Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 06 Ιουλίου 2017 15:38

Γονίδιο χαρίζει περισσότερα χρόνια ζωής ....μόνο σε άνδρες

Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες για το γονίδιο που παρατείνει το προσδόκιμο ζωής.

Ηλικιωμένος - χέρι

Μια γονιδιακή παραλλαγή, όχι σπάνια, που αποτελεί το «κλειδί» για την παράταση της διάρκειας της ανθρώπινης ζωής, κατά περίπου μία δεκαετία, αλλά μόνο για τους άνδρες και όχι στις γυναίκες, που γενικά ζουν πέντε χρόνια παραπάνω από τους άνδρες.

Η συγκεκριμένη γονιδιακή μετάλλαξη έρχεται να προστεθεί σε έναν κατάλογο, σχετικά μικρό, γενετικών παραγόντων που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα πως επηρεάζουν τη μακροζωία.

Τη σχετικά έρευνα δημοσίευσαν στο περιοδικό Science Advances οι ερευνητές που την πραγματοποιήσαν. Πρόκειται για επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και το Ισραήλ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ενδοκρινολογίας του Κολλεγίου Ιατρικής 'Αλμπερτ Αϊνστάιν της Νέας Υόρκης και του Πανεπιστημίου της Χάιφα, Τζιλ 'Ατζμον .

Μελετώντας τα γονίδια της μακροζωίας, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να αναπτύξουν φάρμακα που θα μιμούνται τη δράση τους κι έτσι θα επιβραδύνουν τη γήρανση, προσπάθεια που μέχρι στιγμής προχωρά, παρά τις τα ποικίλα εμπόδια.

Η παράταση στο προσδόκιμο ζωής από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα (από τα 39 έτη το 1875 στα πάνω από 80) οφείλονται κυρίως στις προόδους της υγιεινής, την ιατρική και τη διατροφή, μεταξύ άλλων σημαντικών παραγόντων, όπως είναι η κληρονομικότητα.

Επιστήμονες χαρακτήρισαν ενδιαφέρουσα την ανακάλυψη, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω γενετικές αναλύσεις σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων και θα πρέπει να διευκρινιστεί γιατί το γονίδιο δείχνει να «προτιμά» τους άνδρες και δεν χαρίζει ανάλογη μακροζωία στις γυναίκες.

Το 2008 ερευνητική ομάδα του Μπαρζιλάι είχε ανακαλύψει γενετική μετάλλαξη σε ένα άλλο γονίδιο που ρυθμίζει την ανάπτυξη και η οποία επεκτείνει τη ζωή μόνο στις γυναίκες. Συνδυαστικά με την νέα ανακάλυψη, οι επιστήμονες υποθέτουν ότι τα δύο φύλα ακολουθούν διαφορετικά γενετικά «μονοπάτια» ως προς τη μακροζωία.

Από την άλλη, η νέα έρευνα περιπλέκει τη σχέση μεταξύ ύψους και μακροζωίας. Καθώς οι κοντοί τείνουν να ζουν περισσότερο, οι επιστήμονες περίμεναν ότι η μετάλλαξη στο νέο γονίδιο θα οδηγούσε σε μακρόβιους άνδρες που θα είναι πιο κοντοί.

Όμως διαπίστωσαν ότι το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει, καθώς η νέα μετάλλαξη της μακροζωίας συνδέεται με την αύξηση του ύψους ενός άνδρα κατά περίπου δυόμισι εκατοστά.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης: Το πλαφόν στο φυσικό αέριο θα κρατήσει ενωμένη την ΕΕΣήμερα 14:10 | Ειδήσεις

Τι είπε ο Πρωθυπουργός, για εθνικά συμφέροντα ορισμένων χωρών, που απειλούν την ενότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εν μέσω της μείζονος ενεργειακής κρίσης. Τι είπε στην ομιλία του για την έναρξη λειτουργίας του IGB.

Διπλό φονικό στην Καβάλα: Της είχε πει ότι θα την πνίξειΣήμερα 15:15 | Τοπικά Νέα

Συγκλονίζουν οι πληροφορίες από τον ιατροδικαστή. Οι απειλές που δεχόταν το θύμα και η επιθυμία της μητέρας της.

Πέθανε ο Σταμάτης ΚόκοταςΣήμερα 10:14 | Ειδήσεις

Έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος τραγουδιστής.

Παλαιστίνη: 7χρονος πέθανε από τον φόβο του, ενώ τον κυνηγούσαν Ισραηλινοί στρατιώτες (βίντεο)Σήμερα 09:43 | Ειδήσεις

Συγκλονίζουν οι συνθήκες θανάτου του 7χρονου παιδιού, που ξεψύχησε απο τον φόβο του, τρομαγμένο απο την καταδίωξη Ισραηλινών στρατιωτών, οι οποίοι απειλούσαν να το συλλάβουν.

Διπλό φονικό στην Καβάλα: Της είχε πει ότι θα την πνίξει15:15Το εμβόλιο κατά του κορονοϊού καθυστερεί την περίοδο15:00Ελληνοτουρκικά: Η Αθήνα ζητά αποφασιστική στήριξη από την ΕΕ απέναντι στην Άγκυρα14:46Μενέντεζ: Αν η Τουρκία προχωρήσει σε οποιαδήποτε ενέργεια κατά της Ελλάδας, θα υποστεί τις συνέπειες14:32Μητσοτάκης: Το πλαφόν στο φυσικό αέριο θα κρατήσει ενωμένη την ΕΕ14:19Ολυμπιακοί Αγώνες: “παράθυρο” για συμμετοχή Ρώσων αθλητών14:05ALZHEIMER: Τι γνωρίζουμε για τη νόσο σήμερα13:51Πάρμα: Η Μαρία Σάκκαρη στον τελικό13:37Ανατροπή: Πήρε την επιμέλεια των παιδιών του πατέρας που δικαζόταν για αρπαγή13:24Υπουργείο Υγείας – Κορονοϊός: Συνάντηση για την προετοιμασία των νοσοκομείων13:10“Ο δρόμος για το Κατάρ” - Τάκης Λεμονής: θα δούμε καλύτερο ποδόσφαιρο αυτή την φορά12:57Μιλγουόκι: Γάζωσε την γυναίκα του μπροστά στα παιδιά τους (βίντεο)12:43Χειροπέδες σε απατεώνες με πλούσια δράση σε όλη την Ελλάδα12:30“Σπάρταθλον”: Ο Φώτης Ζησιμόπουλος ο μεγάλος νικητής12:16Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας η 1η Οκτωβρίου12:02Μητσοτάκης για φυσικό αέριο: Οι “ισχυροί” της ΕΕ δεν δείχνουν αλληλεγγύη11:49Κίσσαμος: Σφαίρες και….κατσούνα για ένα χωράφι11:35Μητσοτάκης - Αλίγιεφ: Η Ελλάδα παίζει κομβικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης11:22Λαμία: ΕΔΕ για θάνατο καθηγητή - “Ψηνόταν” στον πυρετό και έμεινε 10 ώρες στα Επείγοντα! 11:08Τουρκία για Ρωσία: Απορρίπτουμε την απόφαση να προσαρτήσει περιοχές της Ουκρανίας10:54