Ειδήσεις /Υγεία - Περιβάλλον /

Επιστημονική μελέτη

Δημοσίευση: 23 Ιουνίου 2014 12:36

Φιάσκο τα βαρυτικά κύματα του Big Bang;

Αμφισβητείται η ιστορική ανακάλυψη για τα βαρυτικά κύματα του «Μπιγκ Μπανγκ», σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύθηκαν σε επιστημονικό περιοδικό.

Μπιγκ Μπανγκ - Θεωρία - Μεγάλη Έκρηξη

Όταν στις 17 Μαρτίου ανακοινώθηκε η ανακάλυψη βαρυτικών κυμάτων που αποτελούσαν τον «απόηχο» της «Μεγάλης Έκρηξης» που επιβεβαίωνε το απότομο «φούσκωμα» του σύμπαντος αμέσως μετά τη γέννησή του, όλοι μίλησαν για την πιο ιστορική στιγμή στην κοσμολογία εδώ και πολλά χρόνια.

Εδώ και λίγο καιρό όμως αρκετοί μιλούν όχι για την ανακάλυψη του αιώνα αλλά για ένα τρομερό επιστημονικό «φιάσκο» ενώ τώρα πια ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες της ομάδας BICEP2, που έκαναν την ανακάλυψη, αναγκάστηκαν για πρώτη φορά να παραδεχτούν ότι άρχισαν «να βάζουν νερό στα κρασί» τους, αναγνωρίζοντας ότι νέες αμφιβολίες σκιάζουν τα ευρήματά τους.

Οι ερευνητές, που έκαναν επιτέλους την πρώτη επίσημη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στο περιοδικό φυσικής «Physical Research Letters» σύμφωνα με το BBC, το «Science» και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» δηλώνουν πλέον λιγότερο σίγουροι ότι όντως «είδαν» αυτό που νόμιζαν στο διάστημα, με τη βοήθεια ενός τηλεσκοπίου στον Νότιο Πόλο.

Αν και συνεχίζουν να υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές τη μελέτη τους, δέχονται ότι υπάρχουν κάποια αναπάντητα ερωτήματα. Πιο ειλικρινής, ένας από τους ερευνητές του BICEP2, ο καθηγητής Κλεμ Πράικ του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, μιλώντας στο University College του Λονδίνου, δήλωσε: «Αν έχει πέσει η εμπιστοσύνη μου για την ανακάλυψη των βαρυτικών κυμάτων; Ναι, έχει πέσει».

Η θεωρία του «κοσμικού πληθωρισμού» (η εκθετική και βίαιη διαστολή του σύμπαντος μέσα σε απειροελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου από την εμφάνισή του), η οποία αναπτύχθηκε στη δεκαετία του ΄80, γίνεται σήμερα αποδεκτή από τους περισσότερους επιστήμονες, όμως ποτέ δεν έχει αποδειχτεί. Σύμφωνα με τη θεωρία, ο απότομος «πληθωρισμός» του σύμπαντος άφησε ένα κοσμικό αποτύπωμα με τη μορφή αρχέγονων κυμάτων βαρυτικής ενέργειας.

Αν αυτά ανιχνευθούν (όπως υποτίθεται ότι συνέβη τον Μάρτιο, αλλά πλέον αμφισβητείται), τότε επιβεβαιώνεται και η εν λόγω θεωρία. Αν όχι, τότε οι αστροφυσικοί και οι κοσμολόγοι υποχρεώνονται να ψάξουν για κάποια άλλη πιο πειστική θεωρία, που να εξηγεί γιατί το βαθύ σύμπαν δείχνει τόσο ομοιόμορφο προς κάθε κατεύθυνση του ουρανού.

Οι ερευνητές του προγράμματος BICEP πιστεύουν ότι βρήκαν στην κοσμική μικροκυματική ακτινοβολία υποβάθρου το «ίχνος» ή «σήμα» των βαρυτικών κυμάτων στον ιστό του χωροχρόνου. Όμως άλλοι επιστήμονες αντιτείνουν ότι οι συνάδελφοί τους μάλλον έπεσαν θύματα βιασύνης και παραπλάνησης από τη διάχυτη στον γαλαξία μας κοσμική σκόνη, η οποία δημιουργεί μία πόλωση στο αρχαίο φως παρόμοια με την πόλωση που προκαλούν τα βαρυτικά κύματα.

Αν και συσσωρεύονται τα στοιχεία ότι πιθανώς οι Αμερικανοί επιστήμονες υπέπεσαν σε γκάφα, για την οριστική απάντηση θα χρειαστούν περισσότερα νέα δεδομένα και κυρίως αυτά που θα προσκομίσει σε λίγους μήνες το διαστημικό τηλεσκόπιο «Πλανκ» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος. Προς το παρόν, οι ερευνητές του BICEP2, με επικεφαλής τον Τζον Κόβακ του Χάρβαρντ, έχουν κάνει απλώς το βήμα να παραδεχτούν ότι το ζήτημα μένει μετέωρο, ελπίζοντας ότι τελικά θα δικαιωθούν (αλλιώς…).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαLockdown χωρίς sms και κυκλοφορία μέχρι τα μεσάνυχταΣήμερα 19:00 | Ειδήσεις

Στο Μαξίμου μελετούν το τελικό σχέδιο για τα sms, τις υπερτοπικές μετακινήσεις και την ώρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

AstraZeneca: με θρόμβωση νοσηλεύεται 35χρονος μετά τον εμβολιασμό τουΣήμερα 20:38 | Ειδήσεις

Ο 35χρονος εμφάνισε αρτηριακή θρόμβωση, ενώ είχε παραλύσει και το αριστερό του πόδι και αμέσως εισήχθη στην Αγγειοχειρουργική Κλινική.

Μητσοτάκης σε Γιάνσα για Τουρκία: Η Ελλάδα δεν απειλεί και δεν απειλείταιΣήμερα 21:32 | Ειδήσεις

Οι πρωθυπουργοί Ελλάδας και Σλοβενίας εξέφρασαν ενθέρμως την στήριξή τους στην ευρωπαϊκή απόφαση για το πράσινο διαβατήριο.

Δολοφονία στην Ζάκυνθο: θα “μιλήσει” το αυτοκίνητο των δραστών; (βίντεο)Σήμερα 20:18 | Τοπικά Νέα

Τι αναφέρουν οι πληροφορίες για το υλικό από κάμερες ασφαλείας, τους δράστες και τις σχέσεις του θύματος. Τι ψάχνει η ΕΛ.ΑΣ.

Λονδίνο: Διάσωση φάλαινας από τον Τάμεση (βίντεο)23:59Τουρισμός - Le Point: Ύμνοι για την “ανεξερεύνητη” Ελλάδα23:51 Σαρκώδη χείλη στο λεπτό με μικρά μυστικά του μακιγιάζ23:45Βαριές “καμπάνες” για παράνομο εμπόριο23:38Τα απίστευτα οφέλη της κανέλας23:30ΥΠΕΞ για Ισραήλ: έκκληση για αποχή από τη χρήση βίας23:21Robert Downey Jr: Το σπαρακτικό δημόσιο μήνυμα για τον θάνατο του βοηθού του23:158 βήματα για να αντιμετωπίσεις την κατακράτηση υγρών23:07Καταδίκη πατέρα για “μαρτύρια” στα παιδιά και την σύζυγο του22:58Παναθηναϊκός - Λάζλο Μπόλονι: τέλος από το “τριφύλλι”22:46Κόρινθος: Στη φυλακή ο πατέρας που κατηγορείται για τον βιασμό της κόρης του (βίντεο)22:34Φάλαινα βρέθηκε νεκρή με τσιπς, ζυμαρικά και πλαστικές σακούλες στην κοιλιά 22:22Θεσσαλονίκη: αιματηρό επεισόδιο με πυροβολισμούς στον Εύοσμο (εικόνες)22:10Μασκ: το σύνδρομο Άσπεργκερ και οι “κουφές” αναρτήσεις στο Twitter (βίντεο)21:58Μητσοτάκης σε Γιάνσα για Τουρκία: Η Ελλάδα δεν απειλεί και δεν απειλείται21:45Τροχαίο στο Χαϊδάρι: “Τρελό” λεωφορείο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα (εικόνες)21:33Σάκκαρη: Νίκη στην πρεμιέρα της Ρώμης21:22Eurovision 2021 - Στεφανία Λυμπερακάκη: Η πρώτη πρόβα στο Ρότερνταμ (βίντεο)21:10Προϋπολογισμός: απλήρωτοι φόροι - “βουνό” τον Μάρτιο20:58AstraZeneca: με θρόμβωση νοσηλεύεται 35χρονος μετά τον εμβολιασμό του20:46