Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 28 Απριλίου 2018 23:59

Βρέθηκαν διαμάντια σε μετεωρίτη που έπεσε στη Γη

Άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες.

Διαμάντια - μετεωρίτης - Γη

Τα διαμαντάκια που βρέθηκαν μέσα σε ένα μετεωρίτη που είχε πέσει στη Γη, προέρχονται από ένα χαμένο πια πλανήτη του πρώιμου ηλιακού συστήματός μας. Αυτό είναι το συμπέρασμα των επιστημόνων που μελέτησαν τον μετεωρίτη Αλμαχάτα Σίτα, ο οποίος είχε πέσει στην έρημο Νουβία του Σουδάν το 2008.

Οι ερευνητές από τη Γαλλία, Γερμανία και Ελβετία, με επικεφαλής τον Φαρχάνγκ Ναμπιέι του Εργαστηρίου Επιστήμης της Γης και των Πλανητών του Ινστιτούτου Φυσικής της Ελβετικής Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο Nature Communications, χρησιμοποίησαν σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους και ηλεκτρονικά μικροσκόπια για να αναλύσουν σε βάθος τον μετεωρίτη.

Μελετώντας τους κρυστάλλους των μικροσκοπικών διαμαντιών που υπήρχαν μέσα στο μετεωρίτη, συμπέραναν ότι πρέπει να σχηματίσθηκαν σε συνθήκες τεραστίων πιέσεων άνω των 20 γιγαπασκάλ.

Αυτές οι πολύ υψηλές πιέσεις δείχνουν ότι τα διαμάντια αρχικά δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα πρωτοπλανήτη μεγέθους μεταξύ Ερμή και Άρη, ο οποίος υπήρχε κατά τα πρώτα δέκα εκατομμύρια χρόνια του ηλιακού μας συστήματος. Ο μετεωρίτης του Σουδάν εκτιμάται ότι αποτελεί ένα από τα τελευταία απομεινάρια εκείνου του αρχέγονου προπλάσματος πλανήτη, που πια δεν υπάρχει.

Η ανακάλυψη αποτελεί άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες, που μέσα από γιγάντιες συγκρούσεις τύπου «μπιλιάρδου» αποτέλεσαν θεμέλιους λίθους για τη δημιουργία των σημερινών πλανητών. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι κάποτε το ηλιακό μας σύστημα διέθετε δεκάδες τέτοια σώματα με μέγεθος μεγαλύτερο της Σελήνης και μικρότερο του Άρη.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης σε EUMED 9: Θεμελιώδης προτεραιότητα η ασφάλεια με βάση το διεθνές δίκαιοΧθες 20:39 | Ειδήσεις

Το μήνυμα του Πρωθυπουργού για την Τουρκία. Τι είπε για τις φωτιές, την πανδημία και τη σταθερότητα

DBRS: αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της ΕλλάδαςΧθες 23:29 | Ειδήσεις

Η αναβάθμιση πραγματοποιείται μόλις μία εβδομάδα μετά την αναβάθμιση της Ελλάδας από τη “Scope Ratings”. Τι δηλώνει ο υπουργός Οικονομικών.

Επίθεση με βιτριόλι: Ανησυχούν οι γιατροί της Ιωάννας για το στρες που βιώνειΧθες 19:42 | Ειδήσεις

Παρότι η Ιωάννα Παλιοσπύρου λαμβάνει τεράστιο κύμα αγάπης, οι θεράποντες ιατροί βλέπουν ήδη τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια στο δέρμα της.

Θεσσαλονίκη: μεθυσμένος πυροβολούσε με καραμπίνα περαστικούς!Χθες 21:58 | Τοπικά Νέα

Άνδρας σκόρπισε τον τρόμο στο κέντρο της πόλης. Αγωνία για τους τραυματίες.

Μητσοτάκης στο Reuters: Η Ελλάδα ελκυστικός προορισμός για ξένες επενδύσεις23:59Μετρό: Τροποποιήσεις στα δρομολόγια από και προς Αεροδρόμιο23:50Μουστοκούλουρα μαλακά από τον Πέτρο Συρίγο23:41DBRS: αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας23:29Θεσσαλονίκη: Εισαγγελέας για αντιεμβολιαστή ιερέα 23:16AUKUS: Η Γαλλία ανακαλεί τους πρέσβεις της από ΗΠΑ και Αυστραλία23:03Κορονοϊός: Θετικά βρέθηκαν λιοντάρια και τίγρεις σε ζωολογικό κήπο22:51“Πρωινοί Τύποι”: πρεμιέρα με νέα πρόσωπα και μεγαλύτερη διάρκεια22:37Καλλιθέα: Σύλληψη 19χρονου για κλοπές22:24UBI: Η νέα ανατροπή στον Κλάδο των Ασφαλίσεων22:10Θεσσαλονίκη: μεθυσμένος πυροβολούσε με καραμπίνα περαστικούς!21:58Ο Ιωνικός “έσβησε” τον Άρη21:45Missing Alert για 35χρονο 21:32EUMED 9: Μήνυμα σε Τουρκία για σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο και επίλυση του Κυπριακού21:20“Ήλιος”: νέα επεισόδια με ανατροπές (εικόνες)21:09Καραγιάννης για Θεσσαλονίκη: κλείνουμε μια ατζέντα έργων δεκαετιών20:56Μητσοτάκης σε EUMED 9: Θεμελιώδης προτεραιότητα η ασφάλεια με βάση το διεθνές δίκαιο20:43Επίθεση στα Χανιά – 18χρονη στον ΑΝΤ1: Η όρασή μου είναι μισή (βίντεο)20:29Φλώρος: Η Κρήτη έχει στρατηγική σημασία στην ανατολική Μεσόγειο (εικόνες)20:16Επίθεση με βιτριόλι: Ανησυχούν οι γιατροί της Ιωάννας για το στρες που βιώνει20:02