Τεχνολογία - Επιστήμη /ΓενικάΔημοσίευση: 14 Ιανουαρίου 2016 06:09

Η NASA σύστησε Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας

Επισημοποιήθηκε το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας της NASA, PDCO το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τον εντοπισμό αστεροειδών και κομητών που «απειλούν» τη Γη.

NASA - Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας - τηλεσκόπιο - αστεροειδής - twitter

Στην επισημοποίηση του εν εξελίξει προγράμματός της για εντοπισμό και παρακολούθηση αντικειμένων που βρίσκονται κοντά στη Γη (near-Earth objects- NEOs) προχώρησε η NASA, με την ίδρυση του PDCO (Planetary Defense Coordination Office- Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας).

Το εν λόγω γραφείο εντάσσεται στο πλαίσιο του Τμήματος Πλανητικών Επιστημών της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας, στο Science Mission Directorate στην Ουάσινγκτον. Θα είναι υπεύθυνο για την επίβλεψη όλων των χρηματοδοτούμενων από τη NASA προγραμμάτων για τον εντοπισμό και την κατηγοριοποίηση αστεροειδών και κομητών που περνούν κοντά από την τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο.

Επίσης, στις αρμοδιότητές του θα περιλαμβάνεται η ανάληψη ηγετικού ρόλου στον συντονισμό υπηρεσιών και κυβερνήσεων απέναντι σε πιθανές απειλές πρόσκρουσης.

Πάνω από 13.500 NEOs διαφόρων μεγεθών έχουν εντοπιστεί μέχρι τώρα- πάνω από το 95% εξ αυτών από το 1998 και μετά, όταν άρχισαν οι έρευνες με χρηματοδότηση της NASA. Περίπου 1.500 εντοπίζονται κάθε χρόνο. «Ο εντοπισμός αστεροειδών, η παρακολούθηση και η άμυνα του πλανήτη μας είναι κάτι που η NASA, οι συνεργάτες της και η διεθνής κοινότητα λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψιν» τόνισε ο Τζον Γκρούνσφελντ, ανώτερο στέλεχος της υπηρεσίας. «Αν και δεν υπάρχουν γνωστές απειλές αυτή τη στιγμή, το περιστατικό του 2013 στο Τσελιαμπίνσκ και ο το πρόσφατο κοντινό πέρασμα του “αστεροειδή του Χάλογουϊν” μας θυμίζουν γιατί πρέπει να παραμένουμε σε επιφυλακή».

Η ΝΑSA ασχολείται με το αντικείμενο των διεθνών σχεδιασμών πλανητικής άμυνας εδώ και καιρό, και το γραφείο αυτό θα βελτιώσει και επεκτείνει αυτές τις προσπάθειες, σε συνεργασία με τη FEMA (Federal Emergency Management Agency) και άλλες ομοσπονδιακές υπηρεσίες και φορείς.

Πέραν της παρακολούθησης πιθανώς επικίνδυνων αντικειμένων, το γραφείο θα παρέχει ενημερώσεις σχετικά με κοντινά περάσματα και προειδοποιήσεις για πιθανές συγκρούσεις, βάσει αξιόπιστων επιστημονικών δεδομένων, ενώ θα συνεχίσει να βοηθά στον συντονισμό υπηρεσιών της αμερικανικής κυβέρνησης που έχουν να κάνουν με τους σχεδιασμούς σε περίπτωση που υπάρξει πραγματική απειλή σύγκρουσης.

Αστρονόμοι από όλο τον κόσμο εντοπίζουν αντικείμενα με επίγεια τηλεσκόπια, καθώς και με το διαστημικό τηλεσκόπιο NEOWISE. Τα δεδομένα παρέχονται σε μια παγκόσμια βάση δεδομένων που διατηρείται από το Minor Planet Center, με την άδεια της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. Μόλις εντοπιστούν, οι τροχιές υπολογίζονται με ακρίβεια και παρακολουθούνται από το Center for NEO Studies στη JPL της NASA στην Καλιφόρνια.

Οι προσπάθειες αυτές συντονίζονται από το NEO Observations Program της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας, που θα συνεχίσει να λειτουργεί στο πλαίσιο του νέου γραφείου.

Τζανάκης για Πάσχα: απομακρύνεται το ενδεχόμενο μετακίνησης07:53Έγκλημα στο Κορωπί: η μαρτυρία συγγενή της οικογένειας στον ΑΝΤ1 (βίντεο)07:41Κορονοϊός: Δυσοίωνη πρόβλεψη από το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ07:29Εκκλησίες - Πάσχα: τα σενάρια για λειτουργίες, Επιτάφιο και Ανάσταση07:17Κορονοϊός: Πέθανε οδηγός του ΟΑΣΘ07:05Ουόλτερ Μοντέιλ: Πέθανε ο αντιπρόεδρος του Τζίμι Κάρτερ06:52ΗΠΑ – Ρωσία: άρωμα… ψυχρού πολέμου με φόντο την Ουκρανία06:39Δίκη Τζορτζ Φλόιντ: Η ώρα της απόφασης για τη δολοφονία του06:27Η Λίβερπουλ σκόνταψε κόντρα στη Λιντς06:15Καιρός: ήλιος, ζέστη αλλά και βροχές την Τρίτη06:03Έλλειψη αγάπης: Aυτή είναι η πραγματική αιτία που διαλύει τους γάμους23:59Πώς η καριέρα σου επηρεάζεται από το χρώμα των μαλλιών σου23:52O Ράσελ Κρόου ετοιμάζει μυστικό γάμο: Ποια του έκλεψε την καρδιά;23:48Πρίγκιπας Φίλιππος: η Ελισάβετ και τα γενέθλια με “σπάσιμο” των παραδόσεων23:41Euro 2020: Η UEFA αποφασίζει για 3 πόλεις23:36Συνταγή για κοκκινιστό κοτόπουλο με πετιμέζι και χυλοπίτες από τον Πέτρο Συρίγο23:30Nέο ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης: Οι κοινές θέσεις των MED 523:21Αναπαραγωγική χειρουργική: βελτιώνοντας τα ποσοστά επιτυχίας της εξωσωματικής γονιμοποίησης23:14Κορονοϊός: Πού θα γίνουν δωρεάν rapid test την Τρίτη23:07Η απάντηση του Chris Σταμούλη στον Δημήτρη Ουγγαρέζο μετά την δημόσια συγγνώμη23:00