Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 09 Ιουνίου 2016 23:58

Κι όμως τα Χόμπιτ υπήρξαν!

Επιστήμονες ανακάλυψαν τους προγόνους των «Χόμπιτ» της Ινδονησίας.

Επιστήμονες από την Αυστραλία, την Ιαπωνία και την Ινδονησία πιστεύουν ότι ανακάλυψαν στην ινδονησιακή νήσο Φλόρες τους εξίσου μικρόσωμους προγόνους του αινιγματικού μικροσκοπικού «Χόμπιτ», ο οποίος είχε σχεδόν το μισό ύψος ενός σημερινού ανθρώπου.

Τα απολιθώματα χρονολογούνται πριν από περίπου 700.000 χρόνια και είναι πολύ αρχαιότερα από εκείνα του ίδιου του «Aνθρώπου του Φλόρες» (Homo floresiensis), τα οποία είχαν ανακαλυφθεί το 2003 και θεωρούνται ηλικίας 50.000 έως 190.000 ετών.

Τα νέα απολιθώματα είναι πάντως ανεπαρκή -μόνο μερικά δόντια, καθώς επίσης οστά γνάθου και κρανίου από τουλάχιστον ένα ενήλικα και δύο παιδιά- για να δώσουν μια βέβαιη και ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τους προγόνους του «Χόμπιτ» (πήρε το όνομα της ομώνυμης μικρόσωμης φυλής φανταστικών πλασμάτων στον «'Αρχοντα των Δαχτυλιδιών»).

Ο «Χόμπιτ» είχε ύψος περίπου 1,06 μέτρων και ο εγκέφαλός του ήταν ανάλογου μεγέθους με του χιμπατζή. Τα νέα απολιθώματα δείχνουν ότι πιθανώς προήλθε από τους προγόνους του «Έμφρονος Ανθρώπου» (Homo sapiens), τους "Όρθιους Ανθρώπους» (Homo erectus).

AP - πρόγονοι - Χόμπιτ - Ινδονησία

Οι τελευταίοι, που έφθαναν σε ύψος τα 1,8 μέτρα, εμφανίσθηκαν στην Αφρική πριν από περίπου 1,9 εκατομμύρια χρόνια και είχαν επεκταθεί στην Ασία πριν ένα 1,5 εκατ. χρόνια. Κάποια στιγμή, με κάποιο τρόπο, ίσως πάνω σε κορμούς δέντρων που ξεριζώθηκαν από τσουνάμι και επέπλεαν, έφθασαν αρχικά στην Ιάβα και μετά στη νήσο Φλόρες.

Σύμφωνα με το εξελικτικό «σενάριο» των επιστημόνων, που έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό "Nature", το σώμα των «μεταναστών» σταδιακά συρρικνώθηκε, υπό την πίεση του νέου φυσικού περιβάλλοντος, κυρίως λόγω ανεπαρκούς τροφής, εωσότου πήρε τις διαστάσεις του «Χόμπιτ», κάτι που ήδη είχε συμβεί πριν από τουλάχιστον 700.000 χρόνια. Η συρρίκνωση του μεγέθους στην πορεία διαδοχικών γενεών είναι μια διαδικασία που έχει παρατηρηθεί σε διάφορα θηλαστικά (π.χ. ελέφαντες), όταν απομονώνονται σε ένα νησί.

Μάλιστα τα νέα απολιθώματα δείχνουν ότι οι πρόγονοι του «Χόμπιτ» μπορεί να ήταν ακόμη πιο μικροκαμωμένοι. Αυτό σημαίνει ότι η συρρίκνωση του σώματός τους πρέπει να συνέβη πολύ γρήγορα, πράγμα που μάλλον ξαφνιάζει τους επιστήμονες. Ορισμένοι, όπως ο καθηγητής Κρις Στρίνγκερ του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, εμφανίζονται διστακτικοί να αποδεχθούν κάτι τέτοιο.

Τα νέα ευρήματα, που ανακαλύφθηκαν στην κοίτη ενός αρχαίου ποταμού, σε απόσταση περίπου 70 χιλιομέτρων από το σπήλαιο Λιάνγκ Μπούα όπου είχε βρεθεί αρχικά ο «Χόμπιτ», ενισχύουν πάντως την άποψη ότι ο τελευταίος είχε μια μακρά και αυτόνομη εξελικτική παρουσία στο συγκεκριμένο νησί.

AP - πρόγονοι - Χόμπιτ - Ινδονησία

Από την άλλη, εξασθενούν την υπόθεση ότι ο «Χόμπιτ» δεν ήταν παρά ένας «Έμφρων 'Ανθρωπος» (Homo sapiens), απλώς είχε κάποιο ιατρικό ή γενετικό πρόβλημα που του προκάλεσε νανισμό. Επίσης δεν συνηγορούν υπέρ μιας άλλης υπόθεσης ότι ο «Χόμπιτ» είχε ακόμη πιο αρχαίους προγόνους, όπως ο «Επιδέξιος Άνθρωπος» (Homo habilis) ή ο Αυστραλοπίθηκος.

«Φαίνεται πλέον πως ο 'Χόμπιτ' του Φλόρες είναι στην πραγματικότητα ένας Homo erectus που έγινε νάνος», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, αρχαιολόγος Άνταμ Μπρουμ του Κέντρου Ερευνών Ανθρώπινης Εξέλιξης του Πανεπιστημίου Γκρίφιθ της Αυστραλίας.

«Η νέα ανακάλυψη δίνει την οριστική απάντηση σε όσους αμφισβητίες πιστεύουν ότι ο 'Ανθρωπος του Φλόρες ήταν απλώς ένας άρρωστος Homo sapiens», πρόσθεσε ο επικεφαλής της ανασκαφής, καθηγητής Γκερτ βαν ντερ Μπεργκ του Κέντρου Αρχαιολογικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου της Wollongong.

Europa League: "τραγικό φινάλε" για τον ΠΑΟΚ κόντρα στην Σλόβαν23:56Europa League: όνειρο απατηλό η πρόκριση για την ΑΕΚ23:05Οι τουρίστες ήρθαν στην Ελλάδα φέτος για να… ξοδέψουν (βίντεο)22:53Μητσοτάκης: Η Ελλάδα χρειάζεται πραγματικές μεταρρυθμίσεις22:41Το νερό...νεράκι λένε οι κάτοικοι σε περιοχές της Κέρκυρας (βίντεο)22:29Στην Βουλή το νομοσχέδιο για τα προσωπικά δεδομένα22:16Αστυνομικός υπέστη εγκαύματα από διαρροή καυτού νερού σε περιπολικό (βίντεο)22:02“Πράσινο φως” για το Ελληνικό και από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων21:48Σε κρίσιμη κατάσταση 5χρονος που εντοπίστηκε αναίσθητος στη θάλασσα21:34Εκτελέστηκε φωνάζοντας μέχρι την τελευταία στιγμή ότι είναι αθώος21:21Το τελευταίο “αντίο” στον Δημήτρη Λυμπερόπουλο (βίντεο)21:07Η οφθαλμαπάτη με το… λεωφορείο που έγινε viral (εικόνες)20:54Ο “ήρωας” λοχίας που έσωσε άνδρα που κρεμόταν από το μπαλκόνι μιλά στο ΑΝΤ1 (βίντεο)20:40Αυτός είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος ηθοποιός της τελευταίας σεζόν20:27Νέα στοιχεία για την τραγωδία στον Πόρο φέρνει στο φως ο ΑΝΤ1 (βίντεο)20:13Εκδόθηκε στην Ελλάδα και ο δεύτερος δολοφόνος του επιχειρηματία Γιάννη Μακρή19:59“Διπλωματία του ποδαριού” από τον Μπόρις Τζόνσον (εικόνες)19:45Βρήκαν αρχαίο “ελληνικό” DNA στη “Λίμνη των Σκελετών” στα Ιμαλάια19:31Καταναλώνουμε 5 γραμμάρια πλαστικού την εβδομάδα! 19:17Στα Ηλύσια Πεδία το ζεύγος Μητσοτάκη (εικόνες)19:03