Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 10 Φεβρουαρίου 2016 23:33

Ανακαλύφθηκαν εκατοντάδες κρυμμένοι γειτονικοί γαλαξίες

H ανακάλυψη μπορεί να ρίξει στο φως στο μυστήριο του λεγόμενου «Μεγάλου Ελκυστή», η οποία φαίνεται να έλκει προς το μέρος της τον γαλαξία μας, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλους γαλαξίες.

AP - Milky way - γαλαξίας

Εκατοντάδες κρυμμένους γαλαξίες, που γειτονεύουν με τον δικό μας Milky Way,, κατόρθωσαν να παρατηρήσουν για πρώτη φορά επιστήμονες, όπως ανακοίνωσαν αστρονόμοι από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Νότια Αφρική και την Ολλανδία.

Αν και απέχουν «μόνο» 250 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη – σχετικά μικρή απόσταση για τα αστρονομικά δεδομένα – οι εν λόγω γαλαξίες ήσαν μέχρι σήμερα αόρατοι εξαιτίας του δικού μας γαλαξία, που εμποδίζει τις αστρονομικές παρατηρήσεις, παρεμβάλλοντας πυκνά στρώματα άστρων και διαστρικής σκόνης.

Όπως είπε ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής Λίστερ Στέϊβλι-Σμιθ του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας και του Διεθνούς Κέντρου Έρευνας στη Ραδιο-Αστρονομία (ICRAR), «ο γαλαξίας μας είναι πολύ όμορφος φυσικά, αλλά μπλοκάρει τελείως τη θέα των πιο μακρινών γαλαξιών πίσω του».

Με τη βοήθεια του μεγάλου ραδιοτηλεσκοπίου Παρκς, διαμέτρου 64 μέτρων, που λειτουργεί από το 1961, οι αστρονόμοι κατάφεραν να βρουν 883 γαλαξίες, από τους οποίους το ένα τρίτο ήσαν άγνωστοι μέχρι σήμερα.

AP - Milky way - γαλαξίας

Η ανακάλυψη μπορεί επίσης να ρίξει στο φως στο μυστήριο του λεγόμενου «Μεγάλου Ελκυστή», μιας περιοχής σε απόσταση περίπου 250 εκατομμυρίων ετών φωτός, η οποία φαίνεται να έλκει προς το μέρος της τον γαλαξία μας, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλους γαλαξίες, με μια πανίσχυρη ελκτική δύναμη ισοδύναμη με ένα εκατομμύριο δισεκατομμυρίων Ήλιους.

«Στην πραγματικότητα δεν καταλαβαίνουμε τι προκαλεί αυτή τη βαρυτική έλξη πάνω στον γαλαξία μας ή από πού προέρχεται. Αυτό που ξέρουμε, είναι ότι ο γαλαξίας μας κινείται προς μια περιοχή με ταχύτητα πάνω από δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα την ώρα», δήλωσε ο κ. Στέιβλι-Σμιθ.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι, αφού κάθε γαλαξίας περιέχει περίπου 100 δισεκατομμύρια άστρα, η ανακάλυψη εκατοντάδων νέων γαλαξιών πίσω από τον δικό μας αποκαλύπτει μια τεράστια μάζα άγνωστη έως τώρα.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΣχολεία - Κεραμέως: self test και στα νηπιαγωγεία – νωρίτερα η έναρξη του σχολικού έτουςΣήμερα 09:50 | Ειδήσεις

Τι είπε η Υπ. Παιδείας για τις Πανελλαδικές, τις πρακτικές ασκήσεις φοιτητών και την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία. Που θα δημιουργηθούν 50 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.

Ημέρα της Ευρώπης: έπαρση σημαίας Ελλάδας και ΕΕ στην Ακρόπολη (εικόνες)Σήμερα 10:10 | Ειδήσεις

Ο εορτασμός της ημέρας της Ευρώπης συμπίπτει με την επέτειο των 40 ετών από την ένταξη της Ελλάδας στην Ε.Ε.

Κινέζικος πύραυλος: που έπεσαν τα απομεινάρια της “Μεγάλης Πορείας”Σήμερα 06:44 | Ειδήσεις

Λήξη συναγερμού για τις υπόλοιπες περιοχές του πλανήτη που βρίσκονταν σε εγρήγορση, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα.

Ανεργία - ΟΑΕΔ: νέα προγράμματα με χιλιάδες θέσεις και επιδότηση έως 100% (βίντεο)Σήμερα 08:43 | Ειδήσεις

Ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, αναλύει στον ΑΝΤ1 τα καινούρια προγράμματα που προσφέρουν ευκαιρίες ακόμη και για έναρξη επιχείρησης.

Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά και σούπερ μάρκετ11:25Γεωργιάδης: ανοίγουν γυμναστήρια και catering - τι αλλάζει σε μετακινήσεις, click away και click inside11:13Κορονοϊός - Rapid test: τι έδειξαν οι δειγματοληψίες του Σαββάτου11:01ΝΔ: Στον ΣΥΡΙΖΑ δεν αρέσει ότι το τέλος της πανδημίας είναι κοντά 10:49Ημέρα της Ευρώπης: έπαρση σημαίας Ελλάδας και ΕΕ στην Ακρόπολη (εικόνες)10:37Κωφοί μπορούν να… νιώσουν τα τραγούδια (βίντεο)10:25Μεταναστευτικό - Μηταράκης στον ΑΝΤ1: φεύγουν περισσότεροι από όσους έρχονται (βίντεο)10:12Σχολεία - Κεραμέως: self test και στα νηπιαγωγεία – νωρίτερα η έναρξη του σχολικού έτους10:00Κορονοϊός: πού γίνονται σήμερα δωρεάν rapid test από τον ΕΟΔΥ09:49Θεσσαλονίκη: σάλος με γυμνή γυναίκα στο κέντρο της πόλης09:38Λίβερπουλ: “Ζωντανή” για την τετράδα και το Champions League09:26Κορονοϊός - Εξαδάκτυλος: είναι σαν να πέφτουν καθημερινά δύο λεωφορεία στον γκρεμό και να χάνονται οι επιβάτες (βίντεο)09:14“Πρωινοί Τύποι”: Κινέζα δημοσιογράφος κάνει ανταπόκριση στα... ελληνικά! (βίντεο)09:02“Η Φάρμα”: Αποχώρησε ο Στράτος Τζώρτζογλου (βίντεο)08:49Ανεργία - ΟΑΕΔ: νέα προγράμματα με χιλιάδες θέσεις και επιδότηση έως 100% (βίντεο)08:37Μπαράκ Ομπάμα: πέθανε ο σκύλος του, Μπο08:24Ισραήλ: νέες αιματηρές συγκρούσεις στην Ιερουσαλήμ (εικόνες)08:12“Γειτονιές στο πιάτο”: ο Βοτανικός και τα στέκια του08:00Ινδική μετάλλαξη κορονοϊού: έντονη ανησυχία του ΠΟΥ07:47Γιορτή της Μητέρας: η ιστορία αυτής της ξεχωριστής ημέρας07:36