Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 08 Μαΐου 2018 23:48

Δίας και Αφροδίτη επηρεάζουν την τροχιά της Γης – Οι επιπτώσεις

Πώς επηρεάζουν το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας...

AP - Δίας - Αφροδίτη - πλανήτες

Η επίδραση της βαρύτητας του Δία και της Αφροδίτης επιμηκύνει κατά περίπου 5% την τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο κάθε 405.000 χρόνια, κάτι που συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια.

Αυτό επηρεάζει περιοδικά το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Στο παρελθόν οι αστροφυσικοί είχαν θεωρητικά υποθέσει ότι μπορεί να υπάρχει ένας τέτοιος κύκλος, αλλά είναι η πρώτη φορά που βρίσκονται ενδείξεις στη Γη ότι όντως κάτι τέτοιο συμβαίνει ήδη πριν από την εμφάνιση των δεινοσαύρων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στον παλαιομαγνητισμό καθηγητή Ντένις Κεντ του Τμήματος Γεωεπιστημών και Πλανητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ράτγκερς του Νιού Τζέρσι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μελέτησαν σε βάθος χρόνου τις ανατροπές του γήινου μαγνητικού πεδίου, δηλαδή την αντιμετάθεση του βόρειου και του νότιου μαγνητικού πόλου.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο κύκλος των 405.000 ετών είναι το πιο συστηματικό αστρονομικό μοτίβο που συνδέεται με την περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο. Η συνδυασμένη βαρυτική επίδραση του Δία (του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος) και της Αφροδίτης (του κοντινότερου πλανήτη στη Γη) επιμηκύνει ελαφρώς την τροχιά του πλανήτη μας κάθε 405.000 χρόνια από σχεδόν κυκλική σε περίπου 5% ελλειπτική.

Αυτό επηρεάζει το γήινο κλίμα, άρα και τη ζωή πάνω στη Γη, καθώς τα καλοκαίρια γίνονται πιο ζεστά και οι χειμώνες πιο κρύοι, ενώ εντείνονται αντίστοιχα οι περίοδοι ξηρασίας και υγρασίας. Το αντίθετο συμβαίνει, όταν η τροχιά της Γης παίρνει το σχεδόν κυκλικό σχήμα της.

«Είναι ένα εντυπωσιακό εύρημα, επειδή αυτός ο μακρός κύκλος έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια. Οι επιστήμονες μπορούν πια να συσχετίσουν με μεγάλη ακρίβεια τις αλλαγές στο κλίμα, στο περιβάλλον, στους δεινόσαυρους, στα θηλαστικά και στα απολιθώματα σε όλο τον κόσμο, με αυτόν τον κύκλο των 405.000 ετών» δήλωσε ο Κεντ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αλλαγές στο κλίμα της Γης σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο που ο πλανήτης μας κινείται πέριξ του άστρου μας. Και οι παραμικρές μεταβολές στο φως του Ήλιου που φθάνει στη Γη, ως συνέπεια των μεταβολών της τροχιάς της Γης, οδηγούν σε σημαντικές κλιματικές και οικολογικές-βιολογικές μεταβολές.

Αυτή την περίοδο του τρέχοντος κύκλου των 405.000 ετών, σύμφωνα με τους επιστήμονες, η Γη βρίσκεται στο σχεδόν κυκλικό σημείο της τροχιάς της γύρω από τον Ήλιο. Από την άλλη, εκτός από αυτό τον μακρό κύκλο, υπάρχουν τρεις άλλες περιοδικότητες στην κίνηση του πλανήτη μας, που επηρεάζουν το γήινο κλίμα, οι λεγόμενοι «κύκλοι Μιλάνκοβιτς», από το όνομα του σέρβου μαθηματικού που τους πρότεινε στη δεκαετία του 1920.

Οι κύκλοι αυτοί, που έχουν διάρκειες κατά προσέγγιση 100.000, 41.000 και 21.000 ετών, εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, όπως η μεταβολή στην κλίση του άξονα της Γης.

Κορονοϊός - Κατασκήνωση: Κρούσματα στην Καβάλα11:31Θεσσαλονίκη: Του πήρε 10000 ευρώ για να τον βάλει στο Δημόσιο11:18Αναστασιάδης σε Τουρκία: Κόκκινη γραμμή οι παράμετροι του ΟΗΕ11:05Μίνα Σουβάρι: Από τα 12 ήμουν θύμα επαναλαμβανόμενης σεξουαλικής κακοποίησης10:52Αλόννησος: Σκότωσαν τον “Κωστή”, τη φώκια μασκότ του νησιού10:40Κατώτατος μισθός - Χατζηδάκης: Τη Δευτέρα οι αποφάσεις10:28Ηράκλειο: αγωνία για ζευγάρι που χάθηκε με βάρκα10:15Αμφιλοχία: Καταγγελία 22χρονης για βιασμό από 70χρονο 10:03Ολυμπιακοί Αγώνες: Τα δάκρυα της Ντουντουνάκη για τον αποκλεισμό (βίντεο)09:51Κορονοϊός - Κονγκό: Αστυνομικός σκότωσε φοιτητή επειδή δεν φορούσε μάσκα 09:40e-ΕΦΚΑ: Επτά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες για οφειλέτες09:27Σεισμός στο Ηράκλειο: τρόμος από τις συνεχείς δονήσεις09:15Κίνα: επελαύνει ο τυφώνας Ιν-Φα09:03Κορονοϊός - Δωρεάν τεστ από τον ΕΟΔΥ: Πού θα γίνονται την Κυριακή08:51Φωτιά στην Κορινθία: συνεχίζεται η μάχη με τις φλόγες (εικόνες)08:39Ολυμπιακοί Αγώνες: ψηλά στην κατάταξη η Καραχάλιου08:27Δεξίωση στο Προεδρικό: τα πολιτικά πηγαδάκια, οι καλεσμένοι και οι απουσίες08:15Ολυμπιακοί Αγώνες: Σπουδαία πρόκριση για Κυρίδου - Μπούρμπου08:03Ολυμπιακοί Αγώνες: Στα ημιτελικά του μονού σκιφ ο Ντούσκος07:51Ολυμπιακοί Αγώνες: Προκρίθηκε στα ημιτελικά η Αννέτα Κυρίδου07:39