Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 04 Ιουνίου 2016 09:02

Βιονικό φύλλο μετατρέπει το φως του ήλιου σε “καθαρά” υγρά καύσιμα

Ερευνητές στις ΗΠδημιούργησαν ένα εξελιγμένο σύστημα τεχνητής φωτοσύνθεσης, ανώτερο και από τη φυσική φωτοσύνθεση.

Φύλλο - φύλλο δέντρου

Ίσως στο μέλλον δεν χρειάζεται πια να κάνουμε τόσες γεωτρήσεις στα έγκατα της Γης για να ξετρυπώσουμε πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άλλους ενεργειακούς πόρους. Ούτε να καλλιεργούμε τεράστιες εκτάσεις ενεργειακών φυτών που προορίζονται για βιοκαύσιμα και οι οποίες ανταγωνίζονται τις καλλιέργειες για τρόφιμα.

Ερευνητές στις ΗΠΑ δημιούργησαν ένα εξελιγμένο σύστημα τεχνητής φωτοσύνθεσης, ανώτερο και από τη φυσική φωτοσύνθεση, το οποίο χρησιμοποιεί πάνελ για να δεσμεύσει την ηλιακή ενέργεια με την οποία μπορεί να διασπάσει τα μόρια του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο. Στη συνέχεια, σε ένα ξεχωριστό θάλαμο, με τη βοήθεια βακτηρίων που «τρώνε» το υδρογόνο, ενός μεταλλικού καταλύτη και διοξειδίου του άνθρακα, παράγει καθαρά υγρά καύσιμα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον με «αέρια του θερμοκηπίου».

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή ενέργειας Ντάνιελ Νοσέρα του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», έχουν ονομάσει το σύστημά τους «Bionic Leaf 2.0» (Βιονικό Φύλλο), το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη προηγούμενης τεχνολογίας της ίδιας ομάδας.

«Πρόκειται για ένα πραγματικό σύστημα τεχνητής φωτοσύνθεσης. Στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί η τεχνητή φωτοσύνθεση για να διασπασθεί το νερό, όμως το νέο σύστημά μας πάει από το Α έως το Ω, ξεπερνώντας κατά πολύ την αποτελεσματικότητα της φωτοσύνθεσης στη φύση», δήλωσε ο Νοσέρα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι, εκτός από την παραγωγή υγρών καυσίμων, το «Βιονικό Φύλλο» θα έχει τη δυνατότητα μελλοντικά να παράγει οποιοδήποτε μόριο με βάση τον άνθρακα, οπότε αποτελεί μια βιοχημική πλατφόρμα με τεράστιες δυνατότητες.

Το νέο σύστημα, το οποίο διαθέτει έναν βιολογικά συμβατό -και πολύ βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο βιονικό φύλλο- καταλύτη από κράμα κοβαλτίου-φωσφόρου, μπορεί να μετατρέπει πλέον την ηλιακή ενέργεια σε βιομάζα με αποδοτικότητα της τάξης του 10%, έναντι μόλις 1% των ενεργειακών φυτών που καλλιεργούνται γι' αυτό το σκοπό.

Ο Νοσέρα δήλωσε ότι το σύστημα, παρόλο που είναι δυνατό να βελτιωθεί κι άλλο στο μέλλον, διαθέτει ήδη επαρκή ενεργειακή αποδοτικότητα για να αξιοποιηθεί εμπορικά.

«Είναι μια σημαντική ανακάλυψη, που δείχνει ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα και από τη φωτοσύνθεση», δήλωσε και εξέφρασε την ελπίδα ότι το «βιονικό φύλλο» θα βρει χρήσιμες εφαρμογές, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Από την άλλη, είναι ενδεικτικό ότι η έρευνα, μεταξύ άλλων, χρηματοδοτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, που προφανώς κάποια ενδιαφέρουσα στρατιωτική χρησιμότητα διαβλέπουν στη νέα τεχνολογία.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός - επιστήμονες BioNTech στον ΑΝΤ1: πώς δημιουργήθηκε το πρώτο εμβόλιο (βίντεο)Χθες 20:33 | Ειδήσεις

Σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησαν στον ΑΝΤ1 και τον Τάσο Τέλλογλου αποκαλύπτουν πώς αναπτύχθηκε το πρώτο εμβόλιο mRNA.

Γιώργος Παπανδρέου: επαφές με τους υποψηφίους για την προεδρία του ΚΙΝΑΛΧθες 19:52 | Ειδήσεις

Θα συναντηθεί με όλους τους υποψηφίους για την ηγεσία του κόμματος αλλά και με τους Μανώλη Χριστοδουλάκη και Βασίλη Κεγκέρογλου.

Κακοκαιρία “Μπάλλος” - Καλαμαριά: Δέντρο έπεσε πάνω σε πολυκατοικίαΧθες 22:40 | Τοπικά Νέα

Οι ισχυροί άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή προκάλεσαν την πτώση του δέντρου.

Κορονοϊός: ο “χάρτης” με τα κρούσματα του ΣαββάτουΧθες 17:06 | Ειδήσεις

Σε ποιες περιοχές εντοπίστηκαν, το τελευταίο 24ωρο, φορείς του νέου ιού. Αναλυτικά στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.

Αλόη: τρία ροφήματα για γρήγορο αδυνάτισμα!23:59Κορονοϊός - Μιλάνο: Ένταση και προσαγωγές σε πορεία αντιεμβολιαστών23:50“Μπάλλος” - Αίγυπτος: Αλληλεγγύη προς τον ελληνικό λαό για τις πλημμύρες23:42Κακοκαιρία “Μπάλλος” - Καλαμαριά: Δέντρο έπεσε πάνω σε πολυκατοικία23:30Πειραιάς: συναγερμός για εξαφάνιση ανήλικης23:17ΚΙΝΑΛ - Λοβέρδος σε Παπανδρέου: θα κατέβω κανονικά υποψήφιος23:04ΠΑΟΚ – Ηρακλής: νίκη ουσίας και γοήτρου για τον “Δικέφαλο”22:51Παναθηναϊκός – Ιωνικός: Υγιεινός…. περίπατος στην Λεωφόρο22:38“Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια”: Στην Ελβετία η παγκόσμια πρεμιέρα22:26Κορονοϊός – ΕΟΔΥ: που θα γίνονται δωρεάν rapid test την Κυριακή22:13Υπέροχες μάσκες για λαμπερά μαλλιά χωρίς ψαλίδα22:00Σουδάν: Χιλιάδες διαδηλωτές ζητούν από τον στρατό να αναλάβει την εξουσία21:47Κακοκαιρία “Μπάλλος” - Μεσολόγγι: προβλήματα από την υπερχείλιση ρέματος21:34Ρωσία: δεκάδες νεκροί από κατανάλωση νοθευμένου αλκοόλ21:21Κακοκαιρία “Μπάλλος” - Αγρίνιο: αίτημα για κήρυξη κατάστασης εκτάκτου ανάγκης21:07Απόλλωνας Σμύρνης – Αστέρας Τρίπολη: έσπασαν… το ρόδι οι Αρκάδες20:54Κορονοϊός - επιστήμονες BioNTech στον ΑΝΤ1: πώς δημιουργήθηκε το πρώτο εμβόλιο (βίντεο)20:40Καρκίνος μαστού: Η αξία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης20:27Απόλλων Πάτρας – ΑΕΚ: Παράσταση… για ένα ρόλο στην Αχαΐα20:14Άρης – Κολοσσός Ρόδου: Άλωσαν το Αλεξάνδρειο οι νησιώτες20:01