Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 16 Φεβρουαρίου 2019 11:01

Σπουδαία ανακάλυψη: Στο “φως” καλά διατηρημένο απολίθωμα ενός Τιτανόσαυρου (βίντεο)

Πότε έζησε, ποιό ήταν το μήκος του και πόσο ζύγιζε ο δεινόσαυρος που προκάλεσε "ανατριχίλα" στους επιστήμονες.

Τιτανόσαυροι

Επιστήμονες ανακάλυψαν στη νοτιοδυτική Τανζανία το απολίθωμα ενός φυτοφάγου δεινόσαυρου με μακρύ λαιμό και μακριά ουρά, ο οποίος υπήρξε ένα πρώιμο και σχετικά μικρόσωμο μέλος της οικογένειας των Τιτανόσαυρων.

Είχε μήκος περίπου οκτώ μέτρων, βάρος ενός τόνου, έζησε πριν από 100 έως 110 εκατομμύρια χρόνια και ονομάστηκε Mnyamawamtuka moyowamkia από τους ερευνητές με επικεφαλής τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Οχάιο Πάτρικ Ο'Κόνορ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό PLoS One.

Οι Τιτανόσαυροι, που περπατούσαν σε τέσσερα πόδια, ήσαν η πιο εξαπλωμένη ομάδα σαυρόποδων δεινοσαύρων. Εμφανίστηκαν πριν περίπου 125 εκατ. χρόνια και ορισμένοι από αυτούς εξελίχτηκαν σε εντυπωσιακό μέγεθος, όπως ο Παταγωτιτάν της Αργεντινής που είχε μήκος 37 μέτρων και βάρος 70 τόνων.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί περίπου 60 είδη της οικογένειας των Τιτανόσαυρων. Το νέο τανζανικό απολίθωμα, που ανακαλύφθηκε σε μια απόκρημνη πλαγιά πάνω από την όχθη του ποταμού Μτούκα, είναι καλά διατηρημένο για τα δεδομένα των δεινοσαύρων, αφού περιλαμβάνει περίπου το 45% του σκελετού.

Το όνομα του δεινόσαυρου στη γλώσσα σουαχίλι σημαίνει «ζώο του Μτούκα με ουρά σε σχήμα καρδιάς», επειδή τα οστά της ουράς του έχουν ένα ασυνήθιστο σχήμα καρδιάς.

Laver Cup: Ο Τσιτσιπάς ηττήθηκε από τον Τιαφό20:33Ιταλία: πέθανε στο γήπεδο οπαδός της Καταντζάρο20:19Ουκρανία για επιστράτευση Ρωσίας: “Πώς πάει αυτό”20:04“Εκτός υπηρεσίας”: Τι θα δούμε στα νέα επεισόδια (εικόνες)19:49Μεσσηνία: μωρό νοσηλεύεται διασωληνωμένο σε κρίσιμη κατάσταση19:34Πλανήτης Άρης: Εντοπίστηκαν πάνω από 7 τόνοι ανθρώπινα σκουπίδια19:20Όλυμπος: νεκρός ο ορειβάτης19:06Βρετανία: ο ηγέτης των Εργατικών δεσμεύεται ότι θα καταργήσει τις φοροελαφρύνσεις στους πλούσιους18:53Ισπανία – Μουσείο Πράδο: Έρευνα για έργα που κατασχέθηκαν επί Φράνκο18:39Παυλόπουλος για Τουρκία: θα έχουν την ίδια τύχη με την Τριπολιτσά αν θίξουν έστω μια σπιθαμή της Ελλάδας18:26Θερμοσίφωνες: Επιδότηση για την αντικατάσταση ηλεκτρικών με ηλιακούς18:12Ρωσία: επιστράτευσαν ηλικιωμένους, ασθενείς και... μαίες17:58Αρχιεπίσκοπος Αμερικής για Κύπρο: Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για την απελευθέρωση17:43Πτολεμαΐδα: ανήλικος έκλεψε κοσμήματα από συγγενείς για να τα πουλήσει17:30Χάμες Ροντρίγκες: Επιστροφή με γκολ στην Εθνική Κολομβίας17:16Ηλεία: έκλεψε μπετονιέρα και την πάρκαρε στην αυλή του17:03Όλυμπος: Επιχειρήσεις διάσωσης τραυματιών16:49NASA - DART: Πείραμα για πιθανή σύγκρουση μετεωρίτη με την Γη (εικόνες)16:35Φωτιά στον Μαραθώνα - στη “μάχη” και εναέρια16:21Κικίλιας: Ο οδηγός Μισελέν θα προβάλει παγκοσμίως την ελληνική γαστρονομία16:07