Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 12 Αυγούστου 2016 20:42

Πλανήτης “δίδυμος” της Γης σε απόσταση 4,24 ετών φωτός

Ευρωπαίοι αστροφυσικοί ανακάλυψαν έναν νέο εξωπλανήτη, που μοιάζει εκπληκτικά με τη Γη, στον πλησιέστερο αστρικό μας γείτονα.

ΠΛΑΝΗΤΗΣ - ΓΗ

Οι αστροφυσικοί του Ευρωπαϊκού Οργανισμού αστρονομικών ερευνών στο Νότιο Ημισφαίριο (ESO) πρόκειται να ανακοινώσουν στα τέλη Αυγούστου την ανακάλυψη ενός νέου εξωπλανήτη που θεωρείται “δίδυμος” της Γης και βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Εγγύτατο του Κενταύρου, το κοντινότερο αστέρι στο ηλιακό σύστημα μας, υποστηρίζει το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel.

Σύμφωνα με το περιοδικό που θα κυκλοφορήσει το Σάββατο, ο πλανήτης αυτός -που προς το παρόν παραμένει αβάπτιστος- βρίσκεται στην κατοικήσιμη ζώνη του άστρου και επομένως θα μπορούσε να έχει νερό σε υγρή κατάσταση, κάτι που συνιστά αναγκαία προϋπόθεση για την ύπαρξη ζωής.

Είναι η πρώτη φορά που οι αστρονόμοι ανακαλύπτουν έναν “δίδυμο” πλανήτη τόσο κοντά στη Γη, αφού απέχει μόλις 4,24 έτη φωτός.

Ένας εκπρόσωπος του ESO, ο Ρίτσαρντ Χουκ, είπε ότι έλαβε γνώση του άρθρου αλλά αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις πληροφορίες που δημοσιεύονται σ' αυτό.

«Το να βρεθεί αυτό το ουράνιο σώμα ήταν πολύ δύσκολη δουλειά» υποστήριξε ένας αστροφυσικός που μίλησε στο Spiegel υπό τον όρο να παραμείνει ανώνυμος. «Ήμασταν στο όριο αυτού που είναι τεχνικά δυνατόν να μετρήσουμε», εξήγησε.

Πριν από έναν χρόνο η αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA ανακοίνωσε ότι εντόπισε έναν εξωπλανήτη παρόμοιο με τη Γη, αλλά σε πολύ μεγάλη απόσταση, στα 1.400 έτη φωτός. Αυτός ο πλανήτης, ο Kepler 542b, έχει ακτίνα 60% μεγαλύτερη από εκείνη της Γης.

Υπάρχουν επίσης μεγάλες πιθανότητες να πρόκειται για έναν βραχώδη πλανήτη με λεπτό στρώμα ατμόσφαιρας και μεγάλη ποσότητα νερού. Ο Kepler 452b ήταν ένας από τους 12 νέους εξωπλανήτες που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα χάρη στο διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΗλιούπολη: Εμπρηστική επίθεση έξω από πολυκατοικία (βίντεο)Σήμερα 06:24 | Ειδήσεις

Παρανάλωμα του πυρός έγιναν μία μοτοσικλέτα κι ένα αυτοκίνητο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανήκουν στον αστυνομικό που κατηγορείται ότι εξέδιδε 19χρονη.

Πάτρα - Αγώνας καρτ: Αγωνία για το παιδί στη ΜΕΘ - Η συγκλονιστική περιγραφή γιατρού (βίντεο)Σήμερα 07:32 | Τοπικά Νέα

Ο 6χρονος νοσηλεύεται στη ΜΕΘ Παίδων. Συγκλονιστικές στιγμές περιέγραψε στον ΑΝΤ1 ο γιατρός που του έδωσε τις πρώτες βοήθειες.

Τροχαίο με δύο νεκρούς στην Κρήτη: Ένας 21χρονος και ένας 17χρονος (εικόνες)Σήμερα 08:07 | Ειδήσεις

Νέα τραγωδία στην άσφαλτο, με θύματα δύο νέα παιδιά. Πώς συνέβη το δυστύχημα.

Κορονοϊός - Τρίτη δόση εμβολίου: Σήμερα οι ανακοινώσεις, ποιους αφοράΣήμερα 08:19 | Ειδήσεις

Σήμερα το απόγευμα οι ανακοινώσεις για την αναμνηστική δόση του εμβολίου. Σε ποιους θα συσταθεί να προχωρήσουν στην τρίτη δόση.

Τροχαίο με δύο νεκρούς στην Κρήτη: Ένας 21χρονος και ένας 17χρονος (εικόνες)08:48Πάτρα: Κοριτσάκι συμπεριφέρεται σαν… γάτα (βίντεο)08:35Κορονοϊός - Τρίτη δόση εμβολίου: Σήμερα οι ανακοινώσεις, ποιους αφορά08:22AUKUS: Ο Μπόρις Τζόνσον επιδιώκει εξομάλυνση των σχέσεων με τη Γαλλία08:08Πάτρα - Αγώνας καρτ: Αγωνία για το παιδί στη ΜΕΘ - Η συγκλονιστική περιγραφή γιατρού (βίντεο)07:53“Άσφαιρος” ο Μέσι στο Παρίσι07:39Θεσσαλονίκη: Δέντρο καταπλάκωσε αυτοκίνητο (βίντεο)07:24Γιώργος Σεφέρης: σαν σήμερα “έφυγε” ο λυρικός Έλληνας νομπελίστας07:11Ηλιούπολη: Εμπρηστική επίθεση έξω από πολυκατοικία (βίντεο)06:57Ρεάλ Μαδρίτης: Σούπερ ανατροπή στην έδρα της Βαλένθια06:42Κορονοϊός - ΕΟΔΥ: τα 146 σημεία για δωρεάν rapid test την Δευτέρα06:29Τέξας: Συντριβή αεροσκάφους σε αυλή σπιτιού (βίντεο)06:15Καιρός: ζέστη και αφρικανική σκόνη τη Δευτέρα06:02Νέα ηλεκτρονική απάτη: μην απαντήσετε ποτέ σε αυτό το μήνυμα23:59Σάμος: Φωτιά στη δομή προσφύγων στο Βαθύ (βίντεο)23:46Πέντε λόγοι για να φοράς κολάν στη γυμναστική23:32O ΠΑΟΚ “πέρασε” από την Τρίπολη23:04Ολυμπιακός: Αγχώθηκε αλλά... νίκησε στη Λαμία22:51Κολύμβηση - Ντουντουνάκη: Ξανά πανελλήνιο ρεκόρ στα 200μ. πεταλούδα22:39Τουρνουά “Παύλος Γιαννακόπουλος”: Νικητής ο Παναθηναϊκός22:26