Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 24 Νοεμβρίου 2017 16:26

Αστεροειδής… διαστημόπλοιο πέρασε από το ηλιακό μας σύστημα (βίντεο)

Ο πρώτος αστεροειδής που επισκέφθηκε το ηλιακό μας σύστημα, προερχόμενος από το διαστρικό χώρο, ήταν πραγματικά πολύ περίεργος.

Αστεροειδής - διάστημα

Ο πρώτος αστεροειδής που επισκέφθηκε το ηλιακό μας σύστημα, προερχόμενος από το διαστρικό χώρο, ήταν πραγματικά πολύ παράξενος. Οι αστρονόμοι που τον παρακολούθησαν με το «Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο» (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή, ανακάλυψαν ότι το σχήμα του είναι πολύ μακρύ και πεπλατυσμένο, μοιάζοντας με μακρύ διαστημόπλοιο.

Πρόκειται για ένα από τα πιο επιμήκη αντικείμενα που έχουν ποτέ παρατηρηθεί στο διάστημα, καθώς το μήκος του εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον δεκαπλάσιο του πλάτους του. Κανείς αστεροειδής ή κομήτης έως τώρα δεν έχει βρεθεί να έχει τέτοιες διαστάσεις.

Έχει μήκος περίπου 400 μέτρων, σκούρα κοκκινωπή απόχρωση, περιστρέφεται πολύ γρήγορα γύρω από τον εαυτό του και υφίσταται δραματικές μεταβολές στη φωτεινότητά του, ενώ δεν εκλύει καθόλου σκόνη γύρω του. Πιθανώς έχει μεγάλη πυκνότητα και μάλλον αποτελείται από πετρώματα και μέταλλα, χωρίς καθόλου νερό ή πάγο.

Αστεροειδής - διάστημα

Ο ασυνήθιστος αστεροειδής Α/2017 U1, που είχε ανακαλυφθεί στις 19 Οκτωβρίου (αρχικά είχε θεωρηθεί κομήτης) και βαφτίσθηκε «Οουμουαμούα», δεν είναι πια ορατός από τη Γη, καθώς συνεχίζει το ταξίδι του και δεν αναμένεται να τον ξαναδούμε.

Αν και γεννήθηκε γύρω από κάποιο άλλο άστρο, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι εδώ και εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια έχει γίνει ένας «περιπλανώμενος» του γαλαξία μας, χωρίς να είναι βαρυτικά προσκολλημένος σε κανένα σύστημα άστρου. Κάπως έτσι, πέρασε περαστικός και από τη γειτονιά μας.

«Εδώ και δεκαετίες είχαμε υποθέσει θεωρητικά ότι τέτοια διαστρικά αντικείμενα υπήρχαν εκεί έξω και τώρα, για πρώτη φορά, έχουν άμεσες ενδείξεις ότι όντως υπάρχουν», δήλωσε ο Τόμας Ζουρμπούχεν της NASA.

Οι ερευνητές, μεταξύ των οποίων ο Ρομπ Γουέρικ του Ινστιτούτου Αστρονομίας του Πανεπιστημίου της Χαβάης, ο οποίος τον ανακάλυψε με το τηλεσκόπιο Pan-STARSS και του έδωσε χαβανέζικο όνομα (Οουμουαμούα σημαίνει «αγγελιαφόρος από μακριά που φθάνει πρώτος»), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature".

Αστεροειδής - διάστημα

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός - Παπαευαγγέλου: αύξηση στην ενδοοικογενειακή διασπορά της πανδημίαςΧθες 18:28 | Ειδήσεις

Σε ύφεση η πορεία εξάπλωσης. "Καμπανάκι" για τους εμβολιασμούς. Το παράδειγμα της Αργολίδας και της Πιερίας. Τι είπε για τα σχολεία, τα κρούσματα κια τα εμβόλια.

Επίθεση με βιτριόλι - Αλεξανδρής: η Ιωάννα θα είναι στην δίκη, επιβαρύνοντας την υγεία της (βίντεο)Χθες 19:03 | Ειδήσεις

Γιατί χαρακτήρισε δειλή την κατηγορούμενη. Τι είπε για την βοήθεια που δόθηκε στην δράστιδα και τι αναφέρει για την τυχόν ποινική δίωξη συνεργών της.

Τουρκία: Navtex για έρευνες ανοιχτά της ΚρήτηςΧθες 22:58 | Ειδήσεις

Η Άγκυρα επικαλείται το παράνομο τουρκολιβυκό μνημονιο...

Μοντέλο με κοκαΐνη: “με παγίδευσε ο άνθρωπος μου”, λέει η 29χρονη (βίντεο)Χθες 21:09 | Ειδήσεις

“Μύδρους” για τον άνθρωπο που εμπιστεύτηκε και επρόκειτο να παντρευτεί σε λίγες εβδομάδες,  εξαπολύει στην απολογία της η γυναίκα, που συνελήφθη μαζί του, για τα 7,8 κιλά κοκαΐνης.

Jennifer Aniston: ποιες πλαστικές επεμβάσεις έχει κάνει23:59Ολυμπιακός: “Λαχτάρησε” αλλά νίκησε την Αντβέρπ23:49Χανιά: Επίθεση με χημικό υγρό σε 18χρονη23:36Διατροφή: πως επηρεάζει την επίδοση των παιδιών στο σχολείο23:24Τουρκία: Navtex για έρευνες ανοιχτά της Κρήτης23:11Σάνεν Ντόχερτι: Ο καρκίνος, η δύναμη ψυχής και η νέα της ταινία22:59Οπλοστάσιο στην Μεσαρά με καλάσνικοφ, καραμπίνες και ξιφολόγχες22:46Κυπριακό: Τριμερής Αναστασιάδη - Τατάρ με Γκουτέρες22:32Κουτσούμπας: Σταγόνα στον ωκεανό τα μέτρα για την ακρίβεια22:20Κορονοϊός - ΜΕΓΑ Εμβολιαστικά Κέντα: ποια κλείνουν και πότε22:06Θάνατος 5χρονου από ροτβάιλερ: η μητέρα του Στάθη μιλά στον ΑΝΤ1 (βίντεο)21:54Λίνκολν - ΠΑΟΚ: “Καθάρισε” ο “Δικέφαλος”21:40Αρνητές κορονοϊού - Χανιά: Μαθητές “έχασαν χρονιά” λόγω των… self test21:27Μοντέλο με κοκαΐνη: “με παγίδευσε ο άνθρωπος μου”, λέει η 29χρονη (βίντεο)21:14Βαρουφάκης στην ΔΕΘ: Η ρήξη είναι η αποτελεσματικότερη επένδυση21:02“Καποδίστριας” του Γιάννη Σμαραγδή: οι πρωταγωνιστές της ταινίας (εικόνες)20:48Ζευγολατιό: Φονικό τροχαίο στην Εθνική Οδό (εικόνες)20:35Κορονοϊός: Φθηνό τεστ αντισωμάτων βγάζει αποτελέσματα σε 5 λεπτά20:21Σταϊκούρας για ΕΝΦΙΑ: Πιθανή η πληρωμή και της πρώτης δόσης τον Οκτώβριο20:08Κορονoϊός- Γυμναστήρια: Νέοι κανόνες λειτουργίας στα αποδυτήρια19:56