Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 09 Ιουνίου 2016 23:58

Κι όμως τα Χόμπιτ υπήρξαν!

Επιστήμονες ανακάλυψαν τους προγόνους των «Χόμπιτ» της Ινδονησίας.

AP - πρόγονοι - Χόμπιτ - Ινδονησία

Επιστήμονες από την Αυστραλία, την Ιαπωνία και την Ινδονησία πιστεύουν ότι ανακάλυψαν στην ινδονησιακή νήσο Φλόρες τους εξίσου μικρόσωμους προγόνους του αινιγματικού μικροσκοπικού «Χόμπιτ», ο οποίος είχε σχεδόν το μισό ύψος ενός σημερινού ανθρώπου.

Τα απολιθώματα χρονολογούνται πριν από περίπου 700.000 χρόνια και είναι πολύ αρχαιότερα από εκείνα του ίδιου του «Aνθρώπου του Φλόρες» (Homo floresiensis), τα οποία είχαν ανακαλυφθεί το 2003 και θεωρούνται ηλικίας 50.000 έως 190.000 ετών.

Τα νέα απολιθώματα είναι πάντως ανεπαρκή -μόνο μερικά δόντια, καθώς επίσης οστά γνάθου και κρανίου από τουλάχιστον ένα ενήλικα και δύο παιδιά- για να δώσουν μια βέβαιη και ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τους προγόνους του «Χόμπιτ» (πήρε το όνομα της ομώνυμης μικρόσωμης φυλής φανταστικών πλασμάτων στον «'Αρχοντα των Δαχτυλιδιών»).

Ο «Χόμπιτ» είχε ύψος περίπου 1,06 μέτρων και ο εγκέφαλός του ήταν ανάλογου μεγέθους με του χιμπατζή. Τα νέα απολιθώματα δείχνουν ότι πιθανώς προήλθε από τους προγόνους του «Έμφρονος Ανθρώπου» (Homo sapiens), τους "Όρθιους Ανθρώπους» (Homo erectus).

AP - πρόγονοι - Χόμπιτ - Ινδονησία

Οι τελευταίοι, που έφθαναν σε ύψος τα 1,8 μέτρα, εμφανίσθηκαν στην Αφρική πριν από περίπου 1,9 εκατομμύρια χρόνια και είχαν επεκταθεί στην Ασία πριν ένα 1,5 εκατ. χρόνια. Κάποια στιγμή, με κάποιο τρόπο, ίσως πάνω σε κορμούς δέντρων που ξεριζώθηκαν από τσουνάμι και επέπλεαν, έφθασαν αρχικά στην Ιάβα και μετά στη νήσο Φλόρες.

Σύμφωνα με το εξελικτικό «σενάριο» των επιστημόνων, που έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό "Nature", το σώμα των «μεταναστών» σταδιακά συρρικνώθηκε, υπό την πίεση του νέου φυσικού περιβάλλοντος, κυρίως λόγω ανεπαρκούς τροφής, εωσότου πήρε τις διαστάσεις του «Χόμπιτ», κάτι που ήδη είχε συμβεί πριν από τουλάχιστον 700.000 χρόνια. Η συρρίκνωση του μεγέθους στην πορεία διαδοχικών γενεών είναι μια διαδικασία που έχει παρατηρηθεί σε διάφορα θηλαστικά (π.χ. ελέφαντες), όταν απομονώνονται σε ένα νησί.

Μάλιστα τα νέα απολιθώματα δείχνουν ότι οι πρόγονοι του «Χόμπιτ» μπορεί να ήταν ακόμη πιο μικροκαμωμένοι. Αυτό σημαίνει ότι η συρρίκνωση του σώματός τους πρέπει να συνέβη πολύ γρήγορα, πράγμα που μάλλον ξαφνιάζει τους επιστήμονες. Ορισμένοι, όπως ο καθηγητής Κρις Στρίνγκερ του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, εμφανίζονται διστακτικοί να αποδεχθούν κάτι τέτοιο.

Τα νέα ευρήματα, που ανακαλύφθηκαν στην κοίτη ενός αρχαίου ποταμού, σε απόσταση περίπου 70 χιλιομέτρων από το σπήλαιο Λιάνγκ Μπούα όπου είχε βρεθεί αρχικά ο «Χόμπιτ», ενισχύουν πάντως την άποψη ότι ο τελευταίος είχε μια μακρά και αυτόνομη εξελικτική παρουσία στο συγκεκριμένο νησί.

AP - πρόγονοι - Χόμπιτ - Ινδονησία

Από την άλλη, εξασθενούν την υπόθεση ότι ο «Χόμπιτ» δεν ήταν παρά ένας «Έμφρων 'Ανθρωπος» (Homo sapiens), απλώς είχε κάποιο ιατρικό ή γενετικό πρόβλημα που του προκάλεσε νανισμό. Επίσης δεν συνηγορούν υπέρ μιας άλλης υπόθεσης ότι ο «Χόμπιτ» είχε ακόμη πιο αρχαίους προγόνους, όπως ο «Επιδέξιος Άνθρωπος» (Homo habilis) ή ο Αυστραλοπίθηκος.

«Φαίνεται πλέον πως ο 'Χόμπιτ' του Φλόρες είναι στην πραγματικότητα ένας Homo erectus που έγινε νάνος», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, αρχαιολόγος Άνταμ Μπρουμ του Κέντρου Ερευνών Ανθρώπινης Εξέλιξης του Πανεπιστημίου Γκρίφιθ της Αυστραλίας.

«Η νέα ανακάλυψη δίνει την οριστική απάντηση σε όσους αμφισβητίες πιστεύουν ότι ο 'Ανθρωπος του Φλόρες ήταν απλώς ένας άρρωστος Homo sapiens», πρόσθεσε ο επικεφαλής της ανασκαφής, καθηγητής Γκερτ βαν ντερ Μπεργκ του Κέντρου Αρχαιολογικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου της Wollongong.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΓονίδια “ζόμπι” συνεχίζουν να αναπτύσσονται μετά τον θάνατό μαςΧθες 17:29 | Ειδήσεις

Πώς και γιατί αναπτύσσονται μετά θάνατον τα συγκεκριμένα γονίδια. Σημαντική επιστημονική ανακάλυψη. Ποιες οι συνέπειές της.

Κορονοϊός - Εμβόλιο Johnson & Johnson: αναφορές για θρομβώσεις και “μπλόκο” στις ΗΠΑΧθες 14:43 | Ειδήσεις

Γιατί προχώρησαν σε αναστολή χορήγησης του εμβολίου της Johnson & Johnson οι αμερικανικές Αρχές. Πόσα περιστατικά έχουν αναφερθεί.

Ο μαθητής που πέρασε στο Yale στον ΑΝΤ1: θέλω να γυρίσω στην ΕλλάδαΧθες 09:50 | Ειδήσεις

Ο Θεσσαλονικιός που μπήκε με υποτροφία σε ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου, μιλά στο «Καλημέρα Ελλάδα» για τα όνειρά του και τις αντιδράσεις των δικών του.

Κορονοϊός: Εμβόλια και ανοσοκατασταλτικά φάρμακα - Τι δείχνει νέα έρευναΧθες 09:35 | Ειδήσεις

Πόσο επηρεάζουν τα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα την ανάπτυξη αντισωμάτων μετά τον εμβολιασμό κατά της COVID-19.

Δεκάδες παιδιά έχασαν τη ζωή τους μετά από φωτιά σε σχολικά κτίρια06:40Εμβόλιο Johnson & Johnson: σήμερα έρχονται οι πρώτες δόσεις στη χώρα μας06:27La Repubblica για ελληνικά νησιά: Θα έχουν εμβολιαστεί οι κάτοικοι μέχρι τέλη Απριλίου06:15Καιρός: νεφώσεις και τοπικές βροχές την Τετάρτη06:03Kim Kardashian - Kanye West: τι θα γίνει με την επιμέλεια των παιδιών23:59Οι τροφές που αγαπάνε τα μαλλιά σου23:55Συναγερμός στο Λονδίνο: Άνδρας με τσεκούρι κοντά στο Παλάτι23:48Γλυκό πριν ή μετά το φαγητό;23:39Ισχυρός σεισμός στην Τήλο23:33Λευτέρης Γκιωνάκης: Έπινα 3 γραμμάρια κοκαΐνη την ημέρα!23:27Κορονοϊός: Johnson & Johnson και AstraZeneca προκαλούν παγκόσμιο συναγερμό23:18Μιλλούση – Πετρούνιας: οι προετοιμασίες για την βάπτιση και οι νονοί (εικόνες)23:09Ολυμπία Χοψονίδου: η περιπέτεια με την υγεία της και οι αποκαλύψεις23:00Κορονοϊός - Τζένιφερ Λόπεζ: παγκόσμιο streaming για δίκαιη και ισότιμη πρόσβαση στα εμβόλια22:54Στέφανος Τσιτσιπάς: οργισμένη επίθεση σε διαιτητή (βίντεο)22:45ΗΠΑ: Παραιτήθηκε η αστυνομικός που σκότωσε τον 20χρονο Αφροαμερικανό22:37Προμαχώνας: Ουρές χιλιομέτρων και ταλαιπωρία στο τελωνείο (βίντεο)22:28Σκύλος τραυμάτισε σοβαρά παιδί που έπαιζε σε πλατεία22:19Γονίδια “ζόμπι” συνεχίζουν να αναπτύσσονται μετά τον θάνατό μας22:10Κυριάκος Βελόπουλος: Πένθος για τον Πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης22:01