Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 14 Δεκεμβρίου 2015 23:59

Το Top 10 των ανακαλύψεων στη Φυσική για το 2015

Το κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό Φυσικής "Physics World", παρουσίασε τα σημαντικότερα επιτεύγματα των επιστημόνων για το 2015.

Top 10 - 2015 - Φυσική

Η ταυτόχρονη κβαντική τηλεμεταφορά δύο ιδιοτήτων ενός θεμελιώδους σωματιδίου, του φωτονίου, ανακηρύχθηκε «ανακάλυψη της χρονιάς» από το περιοδικό "Physics World" (Κόσμος της Φυσικής) του Ινστιτούτου Φυσικής με έδρα το Λονδίνο.

Το 1993 είχε για πρώτη φορά δειχθεί θεωρητικά ότι είναι δυνατή η τηλεμεταφορά μιας κβαντικής κατάστασης. Έκτοτε, όλο και περισσότερες ερευνητικές ομάδες ανακοινώνουν νέες επιτυχίες κβαντικής τηλεμεταφοράς σε ολοένα μεγαλύτερες αποστάσεις.

Όμως οι Γιαν-Γουέι Παν και Τσαογιάνγκ Λου του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας, ήσαν οι πρώτοι που κατάφεραν να πετύχουν διπλή τηλεμεταφορά, τόσο της πόλωσης, όσο και της τροχιακής στροφορμής ενός φωτονίου σε ένα άλλο μακρινό φωτόνιο. Το επόμενο βήμα θα είναι η τριπλή -ή και η πολλαπλή-κβαντική τηλεμεταφορά. Ίσως κάποτε η ολική τηλεμεταφορά ενός ανθρώπου ή αντικειμένου αλά «Σταρ Τρεκ» περάσει από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα.

Η κορυφαία δεκάδα ανακαλύψεων στη Φυσική το 2015 περιλαμβάνει:

- τη μέτρηση για πρώτη φορά της ακτινοβολίας κυκλότρου από ένα μόνο ηλεκτρόνιο

- την παρατήρηση για πρώτη φορά των φερμιονίων Weyl

- την πιο πειστική έως τώρα πειραματική επιβεβαίωση του φαινομένου της κβαντικής διεμπλοκής

- την πρώτη άμεση ανίχνευση φωτός από έναν εξωπλανήτη

- την ανακάλυψη δύο πενταπλών κουάρκ (pentaquarks) από τον επιταχυντή του CERN

- την ανακάλυψη του πρώτου υλικού (σουλφιδίου του υδρογόνου) που εμφανίζει «ζεστή» υπεραγωγιμότητα

- τη δημιουργία της πρώτης φορητής συσκευής μαγνητικής απεικόνισης (MRI)

- την κατασκευή του πρώτου φερμιονικού μικροσκοπίου και

- τη δημιουργία της πρώτης κβαντικής λογικής πύλης από πυρίτιο.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΓλυκά Νερά – Πιλότος στον ΑΝΤ1: Μακάρι να μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω...Χθες 18:12 | Ειδήσεις

Την Τρίτη θα απολογηθεί στον Ανακριτή, ο καθ ομολογίαν δράστης για τον φόνο της Καρολάιν. Τι δήλωσε αποκλειστικά στον ΑΝΤ1.

Κορονοϊός: ο “χάρτης” με τα κρούσματα της ΚυριακήςΧθες 17:19 | Ειδήσεις

Σε ποιες περιοχές της χώρας εντοπίστηκαν, το τελευταίο 24ωρο, φορείς του νέου ιού. Αναλυτικά στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.

Τσαβούσογλου: Η Ελλάδα παραβιάζει τις συμφωνίες - Ο Δένδιας μιλά πίσω από την πλάτη μουΧθες 18:25 | Ειδήσεις

Νέες προκλήσεις από τον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών και αιχμές κατά του Νίκου Δένδια.

Πετράλωνα – Καταγγελία για βιασμό: Εξιτήριο για την 50χρονηΧθες 21:34 | Ειδήσεις

Η 50χρονη κατήγγειλε πως ξυλοκοπήθηκε και βιάστηκε από ένοικο της πολυκατοικίας, ενώ εξετάζεται αν υπήρχε και δεύτερος δράστης.

Κερτ Ράσελ και Γκόλντι Χόουν: Από τη Θεσσαλονίκη, διακοπές στη Σκιάθο (εικόνες)00:00Λευκό χαμόγελο: Οι 7 χρυσοί κανόνες για να το αποκτήσεις!23:50Euro 2020: Η Ιταλία του Μαντσίνι ισοφάρισε ρεκόρ 82 χρόνων23:39Αυτές είναι οι μυρωδιές που ελκύουν περισσότερο τους άνδρες!23:27Μητσοτάκης: Στην Αίγυπτο ο Πρωθυπουργός 23:13Νεκτάριος Σάββας: Βανδάλισαν το μνημείο του αστυνομικού23:00Φτιάξτε την απόλυτη δροσιστική μάσκα προσώπου με δυο απλά υλικά!22:46ΑΠΘ: Νεαρή έπεσε σε φρεάτιο την ώρα του πάρτι - Έμεινε λιπόθυμη για ώρα22:33Πολωνία: πάνω από 100 άστεγοι μετά από φωτιά (εικόνες)22:19Τουρνουά “Ακρόπολις” - Εθνική Ελλάδας: Ήττα από την Σερβία και δεύτερη θέση22:06Πετράλωνα – Καταγγελία για βιασμό: Εξιτήριο για την 50χρονη21:53Αίγυπτος: Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Γυναικών με ελληνική παρουσία21:40Ολυμπιακοί Αγώνες – Τόκιο: Ο Κυνηγάκης πήρε την πρόκριση21:26Euro 2020: Η Ελβετία νίκησε την Τουρκία και…περιμένει (εικόνες)21:13Euro 2020: Η Ιταλία νίκησε την Ουαλία και πήρε την πρωτιά (βίντεο)21:01Υπόθεση Ναβάλνι: Οι ΗΠΑ ετοιμάζουν νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας20:50Μπακοχρήστος: Χάλκινος στο Παγκόσμιο άρσης βαρών σε πάγκο20:38Εργασιακά - Χατζηδάκης: Με τον νέο νόμο ενισχύονται οι εργαζόμενοι και η οικονομία20:25Τουρκία: ο άνδρας που δεν έχει ξυρίσει ποτέ το μουστάκι του (βίντεο)20:13Αλαμπάμα: Πολύνεκρη καραμπόλα εν μέσω καταιγίδας 20:00