Ειδήσεις /Υγεία - Περιβάλλον /

Top 10

Δημοσίευση: 15 Δεκεμβρίου 2014 11:29

Τα κορυφαία επιτεύγματα Φυσικής το 2014

Η προσγείωση του ρομπότ Philae στον κομήτη 67P φιγουράρει πρώτο στη λίστα που δημοσίευσε το έγκριτο περιοδικό «Physics World».

Φίλαι - προσγείωση στον κομήτη 67Ρ - Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο

Σύμφωνα με το κορυφαίο περιοδικό «Physics World»(Ο Κόσμος της Φυσικής), Νο1 επίτευγμα της χρονιάς που φεύγει, ανακηρύχθηκε η προσεδάφιση της ρομποτικής διαστημοσυσκευής «Φίλαι» στον κομήτη 67Ρ/Τσουριούμοφ/Γκερασιμένκο, στο πλαίσιο της αποστολής «Ροζέτα» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), που συνέβη στις 12 Νοεμβρίου για πρώτη φορά στην ιστορία, προκαλώντας παγκόσμιο ενδιαφέρον.

Η περιπετειώδης προσγείωση του ρομπότ - εργαστηρίου θεωρήθηκε θεμελιώδους σημασίας για τη διαστημική επιστήμη, παρ’ όλο που το «Φίλαι» ξέμεινε από μπαταρία, καθώς αναπήδησε αρκετές φορές στην ανώμαλη επιφάνεια του κομήτη και τελικά προσεδαφίστηκε σε ένα σκιερό μέρος που δεν επιτρέπει την επαναφόρτισή του από την ηλιακή ακτινοβολία. Πρόλαβε, πάντως, να συλλέξει και να στείλει στη Γη πολύτιμα επιστημονικά στοιχεία, ενώ δεν αποκλείεται να τα καταφέρει, κάποια στιγμή εντός του 2015, να «αναστηθεί».

Το Top 10 για το 2014 συμπληρώνουν αρκετά άλλα σημαντικά επιτεύγματα από διάφορα πεδία της φυσικής όπως:

- Η ανίχνευση από τη διεθνή ερευνητική κοινοπραξία Μπορεξίνο για πρώτη φορά νετρίνων από τις πυρηνικές αντιδράσεις στην «καρδιά» του Ήλιου.

- Ένα πείραμα με τη βοήθεια λέιζερ, στην Εθνική Εγκατάσταση Ανάφλεξης (NIF) των ΗΠΑ, που έφερε πιο κοντά την υλοποίηση της πυρηνικής σύντηξης και, έτσι, μια νέα πηγή φθηνής ενέργειας.

- Η δημιουργία από βρετανούς και αμερικανούς επιστήμονες της πρώτης ακουστικής ακτίνας έλξης, που μπορεί να έλξει ένα αντικείμενο μέσω ηχητικών κυμάτων.

- Η πρόκληση από μια διεθνή επιστημονική ομάδα μίνι εκρήξεων τύπου σούπερ νόβα στο εργαστήριο.

- Η μέτρηση από ισραηλινούς ερευνητές για πρώτη φορά της υπερβολικά ασθενούς μαγνητικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε δύο ηλεκτρόνια.

- Η δημιουργία από ρώσους και αμερικανούς επιστήμονες μιας νέας ολογραφικής μνήμης, που επιτρέπει την αποθήκευση δεδομένων σε μαγνητικά ολογράμματα.

- Η συμπίεση από καναδούς ερευνητές για πρώτη φορά κβαντικών δεδομένων.

Το μηνιαίο διεθνές περιοδικό "Physics World" εκδίδεται από το Ινστιτούτο Φυσικής, που εδρεύει στο Λονδίνο.

Ο μεγάλος επιταχυντής του CERN επιστρέφει τον Μάρτιο

Μια σημαντική είδηση για τον κόσμο της Φυσικής είναι ότι, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πυρηνικών Ερευνών (CERN), ο μεγάλος υπόγειος επιταχυντής του, μήκους 27 χιλομέτρων, κάτω από τα γαλλοελβετικά σύνορα, ο οποίος από τον Φεβρουάριο του 2013 βρίσκεται εκτός λειτουργίας για συντήρηση και αναβάθμιση, θα ενεργοποιηθεί ξανά τον Μάρτιο του 2015, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα μέσα στον Μάιο, θα αρχίσουν οι συγκρούσεις υποατομικών σωματιδίων σχεδόν με διπλάσια ενέργεια από ό,τι πριν, φθάνοντας πλέον τα 13 τεραηλεκτρονιοβόλτ (TeV). Η νέα περίοδος λειτουργίας του επιταχυντή θα διαρκέσει τρία χρόνια. Σε αυτό το διάστημα, όπως ελπίζουν οι φυσικοί, θα υπάρξουν νέες αποκαλύψεις - ορόσημα, όπως η ιστορική ανακάλυψη του σωματιδίου (μποζονίου) του Χιγκς το 2012, οι οποίες θα ανοίξουν νέους ορίζοντες για τη σύγχρονη Φυσική, σχετικά με τη φύση και τη δομή της ύλης και του σύμπαντος.

Μυστήρια όπως οι άλλες διαστάσεις, η σκοτεινή ύλη, η σκοτεινή ενέργεια, η σχετική έλλειψη αντιύλης κ.α. αναζητούν απάντηση. Μέγα ζητούμενο είναι, εν προκειμένω, κατά πόσο θα επιβεβαιωθεί τελικά ή όχι η θεωρία της υπερσυμμετρίας, την οποία πολλοί φυσικοί (μεταξύ των οποίων ο επιφανής έλληνας φυσικός και ακαδημαϊκός Δημήτρης Νανόπουλος) υποστηρίζουν ως την πιθανότερη λύση «εμπλουτισμού» του σημερινού «Καθιερωμένου Προτύπου». Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, όλα τα γνωστά βασικά σωματίδια της ύλης διαθέτουν ένα βαρύτερο αλλά αόρατο υπερσυμμετρικό σωματίδιο - σύντροφο.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: Δεκάδες θάνατοι και 1.402 νέα κρούσματα στην ΕλλάδαΧθες 17:21 | Ειδήσεις

Πόσοι ασθενείς υπέκυψαν σε επιπλοκές της COVID-19 το τελευταίο 24ωρο. Παραμένει σε υψηλά επίπεδα ο αριθμός των διασωληνωμένων στις ΜΕΘ.

Κορονοϊός - Θεοδωρίδου: Μία δόση εμβολίου για όσους νόσησαν (βίντεο)Χθες 18:20 | Ειδήσεις

Ξεπερνά τον ένα χρόνο η ανοσία, σύμφωνα με νέα μελέτη. Προανήγγειλε νέες συστάσεις για ανοσοκατεσταλμένους και μεταμοσχευμένους.

Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: πολυεπίπεδη έρευνα για τον εντοπισμό των δραστώνΧθες 12:41 | Ειδήσεις

Με οδηγό την περιγραφή των δολοφόνων από τον 33χρονο σύζυγο της Καρολάιν, οι αστυνομικοί προσπαθούν να τους ταυτοποιήσουν. Ο πιλότος μίλησε για δύο ψηλούς άνδρες και έναν μικρόσωμο.

Άνω Λιόσια: Συνελήφθη ηλικιωμένος που αυνανιζόταν έξω από σχολείοΧθες 19:16 | Ειδήσεις

Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία και θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα.

Τρεις λόγοι για να τρως μακαρόνια το βράδυ23:59Τομ Κρουζ: Παρολίγο να σκοτωθεί στα γυρίσματα της νέας του ταινίας!23:47Βάλε στη διατροφή σου πορτοκαλί και κίτρινα φρούτα και λαχανικά23:38Δένδιας: Η Τουρκία παίζει ένα πολύ επικίνδυνο παιχνίδι στην ανατολική Μεσόγειο23:29Basket League: Ο Προμηθέας “σκότωσε” το Περιστέρι23:16Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 15χρονος με ναρκωτικά23:04Εβελίνα Βαρσάμη: “Ραγίζει” καρδιές η νέα της ανάρτηση για τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη22:53Ανατροπή: “Η Covid-19 είναι αγγειακή και όχι αναπνευστική νόσος”22:40Χάρι Κέιν: Φεύγει από την Τότεναμ!22:28Κυρώσεις των ΗΠΑ στην Τουρκία για συνεργασία με το ISIS22:16Κεφαλονιά: Εισροή υδάτων σε ιστιοφόρο - Σε σχεδία εντοπίστηκε άνδρας22:03Ποντένσε: Χειρουργήθηκε και χάνει το Euro 202021:51Euro 2020 - Βέλγιο: η αποστολή του Μαρτίνεθ21:38Τροχαίο στο Λουτράκι: Νεκρός μετά από σύγκρουση αυτοκινήτων (βίντεο)21:26“Τούρκος” ο Ερντογάν με Μπάιντεν για τη Γάζα: Έβαψες τα χέρια σου με αίμα21:15Ολλανδός έφερε τη Σαντορίνη… στην αυλή του (βίντεο)21:02Ο Πιτίνο έρχεται στην Αθήνα για την Εθνική μπάσκετ20:49“Γέφυρα 2”- Σταϊκούρας: “Κούρεμα” επιχειρηματικών δανείων20:37Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος έσωσε κουτάβι μέσα από τα σκουπίδια (βίντεο)20:24“Ελλάδα +” - Τσίπρας: H εναλλακτική στρατηγική για το Ταμείο Ανάκαμψης20:11