Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 22 Ιανουαρίου 2018 07:17

Ελληνίδα έφερε στο φως το “οικογενειακό μυστικό” που έκρυβαν δύο αιγυπτιακές μούμιες

Μελέτησε το DNA τους και ανακάλυψε το… ένοχο μυστικό τους.

Δύο διάσημες αιγυπτιακές μούμιες που βρίσκονται στο Μουσείο του Μάντσεστερ, έχουν βαφτισθεί «Οι δύο Αδελφοί», επειδή έως τώρα πιστευόταν ότι ήσαν κανονικά αδέλφια. Όμως μια νέα αρχαιογενετική έρευνα, με επικεφαλής μία Ελληνίδα επιστήμονα, η οποία μελέτησε δείγματα DNA από τις δύο μούμιες, αποκάλυψε ότι στην πραγματικότητα αυτές είχαν διαφορετικό πατέρα, άρα ήσαν ετεροθαλή αδέλφια.

Οι δύο μούμιες, που είναι οι παλαιότερες του εν λόγω βρετανικού μουσείου και από τις πιο γνωστές μεταξύ των Αιγυπτιολόγων, προέρχονται από δύο άνδρες της αρχαίας αιγυπτιακής ελίτ που έζησαν περίπου το 1800 π.Χ.

Ο κοινός τάφος τους, γνωστός ως «Ο Τάφος των δύο Αδελφών», είχε ανακαλυφθεί το 1907 σε ένα χωριό περίπου 400 χιλιόμετρα νότια του Καΐρου. Οι ιερογλυφικές επιγραφές στα φέρετρά τους έδειχναν ότι ήσαν οι γιοί ενός ανώνυμου τοπικού κυβερνήτη, οπότε φυσιολογικά ονομάσθηκαν «τα δύο αδέλφια».

Όμως στην πορεία δημιουργήθηκαν υποψίες για το πόσο συγγενείς ήσαν, καθώς η βρετανίδα αιγυπτιολόγος Μάργκαρετ Μάρεϊ που πρώτη είχε μελετήσει τις μούμιες, είχε βρει σημαντικές σκελετικές διαφορές μεταξύ τους και είχε έτσι υποθέσει ότι ο ένας αδελφός ήταν υιοθετημένος. Η αλήθεια είναι τελικά πως η μαμά των δύο τούς έκανε από διαφορετικούς άνδρες!

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Κωνσταντίνα Δρόσου της Σχολής Γεωλογικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αρχαιολογικό περιοδικό "Journal of Archaeological Science: Reports", μελέτησαν δείγματα μιτοχονδριακού DNA και DNA του χρωμοσώματος Υ.

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται σε μούμια τέτοια συνδυαστική γενετική ανάλυση. Η μελέτη επιβεβαίωσε ότι τα δύο αδέλφια είχαν την ίδια μητέρα, αλλά αποκάλυψε ότι είχαν διαφορετικό πατέρα.

Όπως δήλωσε η Δρόσου, «ήταν ένα μακρύ και εξαντλητικό ταξίδι μέχρι τα ευρήματά μας, αλλά τελικά φθάσαμε σε αυτά. Είμαι ευγνώμων που καταφέραμε να προσθέσουμε ένα μικρό αλλά πολύ σημαντικό κομμάτι στο μεγάλο παζλ της ιστορίας και είμαι βέβαιη ότι τα αδέλφια θα ήσαν πολύ περήφανα για μας. Αυτές ακριβώς οι στιγμές είναι που μας κάνουν να πιστεύουμε στο αρχαίο DNA".

Η Κ. Δρόσου αποφοίτησε το 2008 από το Τμήμα Αρχαιολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, πήρε το διδακτορικό της στη Βιομοριακή Αρχαιολογία από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ το 2016 και έκτοτε είναι ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Βιοτεχνολογίας του ίδιου πανεπιστημίου.

Μιχαηλίδου: στόχος μας το επίδομα 2.000 ευρώ για κάθε νέα γέννηση13:36Παρέλαβε τα ηνία της Βουλής ο Κωνσταντίνος Τασούλας13:23Ανήλικη τουρίστρια έκανε καταγγελία για βιασμό13:10Μπομπ Ντίλαν και Νιλ Γιανγκ ξανά μαζί μετά από 25 χρόνια12:56Στίβεν Κινγκ: ο Τραμπ είναι πιο τρομακτικός από τα πρόσωπα στα βιβλία μου12:43Σύλληψη παππού για κλοπή από τον εγγονό του12:30Εθελουσία έξοδος από την Τράπεζα Πειραιώς12:16Δίκη Χρυσής Αυγής: η απολογία του Γιώργου Ρουπακιά για την δολοφονία Φύσσα12:03Η Λέστερ ανακοίνωσε τον Πέρεθ11:49Μάτι: έκκληση κατοίκων στον πρωθυπουργό να μη χαθεί άλλος χρόνος11:36Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην λεωφόρο Κηφισίας11:23Πρόεδρος της Βουλής ο Κώστας Τασούλας11:10Δολοφονία βιολόγου: η προφητική φράση του 27χρονου στη σπηλιά της φρίκης (βίντεο)10:57Σκότωσε την 6χρονη κόρη του κατά λάθος με μπαλάκι του γκολφ10:44Σύλληψη πρώην παίκτη του Ολυμπιακού για παράνομη αγορά αυτοκινήτου! (βίντεο)10:31Κεραυνός “χτύπησε” αεροπλάνο που πήγαινε στην Θεσσαλονίκη10:17Μαυροειδάκος στον ΑΝΤ1: κάποιοι επέτρεψαν σε θρασύδειλους “μπαχαλάκηδες” να αλωνίζουν στα Εξάρχεια (βίντεο)10:04Αιματηρή ενέδρα στο Σινά της Αιγύπτου09:51Τηλεφώνημα για βόμβα στο Μετρό09:38Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους στα Γρεβενά (εικόνες)09:27