Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 03 Μαΐου 2018 20:19

Βρήκαν για πρώτη φορά αέριο ήλιο στο διάστημα

Το ήλιο είναι το δεύτερο πιο κοινό χημικό στοιχείο στο σύμπαν μετά το υδρογόνο.

πλανήτης - WASP-107b

Μια διεθνής αστρονομική ομάδα ανίχνευσε για πρώτη φορά το αδρανές αέριο ήλιο στην ατμόσφαιρα ενός εξωπλανήτη. Η ατμόσφαιρα σχηματίζει ένα είδος ουράς σαν κομήτη και μέσα σε αυτήν εντοπίσθηκαν άφθονα άτομα του χημικού στοιχείου ηλίου.

Η ανίχνευση -που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη μελέτη των εξωπλανητικών ατμοσφαιρών- έγινε με τη βοήθεια του αμερικανικού διαστημικού τηλεσκοπίου «Χαμπλ» στον εξωπλανήτη WASP-107b σε απόσταση 200 ετών φωτός από τη Γη, στην κατεύθυνση του αστερισμού της Παρθένου.

Ο εξωπλανήτης αυτός είχε ανακαλυφθεί το 2017 και τώρα ανιχνεύθηκαν μεγάλες ποσότητες ηλίου στο ανώτερο τμήμα της ατμόσφαιράς του. Μάλιστα, είναι τόσο ισχυρό το σήμα του ηλίου, που οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ανώτερη ατμόσφαιρα του πλανήτη εκτείνεται δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο διάστημα.

Το ήλιο είναι το δεύτερο πιο κοινό χημικό στοιχείο στο σύμπαν μετά το υδρογόνο. Μεγάλες ποσότητες ηλίου δημιουργήθηκαν κατά την «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ), ενώ σχεδόν κάθε άστρο αρχίζει τη ζωή του παράγοντας ήλιο στον πυρήνα του μέσω πυρηνικής σύντηξης με υδρογόνο.

Από παλιότερα είχε προβλεφθεί θεωρητικά ότι θα είναι ένα από τα συχνότερα ανιχνεύσιμα αέρια γύρω από γιγάντιους εξωπλανήτες. Τώρα ήλθε η στιγμή να γίνει η πρώτη παρατήρησή του, που επιβεβαιώνει τη θεωρητική πρόβλεψη.

Οι ερευνητές από τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και την Ελβετία, με επικεφαλής την Τζέσικα Σπέικ του Τμήματος Φυσικής και Αστρονομίας του βρετανικού Πανεπιστημίου του Έξετερ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature".

Ο εξωπλανήτης WASP-107b έχει περίπου το μέγεθος του Δία, αλλά είναι πολύ λιγότερο πυκνός, έχοντας μόνο το ένα όγδοο της μάζας του τελευταίου. Ακριβώς έχει μικρή μάζα, αδυνατεί να συγκρατήσει την ατμόσφαιρά του, η οποία σταδιακά χάνεται στο διάστημα με τη μορφή ουράς κομήτη.

Ο πλανήτης ολοκληρώνει κάθε έξι γήινες μέρες μια περιφορά γύρω από το άστρο του και έχει μια από τις ψυχρότερες ατμόσφαιρες που έχουν ανακαλυφθεί σε εξωπλανήτη μέχρι σήμερα (500 βαθμοί Κελσίου, που όμως είναι πολύ υψηλότερη θερμοκρασία από ό,τι στη Γη).

Το ήλιο ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1868 και πήρε το όνομα του Ήλιου. Έκτοτε έχει διαπιστωθεί ότι αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά των πλανητών Δία και Κρόνου στο ηλιακό σύστημά μας.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΒάρκιζα - σχολικό: στυγνοί εγκληματίες οι ιδιοκτήτες, λέει η μητέρα (βίντεο)Σήμερα 18:57 | Ειδήσεις

Συγκλονίζει η μητέρα του παιδιού που έμεινε κλειδωμένο για ώρες σε σχολικό λεωφορείο! Τι δήλωσε στον ΑΝΤ1. Ποια η κατάσταση της 2χρονης.

Συνεργάτες Ελπιδοφόρου στον ΑΝΤ1: απαράδεκτη η προσπάθεια “εμπλοκής” του σε “παιχνίδια εντυπώσεων” για την ΤουρκίαΣήμερα 20:19 | Ειδήσεις

Οξύτατη αντίδραση, αποκλειστικά μέσω του ΑΝΤ1, για την "δυσφορία" που φέρεται να προκάλεσε η παρουσία του Αρχιεπισκόπου στα εγκαίνια του “ουρανοξύστη της Τουρκίας”, στο Μανχάταν.

Κορονοϊός: Ο “χάρτης” με τα κρούσματα της ΤρίτηςΣήμερα 17:18 | Ειδήσεις

Σε ποιες περιοχές εντοπίστηκαν και πόσες νέες μολύνσεις από τον φονικό ιό, το προηγούμενο 24ωρο. Αναλυτικά στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.

Τροχαίο στο Ηράκλειο: Θρήνος στην κηδεία του 17χρονου (εικόνες)Σήμερα 16:24 | Τοπικά Νέα

Συγγενείς και φίλοι είπαν στον Προφήτη Ηλία το “τελευταίο αντίο” στον άτυχο νέο που “έσβησε” στην άσφαλτο.

ΕΝΦΙΑ: αναρτώνται τα εκκαθαριστικά - μεταφέρεται η πρώτη δόση21:02Ρούμπεν Πέρεθ: η γυναίκα του στον ΑΝΤ1 για την κλοπή του αυτοκινήτου τους (βίντεο)20:48Φωτιά στην Αρκαδία: Τραυματίστηκε αντιδήμαρχος20:36Συνεργάτες Ελπιδοφόρου στον ΑΝΤ1: απαράδεκτη η προσπάθεια “εμπλοκής” του σε “παιχνίδια εντυπώσεων” για την Τουρκία20:23Λιγνάδης: “όχι” σε προφυλάκιση για τις νέες υποθέσεις βιασμού20:09Θεσσαλονίκη - νηπιαγωγείο: “να μας πουν πως 4 ετών παιδί βρέθηκε μόνο του στους δρόμους”19:55Βάρκιζα - σχολικό: στυγνοί εγκληματίες οι ιδιοκτήτες, λέει η μητέρα (βίντεο)19:42Αττική: Αυτοί είναι οι Ρομά που είχαν “ρημάξει” σπίτια (εικόνες)19:29“Game of Chefs”: οι παίκτες που διαγωνίζονται την Τρίτη (εικόνες)19:15Κορονοϊός - οδοντίατρος: πότε απαιτείται rapid test19:02“Ελευθέριος Βενιζέλος”: χειροπέδες σε ζευγάρι Αμερικανών για αρχαιοκαπηλία18:49Φονικό στη Θεσσαλονίκη: βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της δολοφονίας18:37Γενική Συνέλευση ΟΗΕ: Επαφές Δένδια για την τουρκική προκλητικότητα 18:24Αρκαδία: Μεγάλη φωτιά στο Λεοντάρι - μήνυμα από το 11218:10Κορονοϊός - λύματα: μείωση ιικού φορτίου, με... έξαρση στα κρούσματα!17:58Κορονοϊός: Ο “χάρτης” με τα κρούσματα της Τρίτης17:44Κορονοϊός: δεκάδες νεκροί και 3040 νέα κρούσματα17:32Πυροβολισμοί στην Αλεξάνδρας: τέσσερις συλλήψεις από την ΕΛΑΣ17:19Κηδεία Ντούσαν Ίβκοβιτς: Τα μπασκετικά “παιδιά” του σήκωσαν το φέρετρο (εικόνες)17:07Καιρός: απότομη αλλαγή με βροχές και καταιγίδες16:55