Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 02 Μαρτίου 2018 18:30

Σπουδαία ανακάλυψη! Βρήκαν τα αρχαιότερα ίχνη άστρων στα οποία οφείλουμε την ύπαρξη μας

Τα χημικά «δαχτυλικά αποτυπώματα» των πρώτων-πρώτων άστρων που έλαμψαν στο σύμπαν, ανακάλυψαν για πρώτη φορά οι επιστήμονες.

ίχνη - δακτυλικά αποτυπώματα - πρώτα άστρα - αστέρια - Σύμπαν

Τα χημικά «δαχτυλικά αποτύπωματα» των πρώτων-πρώτων άστρων που έλαμψαν στο σύμπαν, ανακάλυψαν για πρώτη φορά οι επιστήμονες.

Η ανακάλυψη έγινε με τη βοήθεια ενός μικρού ραδιοτηλεσκοπίου στην Αυστραλία, το οποίο ανίχνευσε τα αρχαιότερα ίχνη από αυτά τα άστρα της κοσμικής «αυγής», καθώς το φως τους αλληλοεπιδρούσε με τα αέρια υδρογόνου που τα περιέβαλε.

Τα ίχνη αυτά χρονολογούνται μόλις 180 εκατομμύρια χρόνια μετά τη δημιουργία του σύμπαντος με τη «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ) πριν από περίπου 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια. Παραμένει άγνωστο αν υπήρχαν κάποια άστρα ακόμη παλαιότερα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστρονόμο και κοσμολόγο δρα Τζουντ Μπάουμαν του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αριζόνα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», έκαναν λόγο για μεγάλης σημασίας ανακάλυψη, καθώς εδώ και δεκαετίες οι επιστήμονες αναζητούν ενδείξεις από τον πρώτο πληθυσμό άστρων και τώρα φαίνεται πώς το πέτυχαν, έστω και έμμεσα (μέσω του υδρογόνου), αφού αυτά τα άστρα έχουν καταστραφεί προ πολλού.

Σύμφωνα με την κυρίαρχη αστροφυσική θεωρία, τα αρχέγονα αυτά γιγάντια άστρα μπλε χρώματος δημιουργήθηκαν από ψυχρές μάζες αέριου υδρογόνου, που ήταν διάχυτο στο σύμπαν μετά τη δημιουργία του. Οι ζωές τους ήταν σύντομες και με το εκρηκτικό τέλος της ζωής τους διέσπειραν στο σύμπαν τα χημικά στοιχεία που είχαν γεννηθεί στο εσωτερικό τους και χάρη στα οποία υπάρχουμε εμείς σήμερα και κάθε άλλη μορφή ζωής.

Το υπεριώδες φως αυτών των άστρων αλληλοεπίδρασε με τα γύρω νέφη υδρογόνου και τα διήγειρε με τρόπο που να απορροφούν την ραδιοακτινοβολία υποβάθρου στη συγκεκριμένη συχνότητα των 1,4 gigahertz. Αυτό ήταν ακριβώς το σήμα που «έπιασε» το αυστραλιανό ραδιοτηλεσκόπιο Murchison, αν και με το πέρασμα του χρόνου το ραδιοσήμα είχε τροποποιηθεί και ανιχνεύθηκε στην πολύ χαμηλότερη συχνότητα των 78 megahertz.

Από την ανάλυση του σήματος, οι επιστήμονες συμπέραναν ότι τα νέφη αρχέγονου υδρογόνου ήταν πολύ ψυχρότερα από ό,τι θεωρείτο έως τώρα, με θερμοκρασίες μείον 270 βαθμών Κελσίου. Μια πιθανή εξήγηση γι’ αυτό είναι ότι τα άτομα υδρογόνου στο πρώιμο σύμπαν αλληλοεπιδρούσαν άμεσα με τη λεγόμενη «σκοτεινή ύλη».

Αν αυτό όντως ισχύει, τότε η ανακάλυψη έχει διπλή σημασία, καθώς αποτελεί άλλη μια ένδειξη για την ύπαρξη αυτής της μυστηριώδους μορφής ύλης, που δεν εκπέμπει φως και δεν έχει ποτέ παρατηρηθεί άμεσα μέχρι σήμερα, αλλά μόνο μέσω της έμμεσης βαρυτικής επιρροής που ασκεί στην κίνηση των γαλαξιών. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι υπάρχουν σωματίδια σκοτεινής ύλης, αλλά δεν τα έχουν βρει ακόμη.

Άλλοι επιστήμονες χαρακτήρισαν την ανακάλυψη των «αποτυπωμάτων» των πρώτων άστρων ως «επαναστατική» και περιμένουν να επιβεβαιωθεί από νέες παρατηρήσεις, προσδοκώντας έτσι να ανοίξουν ένα νέο παράθυρο για την κατανόηση του νηπιακού σύμπαντος.

Άρση lockdown με self test: πώς λειτουργούν σχολεία και παιδικοί σταθμοί06:23Κορονοϊός – Βραζιλία: Σαρώνει την χώρα ο ιός 06:16Καιρός: ήλιος και άνοδος της θερμοκρασίας τη Δευτέρα06:03Δράση άνευ αντίδρασης; Μάθε να διαχειρίζεσαι σωστά τα αρνητικά συναισθήματα23:59Κορονοϊός - Συναυλία “Vax Live”: συγκεντρώθηκαν 302 εκατ. δολάρια23:48“Η φωτογραφία της ζωής μου”: καθηλωτικές ιστορίες την Δευτέρα (εικόνες)23:36Ρόμπερτ ντε Νίρο: Η εξομολόγηση για τον σοβαρό τραυματισμό του23:23Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου – Πάρκο μνήμης με 353 κυπαρίσσια23:11Eurovision 2021: Ο κορονοϊός “χτύπησε” τις αποστολές δύο χωρών22:58Ανοίγουν παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί22:44Κερύνεια: Ο ποδοσφαιρικός άθλος και η ανάρτηση του Μιχάλη Χατζηγιάννη22:31Κορονοϊός - Ινδική μετάλλαξη: “Καμπανάκι” Μόσιαλου για τους εμβολιασμούς22:19“Παρουσιάστε!”: η “ένωση” και η… εξαφάνιση! (εικόνες)22:06ΑΕΚ - Άρης: Πανηγύρισαν οι Θεσσαλονικείς21:53ΠΑΟΚ - Αστέρας Τρίπολης: “Αστεράκια” είδε ο “δικέφαλος του βορρά”21:41Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός: “Διπλό” με 4άρα στη Λεωφόρο21:32Τεχνητοί δακρυϊκοί αδένες εκκρίνουν κανονικά δάκρυα21:23Ισραήλ: Κατάρρευση εξέδρας σε συναγωγή - Νεκροί και τραυματίες (βίντεο)21:10Joni Mitchell: 4 άλμπουμ για τα 50 χρόνια του “Blue” (βίντεο)20:58Γιάννης Λαγός: Στις φυλακές Δομοκού μαζί με Μιχαλολιάκο και Κασιδιάρη (βίντεο)20:45