Ειδήσεις /Υγεία - Περιβάλλον /

Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος

Δημοσίευση: 02 Ιουλίου 2015 23:49

Ο κομήτης της «Ροζέτα» είναι γεμάτος τεράστιες βαθιές τρύπες

Η μεγαλύτερη τρύπα έχει πλάτος περίπου 200 μέτρα και βάθος άλλα τόσα.

Ροζέτα - Philae - κομήτης -  67P - φωτογραφία

Ο κομήτης 67Ρ/Τσουριούμοφ-Γκερασιμένκο, τον οποίο εδώ και καιρό παρακολουθεί από κοντά η διαστημοσυσκευή «Ροζέτα» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και πάνω στον οποίο βρίσκεται το ρομπότ «Φίλαι», είναι γεμάτος από μεγάλους και βαθιούς λάκκους, σαν καταβόθρες, που θα κατάπιναν ακόμη και τις πυραμίδες της Αιγύπτου.

Η σχετική επιστημονική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", με επικεφαλής τον δρα Ζαν-Μπαπτίστ Βενσάν του γερμανικού Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ, αναφέρει ότι οι εν λόγω τρύπες πιθανότατα δημιουργήθηκαν με παρόμοιες γεωλογικές διαδικασίες με αυτές που συμβαίνουν στη Γη και οδηγούν στον σχηματισμό τέτοιων κοιλοτήτων. Το έδαφος κάτω από την επιφάνεια του κομήτη υποχωρεί κατά τόπους, με συνέπεια κάποια στιγμή να καταρρέει η οροφή της κοιλότητας και να δημιουργούνται έτσι σχεδόν κάθετες κυλινδρικές τρύπες βάθους άνω των 100 μέτρων.

Η μεγαλύτερη τρύπα έχει πλάτος περίπου 200 μέτρα και βάθος άλλα τόσα. Οι εν λόγω ενεργές καταβόθρες, από τις οποίες εκρέουν συνεχώς αέρια και σκόνη στο διάστημα, επιτρέπουν στους επιστήμονες να ρίξουν μια ματιά το εσωτερικό του κομήτη για πρώτη φορά.

Οι καταβόθρες εμφανίζονται συχνά στη Γη, ιδίως σε εδάφη όπως τα ασβεστολιθικά, που είναι εύκολα διαβρώσιμα από τις βροχές και τα υπόγεια ύδατα. Μέχρι στιγμής, στον πλάτους τεσσάρων χιλιομέτρων κομήτη έχουν εντοπισθεί 18 τέτοιες τρύπες. Στην περίπτωσή του, η διάβρωση δεν προέρχεται από νερά, αλλά από την εξάτμιση των παγωμένων υλικών του κάθε φορά που πλησιάζει στον Ήλιο και δέχεται την έντονη θερμότητά του. Ο κομήτης είναι από τη φύση του πορώδης, οπότε ήδη διαθέτει κενά στο εσωτερικό του, τα οποία μεγαλώνουν σταδιακά, ώσπου καταρρέουν τμήματα της επιφάνειάς του.

Σήμερα ο κομήτης -μαζί με τη «Ροζέτα»- βρίσκεται σε απόσταση περίπου 290 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη και κατευθύνεται προς τον Ήλιο με ταχύτητα 32,5 χλμ το δευτερόλεπτο. Στις 13 Αυγούστου θα φθάσει στο περιήλιό του, δηλαδή στο κοντινότερο σημείο της τροχιάς του από το άστρο μας, προτού στη συνέχεια πάρει πάλι το δρόμο για τις παγωμένες εσχατιές του ηλιακού μας συστήματος. Στο μεταξύ, η ESA ελπίζει να έχει νέες επιστημονικές παρατηρήσεις από το πρόσφατα αφυπνισθέν «Φίλαι».

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: Δεκάδες θάνατοι και 1.402 νέα κρούσματα στην ΕλλάδαΧθες 17:21 | Ειδήσεις

Πόσοι ασθενείς υπέκυψαν σε επιπλοκές της COVID-19 το τελευταίο 24ωρο. Παραμένει σε υψηλά επίπεδα ο αριθμός των διασωληνωμένων στις ΜΕΘ.

Κορονοϊός - Θεοδωρίδου: Μία δόση εμβολίου για όσους νόσησαν (βίντεο)Χθες 18:20 | Ειδήσεις

Ξεπερνά τον ένα χρόνο η ανοσία, σύμφωνα με νέα μελέτη. Προανήγγειλε νέες συστάσεις για ανοσοκατεσταλμένους και μεταμοσχευμένους.

Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: πολυεπίπεδη έρευνα για τον εντοπισμό των δραστώνΧθες 12:41 | Ειδήσεις

Με οδηγό την περιγραφή των δολοφόνων από τον 33χρονο σύζυγο της Καρολάιν, οι αστυνομικοί προσπαθούν να τους ταυτοποιήσουν. Ο πιλότος μίλησε για δύο ψηλούς άνδρες και έναν μικρόσωμο.

Άνω Λιόσια: Συνελήφθη ηλικιωμένος που αυνανιζόταν έξω από σχολείοΧθες 19:16 | Ειδήσεις

Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία και θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα.

Τρεις λόγοι για να τρως μακαρόνια το βράδυ23:59Τομ Κρουζ: Παρολίγο να σκοτωθεί στα γυρίσματα της νέας του ταινίας!23:47Βάλε στη διατροφή σου πορτοκαλί και κίτρινα φρούτα και λαχανικά23:38Δένδιας: Η Τουρκία παίζει ένα πολύ επικίνδυνο παιχνίδι στην ανατολική Μεσόγειο23:29Basket League: Ο Προμηθέας “σκότωσε” το Περιστέρι23:16Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 15χρονος με ναρκωτικά23:04Εβελίνα Βαρσάμη: “Ραγίζει” καρδιές η νέα της ανάρτηση για τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη22:53Ανατροπή: “Η Covid-19 είναι αγγειακή και όχι αναπνευστική νόσος”22:40Χάρι Κέιν: Φεύγει από την Τότεναμ!22:28Κυρώσεις των ΗΠΑ στην Τουρκία για συνεργασία με το ISIS22:16Κεφαλονιά: Εισροή υδάτων σε ιστιοφόρο - Σε σχεδία εντοπίστηκε άνδρας22:03Ποντένσε: Χειρουργήθηκε και χάνει το Euro 202021:51Euro 2020 - Βέλγιο: η αποστολή του Μαρτίνεθ21:38Τροχαίο στο Λουτράκι: Νεκρός μετά από σύγκρουση αυτοκινήτων (βίντεο)21:26“Τούρκος” ο Ερντογάν με Μπάιντεν για τη Γάζα: Έβαψες τα χέρια σου με αίμα21:15Ολλανδός έφερε τη Σαντορίνη… στην αυλή του (βίντεο)21:02Ο Πιτίνο έρχεται στην Αθήνα για την Εθνική μπάσκετ20:49“Γέφυρα 2”- Σταϊκούρας: “Κούρεμα” επιχειρηματικών δανείων20:37Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος έσωσε κουτάβι μέσα από τα σκουπίδια (βίντεο)20:24“Ελλάδα +” - Τσίπρας: H εναλλακτική στρατηγική για το Ταμείο Ανάκαμψης20:11