Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 08 Ιουνίου 2018 08:51

Πειραματικό τεστ αίματος προβλέπει τον πρόωρο τοκετό

Μέχρι σήμερα οι γιατροί δεν έχουν στη διάθεσή τους ένα αξιόπιστο τρόπο να προβλέψουν αν μια εγκυμοσύνη θα καταλήξει σε πρόωρο τοκετό...

Γυναίκα - έγκυος

Ένα νέο τεστ αίματος για τις εγκύους, το οποίο προβλέπει με ακρίβεια 75% έως 80% αν θα γεννήσουν πρόωρα, ανέπτυξαν επιστήμονες από τις ΗΠΑ και τη Δανία. Το ίδιο μη επεμβατικό τεστ μπορεί να χρησιμοποιηθεί γενικότερα για να προβλεφθεί η ημερομηνία τοκετού με την ίδια περίπου αξιοπιστία που έχουν οι υπέρηχοι.

Περίπου 15 εκατομμύρια μωρά γεννιούνται πρόωρα κάθε χρόνο στον κόσμο. Μέχρι σήμερα οι γιατροί δεν έχουν στη διάθεσή τους ένα αξιόπιστο τρόπο να προβλέψουν αν μια εγκυμοσύνη θα καταλήξει σε πρόωρο τοκετό. Γενικότερα υπάρχει δυσκολία να προβλεφθεί με ακρίβεια η ημερομηνία όλων των τοκετών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Στέφεν Κουέικ του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", βρήκαν μια νέα μέθοδο, που κάνει πρόβλεψη χρησιμοποιώντας ως βιοδείκτες τη δραστηριότητα ορισμένων γονιδίων της μητέρας και του εμβρύου.

Δείγματα αίματος λαμβάνονται από την έγκυο και αναλύεται το RNA, ένα μόριο-αγγελιαφόρος που μεταφέρει γενετικές οδηγίες στον οργανισμό για τη δημιουργία πρωτεϊνών. Διαπιστώθηκε ότι συγκεκριμένα γονίδια δίνουν «σήματα», από τα οποία μπορεί να υπολογισθεί ο κίνδυνος πρόωρης γέννας ακόμη και δύο μήνες νωρίτερα του αναμενομένου.

AP - Τεστ αίματος

«Βρήκαμε ότι ορισμένα γονίδια είναι πολύ καλοί προγνωστικοί δείκτες για το ποιές γυναίκες κινδυνεύουν να γεννήσουν πρόωρα. Αυτή είναι η πρώτη πραγματικά σημαντική επιστημονική πρόοδος στο πρόβλημα της πρόβλεψης του πρόωρου τοκετού, που έχει υπάρξει εδώ και πολύ καιρό» δήλωσε ο δανός ερευνητής Μαντς Μελμπάι.

Ο πρόωρος τοκετός (όταν το μωρό γεννιέται τουλάχιστον τρεις εβδομάδες νωρίτερα) είναι η κυριότερη αιτία βρεφικής θνησιμότητας και μια βασική αιτία ασθενειών και θανάτου έως την ηλικία των πέντε ετών παγκοσμίως. Στα δύο τρία περίπου των περιπτώσεων, ο πρόωρος τοκετός έρχεται αυθόρμητα (χωρίς ιατρική παρέμβαση) και οι γιατροί συνήθως δεν ξέρουν γιατί, καθώς ο βιολογικός μηχανισμός πίσω από τον πρόωρο τοκετό παραμένει μυστήριο.

Τα υφιστάμενα τεστ στην καλύτερη περίπτωση μπορούν να προβλέψουν ένα πρόωρο τοκετό στις γυναίκες υψηλού κινδύνου, οι οποίες ήδη έχουν γεννήσει πρόωρα, αλλά και πάλι η ακρίβειά τους είναι μόνο γύρω στο 20%. Σήμερα οι γυναικολόγοι χρησιμοποιούν το υπερηχογράφημα στο πρώτο τρίμηνο της κύησης για να κάνουν μια εκτίμηση πότε περίπου θα γεννήσει μια γυναίκα. Όμως όσο προχωρά η εγκυμοσύνη οι υπέρηχοι δίνουν λιγότερο αξιόπιστες πληροφορίες για την αναμενόμενη ημερομηνία του τοκετού.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι το νέο τεστ, το οποίο ακόμη θέλει περισσότερες δοκιμές και βελτίωση, μπορεί να αποτελέσει μια απλούστερη, φθηνότερη και ίσως πιο αξιόπιστη μέθοδο σε σχέση με τους υπέρηχους στο μέλλον. Προς το παρόν, το τεστ έχει ακρίβεια περίπου 45% στην πρόβλεψη του χρόνου γέννησης ενός μωρού, έναντι 48% των υπερήχων κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης.

Ο Μπέρνι Σάντερς είναι παντού... και στο Google Street View (εικόνες)23:59Ατμοσφαιρική Ρύπανση: μέτρα για μείωση στις εκπομπές ρύπων23:48Στα “σκαριά” το εμβληματικό Ιωνικό Κέντρο στη Νέα Ιωνία (βίντεο)23:41Αρμάνι Μιλάνο - Ολυμπιακός: Ήττα για τους Πειραιώτες23:35ΥΠΟΙΚ: Νέα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων23:24Η ρομποτική χειρουργική στον καρκίνο του προστάτη23:15Δένδιας προς Μπλίνκεν: Ανυπομονώ να συνεργαστούμε23:08Απαγόρευση συναθροίσεων: “Ούτε βήμα πίσω” από τη Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ23:00Αναγεννητική ιατρική και Βιολογικές θεραπείες: Σύγχρονη αντιμετώπιση των αθλητικών κακώσεων22:51Σήφης Βαλυράκης: Εξονυχιστική έρευνα για το δυστύχημα (βίντεο)22:44Τα παιδιά ως θύματα: Το δικαίωμα στην κοινωνική επανένταξη και την σωματική/ψυχική αποκατάσταση22:33Τζο Μπάιντεν: Η ζωή του “πλανητάρχη” είναι γεμάτη τραγωδίες (βίντεο)22:32Άννα Διαμαντοπούλου: Στον τελικό γύρο για την ηγεσία του ΟΟΣΑ22:21Αγκίστρι: Αγνοείται 81χρονος - Είχε βγει με τη βάρκα του στα ανοικτά22:08Συγκλονιστική μαρτυρία σεξουαλικής παρενόχλησης από ιερέα21:56Ρίγα - Περιστέρι: Ένα τρίποντο “σκότωσε” την ελληνική ομάδα21:44Άρης - ΑΕΛ: νίκη με γκολ αμυντικού21:35Γερονικολού: Μετά την Ζέτα Δούκα, καταγγέλλει τον Κιμούλη για εργασιακό εκφοβισμό21:28Εμβόλιο: Συνεργασία Sanofi - Pfizer/BioNTech για την παραγωγή 100 εκατ. δόσεων21:16Κορονοϊός - Μητσοτάκης: Ο κίνδυνος καραδοκεί, αν χρειαστεί θα προσαρμόσουμε την στρατηγική μας21:05