Ειδήσεις /Υγεία - Περιβάλλον /

Proxima b

Δημοσίευση: 25 Αυγούστου 2016 08:10

Επιστήμονες εντόπισαν δεύτερη... Γη!

Πρόκειται για εξωπλανήτη που ενδεχομένως να αποτελεί τον πιο κοντινό πλανήτη, ικανό να φιλοξενήσει ζωή. Τι αναφέρουν οι επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Νότιου Αστεροσκοπείου.

AP - ESO - Proxima b - πλανήτης

Την ανακάλυψη ενός εξωπλανήτη που θεωρούν δεύτερη Γη ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Νότιου Αστεροσκοπείου.

Πρόκειται για τον εξωπλανήτη Proxima b, η τροχιά του οποίου βρίσκεται εντός της «κατοικίσιμης ζώνης» του Εγγύτατου του Κενταύρου που είναι το πλησιέστερο άστρο έξω από το ηλιακό μας σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως αποτελεί τον πιο κοντινό πλανήτη ικανό να φιλοξενήσει ζωή.

Ο Proxima b είναι μάλιστα και λίγο μεγαλύτερος από τον πλανήτη Γη, ενώ θα μπορούσε να διαθέτει νερό σε υγρή μορφή, καθώς οι έμμεσες μετρήσεις της επιφανειακής του θερμοκρασίας είναι ενδεικτικές για κάτι τέτοιο. Ωστόσο, οι συνθήκες πάνω στον Proxima b παραμένουν άγνωστες.

Η πρόσφατη ανακάλυψη έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά σημαντικών ανακαλύψεων στις οποίες έχει προβεί ο διεθνής οργανισμός αστρονομικής έρευνας ESΟ τις τελευταίες δεκαετίες, όπως την ανακάλυψη του απομακρυσμένου γαλαξία Abel 1835 IR1916, τον εντοπισμό πληθώρας άλλων εξωπλανητών και τη συλλογή δεδομένων από το κέντρο του Γαλαξία μας.

Στον ESO συμμετέχουν 16 ευρωπαϊκά κράτη (ενδεικτικά Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο αλλά όχι η Ελλάδα). Από το 1964 που ιδρύθηκε, το ESO έχει κατασκευάσει στο νότιο ημισφαίριο μερικά από τα μεγαλύτερα και πλέον τεχνολογικά προηγμένα τηλεσκόπια του πλανήτη, όπως το VLT και το Atacama Large Millimetre Array.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΆρση του lockdown: Τι αλλάζει από σήμερα - τέλος τα sms, ανοίγει ο τουρισμόςΣήμερα 06:14 | Ειδήσεις

Πώς θα γίνονται τα ταξίδια στα νησιά. Όλα όσα ανοίγουν από σήμερα. Μέχρι πότε παρατείνεται η κυκλοφορία. Τι ισχύει για τις διαπεριφερειακές μετακινήσεις.

Εστίαση - Παπαθανάσης στον ΑΝΤ1: Ανοίγει η πλαρφόρμα για την ενίσχυση των επιχειρήσεωνΣήμερα 09:11 | Ειδήσεις

Πότε θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να αρθεί η απαγόρευση της μουσικής στην εστίαση. Τι θα γίνει με τους γάμους. Έρχεται πρόγραμμα ενίσχυσης του τουρισμού.

Ισραήλ: Ο στρατός ανακοίνωσε ότι μπήκε στη Γάζα και δύο ώρες μετά το διέψευσεΣήμερα 06:38 | Ειδήσεις

Η Χαμάς εκτόξευσε 100 ρουκέτες εναντίον της Ασκελόν - Πυρά του Πυροβολικού, νέα πλήγματα της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ.

Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: το τελευταίο "αντίο" στην 20χρονη ΚαρολάινΣήμερα 07:16 | Ειδήσεις

Συγγενείς και φίλοι ετοιμάζονται να αποχαιρετήσουν την άτυχη κοπέλα στο Πατητήρι Αλοννήσου. Ποια η πορεία των ερευνών. Σε σοκ ο σύζυγος της 20χρονης.

Τζανάκης στον ΑΝΤ1: στο 40% οι πλήρως εμβολιασμένοι πολίτες στα μέσα Ιουνίου09:45Θεσσαλονίκη: Αιχαλωτίστηκε το αγριογούρουνο στο άλσος Συκεών (βίντεο)09:33Εστίαση - Παπαθανάσης στον ΑΝΤ1: Ανοίγει η πλαρφόρμα για την ενίσχυση των επιχειρήσεων09:21BRIT Awards 2021: Μεγάλοι νικητές οι Taylor Swift, Dua Lipa, The Weeknd, Little (εικόνες)09:08“The 2Night Show” - Θάνος Λέκκας: Ένιωθα πάντα λίγο διαφορετικός (βίντεο)08:56Ρεάλ Μαδρίτης: συνεχίζει το “κυνήγι” της Ατλέτικο08:44“The 2Night Show” – Τάμτα: Δεν είναι προτεραιότητα μου να κάνω ξανά οικογένεια (βίντεο)08:32Δολοφονία στα Γλυκά Νερά – Καθηγήτρια 20χρονης στον ΑΝΤ1: Ζούσε μια παραμυθένια ζωή (βίντεο)08:19Κορονοϊός - Βατόπουλος στον ΑΝΤ1: Υπάρχει φόβος για τέταρτο κύμα της πανδημίας 08:07Ο καιρός το Σαββατοκύριακο από τον Τάσο Αρνιακό (βίντεο)07:54Δολοφονία στα Γλυκά Νερά – Μαυροειδάκος στον ΑΝΤ1: Ζητημα τιμής για την ΕΛΑΣ η εξιχνίαση της υπόθεσης07:42Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: το τελευταίο "αντίο" στην 20χρονη Καρολάιν07:30“Friends: The Reunion”: Η δημοφιλής παρέα επιστρέφει με νέο επεισόδιο (βίντεο)07:18Εργασιακά: Οι αλλαγές σε ωράρια, Κυριακές, άδειες και υπερωρίες07:05Ισραήλ: Ο στρατός ανακοίνωσε ότι μπήκε στη Γάζα και δύο ώρες μετά το διέψευσε 06:53Άρση του lockdown με ανοιχτά μουσεία σε όλη τη χώρα06:40ΗΠΑ: Ανταλλαγή πυροβολισμών στο Ρόουντ Άιλαντ (εικόνες)06:28Άρση του lockdown: Τι αλλάζει από σήμερα - τέλος τα sms, ανοίγει ο τουρισμός06:15Καιρός: ηλιοφάνεια και τοπικές μπόρες την Παρασκευή06:03Σώμα "αχλάδι" ή "μήλο"; Μάθε τι γυμναστική σου ταιριάζει23:59