Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 26 Σεπτεμβρίου 2016 23:59

NASA: Βρέθηκε νερό στην Ευρώπη του Δία

Πίδακες υδρατμών ενισχύουν τη θεωρία για ύπαρξη ζωής στον δορυφόρο του γίγαντα του ηλιακού μας συστήματος.

NASA - HUBBLE - ΔΙΑΣ - ΕΥΡΩΠΗ

Οι ερευνητές της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας NASA ανακοίνωσαν σήμερα ότι εντόπισαν αποδείξεις ύπαρξης από πίδακες υδρατμών στην Ευρώπη, ένα από τα μεγάλα φεγγάρια του Δία, σε μια ανακάλυψη που ενδεχομένως να διευκολύνει τους επιστήμονες να διαπιστώσουν για την εμφάνιση ζωής στον ωκεανό που κρύβεται κάτω από το κέλυφος πάγου που καλύπτει τον δορυφόρο.

Οι κατά τα φαινόμενα πίδακες υδρατμών εντοπίστηκαν από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble από απόσταση 200χλμ πάνω από την επιφάνεια της Ευρώπης, ανέφερε η NASA.

Η Ευρώπη, που θεωρείται ως ένας από τους πλέον υποσχόμενους υποψήφιους δορυφόρους για ύπαρξη ζωής στο ηλιακό σύστημα, πέρα από την Γη, διαθέτει έναν ωκεανό με ποσότητα νερού διπλάσια από όσο όλες οι θάλασσες της Γης, που είναι ένα κρυμμένος κάτω από ένα στρώμα πάγου αγνώστου πάχους.

«Εάν οι πίδακες είναι πραγματικοί, ενδεχομένως να μας κάνει ευκολότερη την πρόσβαση στον υπόγειο ωκεανό… χωρίς να χρειάζεται να τρυπήσουμε χιλιόμετρα πάγου», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Γουίλιαμ Σπαρκς από το επιστημονικό ινστιτούτο διαστημικών τηλεσκοπίων του Γκρίνμπελτ στο Μέριλαντ.

Η Ευρώπη έχει διάμετρο είναι 3.100 χλμ, λίγο μικρότερη από την Σελήνη της Γης.

Ανάμεσα στα τέσσερα μεγαλύτερα φεγγάρια του Δία, η Ευρώπη είναι το δεύτερο κοντινότερο στον μεγαλύτερο πλανήτη  του ηλιακού συστήματος.

Το τηλεσκόπιο κατέγραψε τους πίδακες τρεις φορές το 2014, κυρίως από τις νότιες πολικές περιοχές της Ευρώπης, ανέφεραν οι επιστήμονες στους δημοσιογράφους.

Στην Γη, έχουν βρεθεί παντού ζωντανοί οργανισμοί όπου υπάρχει νερό, ενέργεια και ιχνοστοιχεία, επομένως οι επιστήμονες έχουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μέρη οπουδήποτε στο ηλιακό σύστημα, όπως η Ευρώπη, που διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά, δήλωσε ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του τμήματος αστροφυσικής της NASA.

Τα ευρήματα, που πρόκειται να δημοσιευτούν στο Astrophysical Journal, έρχονται σε συνέχεια μιας αρχικής καταγραφής πιδάκων υδρατμών πάνω από το νότιο πόλο της Ευρώπης τον Δεκέμβριο του 2012.

Δύο ακόμη αποστολές βρίσκονται σε εξέλιξη για αποστολή στην Ευρώπη.

Τα σημάδια που δείχνουν ότι δεν του αρέσεις και τόσο…23:59Kylie Minogue: Ποζάρει με το πουκάμισο του αγαπημένου της στην Ελλάδα!23:46Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έγινε τραγούδι (βίντεο)23:34Τζένιφερ Λόπεζ: Οι πλαστικές επεμβάσεις που έχει κάνει23:20Κολονοσκόπηση με Τεχνητή Νοημοσύνη23:07ΠΑΟΚ: O Γιάνκοβιτς στον “Δικέφαλο του Βορρά” 22:55Φωτιά στην Κορινθία: Ενισχύθηκαν οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής (εικόνες)22:42Καβάλα: Τροχαίο με τρεις νεκρούς (εικόνες)22:29Φωτιά στο Μάτι: Οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν δικαίωση (βίντεο)22:15Βαρώσια: Η Τουρκία απορρίπτει την καταδικαστική απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ22:02Θεσσαλονίκη: Η σύζυγος του Dj που πέθανε από ηλεκτροπληξία, ξεσπά στον ΑΝΤ1 (βίντεο)21:48Φολέγανδρος - Κούγιας: Ο δράστης σχεδίασε με ηρεμία το έγκλημα21:35Πρόκληση από τουρκικές φρεγάτες στο Αιγαίο (βίντεο)21:21Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Ναόμι Οσάκα άναψε την Ολυμπιακή φλόγα (εικόνες)21:08Πυροσβεστική: Πάνω από 40 δασικές πυρκαγιές σε 24 ώρες20:54Κορονοϊός: Πού θα γίνονται δωρεάν τεστ το Σάββατο20:41Εξαρθρώθηκε σπείρα που ανατίναζε ΑΤΜ (εικόνες)20:27Τσίπρας: Δέσμευση για κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ20:14Έγκλημα στην Φολέγανδρο: Η απολογία του 30χρονου 20:01Μητσοτάκης: Ολυμπιακό Μουσείο αντάξιο της παράδοσης και της ιστορίας των Αγώνων 19:47