Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 01 Μαρτίου 2018 11:18

Ανακαλύφθηκαν τα πρώτα βακτήρια που προστατεύουν από καρκίνο!

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο εν λόγω μικροοργανισμός παράγει μια χημική ουσία (6-ΗΑΡ) που σκοτώνει τους όγκους του δέρματος.

βακτηριακό κύτταρο

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν πάνω στο δέρμα τα πρώτα βακτήρια που δρουν προστατευτικά έναντι του καρκίνου. Πρόκειται για ένα στέλεχος του σταφυλόκοκκου της επιδερμίδας (Staphylococcus epidermidis).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ρίτσαρντ Γκάλο, πρόεδρο του Τμήματος Δερματολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science Advances", ανακάλυψαν ότι ο εν λόγω μικροοργανισμός παράγει μια χημική ουσία (6-ΗΑΡ) που σκοτώνει τους όγκους του δέρματος.

Τα πειραματόζωα (ποντίκια) που εκτέθηκαν σε ισχυρή υπεριώδη ακτινοβολία, ανέπτυξαν πολλούς δερματικούς όγκους, όχι όμως όσα είχαν στο δέρμα τους τα συγκεκριμένα βακτήρια που παράγουν αυτή την ουσία. Η 6-ΗΑΡ είναι ένα μόριο που εμποδίζει τη δημιουργία DNA και έτσι «φρενάρει» την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων.

«Εντοπίσαμε ένα στέλεχος σταφυλόκοκκου, κοινού στο υγιές ανθρώπινο δέρμα, που έχει μια επιλεκτική ικανότητα να αναστέλλει την ανάπτυξη μερικών καρκίνων. Αυτό το μοναδικό στέλεχος των δερματικών βακτηρίων παράγει μια χημική ουσία που καταστρέφει αρκετά είδη καρκινικών κυττάρων, αλλά δεν φαίνεται να είναι τοξική για τα φυσιολογικά κύτταρα» δήλωσε ο Γκάλο.

Τα πειραματόζωα στα οποία έγινε ενδοφλέβια χορήγηση της ουσίας 6-ΗΑΡ κάθε 48 ώρες για διάστημα δύο εβδομάδων, δεν εμφάνισαν τοξικές παρενέργειες, ενώ σε όσα είχαν μελάνωμα στο δέρμα τους, το μέγεθος των όγκων τους συρρικνώθηκε κατά τουλάχιστον 50%.

Θα ακολουθήσουν περαιτέρω μελέτες για να κατανοηθεί πώς παράγεται η ουσία 6-ΗΑΡ, κατά πόσο είναι δυνατό να αξιοποιηθεί για την πρόληψη του καρκίνου και εάν η απώλειά της αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο. Όπως είπαν οι ερευνητές, η νέα ανακάλυψη επιβεβαιώνει ότι το μικροβίωμα του δέρματος παίζει σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμού, ακόμη και από τον καρκίνο.

Πατέντες εμβολίων: Ο Μπάιντεν στηρίζει την κατάργησή τους06:26Σεισμός στη Χάλκη06:14Καιρός: τοπικές νεφώσεις την Πέμπτη06:03Champions League: η Τσέλσι στον τελικό23:595 μυστικά και tips για τη φροντίδα των μαλλιών σου23:51Bruce Willis και Demi Moore έγιναν... πεθερικά - Ποιον αρραβωνιάστηκε η κόρη τους (εικόνες)23:42Δίαιτα - εξπρές κατά της κυτταρίτιδας και του τοπικού λίπους23:39ΑΕΚ - ΠΑΟΚ: ο “δικέφαλος του βορρά”… βγήκε στην Ευρώπη23:32Πρίγκιπας Φίλιππος: Η επίσημη αιτία του θανάτου του 23:23“Η Φάρμα”: Η αποχώρηση έκπληξη, η Τσαμπά και το ποσοστό τηλεθέασης23:15Lockdown: Αργία Πρωτομαγιάς με συλλήψεις και βαριά πρόστιμα23:05Ο Τσιτσιπάς “καθάρισε“ τον Περ στην Μαδρίτη22:56Μόσιαλος για εμβόλια κορονοϊού και γονιμότητα γυναικών22:45Δένδιας: Τηλεδιάσκεψη με την Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων - Τι συζήτησαν22:32Συνταγή για τηγανιά με κοτόπουλο, μανιτάρια και μουστάρδα22:20Χανιά - Self test: Γονέας αρνητής έκανε αγωγή σε Διευθύντρια Λυκείου 22:07Πατήσια: Κοπέλα κατήγγειλε απόπειρα βιασμού από ταξιτζή21:55ΠΝΟ: 24ωρη απεργία στα πλοία 21:44Παναθηναϊκός – Αστέρας: Δεν έβγαλε νικητή η αναμέτρηση στη Λεωφόρο21:32AEGEAN - Olympic Air: αλλαγές στις πτήσεις την Πέμπτη21:23