Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 26 Φεβρουαρίου 2017 09:41

Μέλισσες παίζουν μπάλα και… σκοράρουν (βίντεο)

Άλλο ένα από τα απίστευτα και όμως αληθινά της επιστήμης. Επιστήμονες έμαθαν σε μέλισσες να παίζουν ποδόσφαιρο και να βάζουν γκολ.

Αγγλία - μέλισσες - μπάλα - γκολ

Άλλο ένα από τα απίστευτα και όμως αληθινά της επιστήμης. Βρετανοί ερευνητές έμαθαν σε μέλισσες να παίζουν ποδόσφαιρο και να βάζουν γκολ. Και επιπλέον, διαπίστωσαν ότι τα έντομα ήσαν τόσο έξυπνα που, βλέποντας τα άλλα να παίζουν μπάλα, καταλάβαιναν γρήγορα κι εκείνα τι έπρεπε να κάνουν.

Αν και οι μέλισσες δεν έκαναν ασφαλώς με την μικροσκοπική μπάλα επίδειξη αλά... Λιονέλ Μέσι, παρόλα αυτά απέδειξαν για μια ακόμη φορά πόσο έξυπνες και κοινωνικές είναι, κάτι που έχει φανεί από πληθώρα προηγούμενων πειραμάτων.

Μολονότι ο εγκέφαλος των μελισσών είναι πολύ μικρός σε σχέση με τον εγκέφαλο των θηλαστικών, αποδεικνύεται χωρίς αμφιβολία μετά και από το νέο πείραμα, ότι τα εν λόγω έντομα είναι ικανά για μια πολύ πιο πολύπλοκη μάθηση από ό,τι είχαν φανταστεί οι επιστήμονες έως τώρα.

Οι ερευνητές της Σχολής Βιολογικών και Χημικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου, με επικεφαλής τον συμπεριφοριστή οικολόγο Όλι Λουκόλα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", πειραματίσθηκαν στο εργαστήριό τους με μέλισσες βομβίνους (μπάμπουρες).

Πάνω σε μια πλατφόρμα (το «γήπεδο») υπήρχε ένα πλαστικό σφαιρίδιο (η μπάλα), που οι μέλισσες έπρεπε να πιάσουν με τα πόδια τους και να τη σπρώξουν μέσα σε μια τρύπα (το «τέρμα»). Όποια το κατάφερνε, έπαιρνε ένα γλυκό για ανταμοιβή!

Όχι μόνο η πρώτη ομάδα -μετά την κατάλληλη «προπόνηση»- τα κατάφερε μια χαρά, αλλά και οι άλλοι παίκτες στον «πάγκο», που παρακολουθούσαν, γρήγορα έμαθαν πώς να κάνουν το ίδιο.

«Η μελέτη μας βάζει το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της αντίληψης ότι οι μικροί εγκέφαλοι υποχρεώνουν τα έντομα να έχουν περιορισμένη γκάμα συμπεριφορών και μόνο μικρές μαθησιακές ικανότητες», δήλωσε ο καθηγητής βιολογίας Λαρς Τσίτκα.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΠαρέλαση: υποχρεωτικά με μάσκα οι θεατέςΣήμερα 18:11 | Ειδήσεις

Πότε θα φορούν μάσκα και όσοι μετέχουν στην παρέλαση. Τι αναφέρει το Υπ. Υγείας για τα μέτρα που ισχύουν για τους εξωτερικούς χώρους, όπου υπάρχει συνωστισμός.

Σύνοδος Κορυφής - Μητσοτάκης: πόροι της ΕΕ για σοβαρή φύλαξη των συνόρων μαςΣήμερα 18:01 | Ειδήσεις

Εκτενής συζήτηση για τις προκλήσεις της Τουρκίας στη Σύνοδο των Βρυξελλών. Προτάσεις για την αγορά ενέργειας και μήνυμα για τον εμβολιασμό και τον κορονοϊό.

Άλεκ Μπάλντουιν: Συντετριμμένος μετά την τραγωδία στα γυρίσματα της ταινίαςΣήμερα 15:37 | Ειδήσεις

Νεκρή είναι η 42χρονη Χαλίνα Χάτσινς, ενώ ο σκηνοθέτης φέρεται να πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο.

Αιγάλεω – μητροκτόνος: “βαρύ” το κατηγορητήριο για τον 20χρονοΣήμερα 19:06 | Ειδήσεις

Ενώπιον του εισαγγελέα εμφανίστηκε ο 19χρονος. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει και η απολογία του.

“Υγεία πάνω απ’όλα”: προστάτης, light προϊόντα και εμμονές22:10Easy 97.2: επιτυχημένος ο “Μαραθώνιος της Μαρίας” για την “Φλόγα” (βίντεο)21:59Καναδάς: Μεταφορά μοσχεύματος με drone21:46Νεκρός από πτώση φορτηγού σε γκρεμό (εικόνες)21:33Δακτύλιος: οδηγός για τα νέα μέτρα21:20“Ήλιος”: συγκλονιστικά τα νέα επεισόδια (εικόνες)21:07Πάπας Φραγκίσκος: πότε θα βρεθεί σε Ελλάδα και Κύπρο20:55Φλώρος: η πτήση με Rafale και το… δέος (εικόνες)20:41Άλεκ Μπάλντουιν: υποστήριξη στον σύζυγο της Χαλίνα Χάτσινς20:28Κυριακή με ντέρμπι σε όλη την Ευρώπη20:15Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ: ο Ερυθρός Σταυρός τίμησε τον Θοδωρή Κυριακού (εικόνες)20:02Μειωμένα ενοίκια: νέα πληρωμή σε ιδιοκτήτες19:50Ρωσία: έκρηξη σε εργοστάσιο χημικών “αφάνισε” τους υπαλλήλους του (εικόνες)19:37Χαλκιδική: Πήραν τα χρήματά της..για να δουν αν έχουν κορονοϊό!19:24Αιγάλεω – μητροκτόνος: “βαρύ” το κατηγορητήριο για τον 20χρονο19:11daktylios.gov.gr: πώς εκδίδεται το σήμα κυκλοφορίας στην Αθήνα18:57Kremlin Cup: η Σάκκαρη στα ημιτελικά με νίκη επί της Χάλεπ18:44Σύνοδος Κορυφής - Μητσοτάκης: πόροι της ΕΕ για σοβαρή φύλαξη των συνόρων μας18:30Παρέλαση: υποχρεωτικά με μάσκα οι θεατές18:18Άνθος Αραβοσίτου ΓΙΩΤΗΣ: φτιάξε χρόνο για σένα18:07