Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 07 Ιανουαρίου 2017 22:37

Ανακαλύφθηκε ο χρόνος επώασης για τα μωρά των δεινοσαύρων

Οι επιστήμονες έλυσαν το αίνιγμα της πολύπλοκης εμβρυολογίας των δεινοσαύρων.

δεινόσαυρος - μωρό

Ένας άνθρωπος κυοφορεί επί εννέα μήνες, ενώ ένα νεογνό στρουθοκαμήλου ξεμυτίζει από το αυγό μετά από 42 μέρες. Πόσος χρόνος χρειαζόταν ένα δεινοσαυράκι για να βγει από το αυγό του, αποτελούσε έως τώρα ένα από τα αινίγματα της επιστήμης. Σύμφωνα όμως με μια νέα επιστημονική έρευνα, την πρώτη του είδους της, τα αυγά των δεινοσαύρων -ανάλογα με το είδος του δεινοσαύρου- χρειάζονταν τρεις έως έξι μήνες για να εκκολαφθούν.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογικών επιστημών Γρέγκορι Έρικσον του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Φλόριντα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), πιστεύουν ότι επιτέλους έριξαν φως στην πολύπλοκη εμβρυολογία των δεινοσαύρων.

Έως σήμερα, οι επιστήμονες αναρωτιούνταν αν τα αυγά των δεινοσαύρων επωάζονταν αργά όπως των κροκοδείλων, των σαυρών και άλλων ερπετών (από μερικές εβδομάδες έως πολλούς μήνες) ή πιο γρήγορα όπως των πουλιών (που κλωσούν τα αυγά τους επί 11 έως 85 μέρες).

Με δεδομένο ότι τα αυγά των δεινοσαύρων ήσαν πολύ μεγάλα (μερικά ζύγιζαν πάνω από τέσσερα κιλά και είχαν το μέγεθος μιας μπάλας του βόλεϊ), οι επιστήμονες θεωρούσαν ότι μάλλον εκκολάπτονταν γρήγορα όπως των σημερινών πουλιών, τα οποία πιθανώς κληρονόμησαν αυτό το χαρακτηριστικό από τους προγόνους τους, τους δεινόσαυρους.

Οι ερευνητές εξέτασαν ορισμένα σπάνια απολιθώματα εμβρύων δεινοσαύρων, που βρέθηκαν στην έρημο Γκόμπι της Μογγολίας και ανήκουν στη συλλογή του Αμερικανικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας. Οι επιστήμονες ιδίως εξέτασαν με σύγχρονες τεχνολογίες (τομογραφίες, ισχυρά μικροσκόπια κ.α.) την οδοντοστοιχία των εμβρύων.

Η ανάπτυξη των δοντιών μπορεί να «προδώσει» πόσο καιρό ένα έμβρυο δεινοσαύρου μεγάλωνε μέσα σε ένα αυγό, με παρόμοιο τρόπο που οι διαδοχικοί δακτύλιοι κατά την ανάπτυξη των δέντρων επιτρέπουν την χρονολόγησή τους. Η ετυμηγορία είναι ότι η εκκόλαψη διαρκούσε ένα τρίμηνο έως ένα εξάμηνο, σαφώς περισσότερο χρόνο από ό,τι πίστευαν οι επιστήμονες έως τώρα.

Η παρατεταμένη επώαση ασφαλώς θα εξέθετε τους γονείς δεινόσαυρους και τα αυγά τους σε κινδύνους από διάφορους θηρευτές, καθώς επίσης σε άλλους περιβαλλοντικούς κινδύνους. Επίσης, σύμφωνα με τους ερευνητές, με δεδομένο ότι οι θερμόαιμοι δεινόσαυροι αναπτύσσονταν αργά και χρειάζονταν πάνω από ένα έτος για να ωριμάσουν, αυτό μπορεί να συνέβαλε τελικά στην εξαφάνισή τους.

Προς το παρόν πάντως, παραμένει άγνωστο αν σε όλα ανεξαιρέτως τα είδη δεινοσαύρων (π.χ. και στον τρομερό Τυραννόσαυρο) τα μωρά τους αργούσαν να βγουν από το αυγό.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚαταδίωξη στο Πέραμα: ελεύθεροι οι αστυνομικοί και οι ΡομάΧθες 23:23 | Ειδήσεις

Η απόφαση της Δικαιοσύνης για τους εμπλεκόμενους στη φονική καταδίωξη.

Η Φώφη Γεννηματά στην τελευταία της “κατοικία”Χθες 15:54 | Ειδήσεις

Απέραντη θλίψη στην κηδεία της Φώφης Γεννηματά. Η πομπή προς τη Βουλή και το Α’ Νεκροταφείο, όπου θα αναπαυτεί στον ίδιο τάφο με τον πατέρα της η Φώφη Γεννηματά.

Φώφη Γεννηματά: γιόρτασε τα γενέθλια του γιου της στο νοσοκομείο δυο μέρες πριν πεθάνειΧθες 22:03 | Ειδήσεις

Ρίγη συγκίνησης προκαλούν οι τελευταίες στιγμές της Φώφης Γεννηματά με την οικογένειά της.

Επίθεση με βιτριόλι: Η Ιωάννα, η ελπίδα και οι φίλες με τις μάσκες (εικόνες)Χθες 19:30 | Ειδήσεις

Το μήνυμα της Ιωάννας Παλιοσπύρου για τις κακοποιημένες γυναίκες μετά την απόφαση του δικαστηρίου, και η συμβολική πράξη συμπαράστασης από τις φίλες της.

Θεσσαλονίκη: Αρκούδα κατέβηκε για μέλι στις... όχθες του Αξιού!23:59Συνελήφθη γνωστός αθλητής για ενδοοικογενειακή βία και βανδαλισμό23:50Κύπελλο Ελλάδας: Ο Παναιτωλικός προκρίθηκε στους “16”23:41Καταδίωξη στο Πέραμα: ελεύθεροι οι αστυνομικοί και οι Ρομά23:3028η Οκτωβρίου – Θεσσαλονίκη: Στα γαλανόλευκα οι “Ομπρέλες” του Ζογγολόπουλου (εικόνες)23:18FIBA Europe Cup: “Λύγισε” το Περιστέρι23:04Euroleague: Ο Παναθηναϊκός “σκόρπισε” την Εφές22:52Κορονοϊός – Πάπας Φραγκίσκος: έκανε την τρίτη δόση του εμβολίου22:3928η Οκτωβρίου: Τροποποιήσεις στα δρομολόγια των ΜΜΜ στην Αθήνα22:26Φώφη Γεννηματά: γιόρτασε τα γενέθλια του γιου της στο νοσοκομείο δυο μέρες πριν πεθάνει22:14FIBA Europe Cup - Ηρακλής: Συντριβή στο Μαυροβούνιο22:01Καταδίωξη στο Πέραμα: Απολογήθηκαν οι αστυνομικοί21:49Εξάρχεια - ΜΑΤ: Εισαγγελική έρευνα για τον αστυνομικό που έσπασε τζαμαρία (βίντεο)21:36Καντάρη κατά Τζανακόπουλου για επιλεκτική ευαισθητοποίηση21:22Ψηφιακή μαστογραφία με έγχυση σκιαγραφικού: Ένα νέο όπλο στη διαγνωστική μας φαρέτρα21:08Κύπελλο Ελλάδας: Ο Παναθηναϊκός πήρε την πρόκριση στο Περιστέρι (βίντεο)20:55ΗΠΑ: Το πρώτο διαβατήριο με ένδειξη Χ στην επιλογή φύλου20:41Κορονοϊός - ΕΣΥ: έκτακτη συμφωνία με ιδιωτικές κλινικές20:28Έδεσσα: Πτώμα σε φρεάτιο στους καταρράκτες20:17Σαντορίνη: Νέο θανατηφόρο τροχαίο20:04