Ισραήλ: εικόνες από το κινητό του με βομβαρδισμούς (βίντεο)13:00Ιταλία: σκοτώθηκε και η ασφαλιστική αποζημίωσε και τη σύζυγο και την ερωμένη!12:49Νέα Σμύρνη: Νεαρός μαχαίρωσε ηλικιωμένο επειδή έκανε παρατήρηση12:37Τσίπρας για Μπαϊράμι: ανάγκη η ειρηνική συνύπαρξη των θρησκειών12:25Η Όλγα Κεφαλογιάννη περιμένει δίδυμα - Τι είπε στον Γιώργο Παπαδάκη (βίντεο)12:12Self test – σχολεία: τι αλλάζει για μαθητές και εκπαιδευτικούς από την επόμενη εβδομάδα12:00Ζώδια - Λίτσα Πατέρα: ο Δίας στους Ιχθύες και τα “δώρα” (βίντεο)11:49Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: Απαντήσεις από το DNA αναζητούν οι Αρχές 11:38Σταϊκούρας: το σχέδιο για την ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα11:26Πιτσούλη για Φιλιππίδη στο “Πρωινό”: “άντε να χαθείς, ρε κάθαρμα” (βίντεο)11:16Γιάννης Αντετοκούνμπο - Μαράια: Περιμένουν το δεύτερο παιδί τους 11:05“Το Πρωινό” - Φιλιππίδης: τι λέει η γυναίκα του για την καταγγέλλουσα τον βιασμό (βίντεο)10:55Ατλέτικο Μαδρίτης: “Αγκαλιά” με τον τίτλο της πρωταθλήτριας10:43Κορονοϊός - Τουρισμός: Επανεκκίνηση με κανόνες10:31Θεσσαλονίκη – τροχαίο δυστύχημα: βάφτηκε… με αίμα η άσφαλτος10:19Κορονοϊός - Βασιλακόπουλος: “Ναι” στα προνόμια σε εμβολιασμένους10:08“The 2Night Show”- Τάκης Χρυσικάκος: Η κατάθλιψη και οι απώλειες που τον σημάδεψαν09:56Διεύθυνση Μεταφορών: Ψηφιακή έκδοση αριθμού προτεραιότητας (εικόνες)09:43“The 2night Show” - Αντιγόνη Δρακουλάκη: Τι αποκάλυψε για τον σύζυγό της 09:31Βελόπουλος για έγκλημα στα Γλυκά Νερά στον ΑΝΤ1: θανατική ποινή στον δολοφόνο της Καρολάιν (βίντεο)09:19