LATEST NEWS
 
Τεχνολογία /Social media /

Έρευνα

Δημοσίευση: 15 Ιανουαρίου 2014 12:18

Πρωτιά youtube στις προτιμήσεις των Ελλήνων

Σε ποια social media και γιατί δείχνουν την προτίμήσή τους οι Έλληνες χρήστες;

 Μέσα κοινωνικής δικτύωσης - YouTube - Facebook - Twitter - Linkedin

Το YouTube (93%) αποτελεί το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στη δεύτερη θέση έρχεται το facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το linkedin (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το twitter (46%). Είναι εμφανές πλέον το στάδιο ωριμότητας που βρίσκονται οι Έλληνες όσον αφορά τα social media αφού υπάρχει αυξητική τάση σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ αρχίζει και δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα κοινότητα χρηστών και για τα όχι τόσο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (instagram, foursquare, flickr και googleplus).

Σύγκριση ποσοστών χρήσης των Ελλήνων χρηστών Κοινωνικών Δικτύων

Όσον αφορά στη χρήση του youtube, οι Έλληνες χρήστες του Internet δηλώνουν σε ποσοστό 77% ότι το χρησιμοποιούν για την ακρόαση τραγουδιών και σε ποσοστό 68% ότι αναζητούν "πράγματα που τους ενδιαφέρουν", γεγονός που δείχνει την ανάπτυξη της χρήσης του youtube ως μηχανή αναζήτησης. Επίσης κοντά στο 30% το χρησιμοποιεί συχνά για να δουν γεγονότα της επικαιρότητας.

Λόγοι χρήσης του youtube

H χρήση του facebook ορίζεται ως ενεργητική (Προβολή απόψεων, Επικοινωνία, Παίξιμο Παιχνιδιών κλπ) και ως παθητική (Παρακολούθηση διαφημίσεων και απλή παρακολούθηση των εξελίξεων και φίλων).

Η καθολική επίδραση του facebook φαίνεται και από τα στοιχεία των απαντήσεων της έρευνας ότι το 1/3 των χρηστών έχει πάνω από 500 φίλους ενώ μόνο το 25% γνωρίζουν (έχουν συναντήσει τουλάχιστον μια φορά) το 100% των φίλων τους. Αυτό πιθανόν να εξελιχθεί σε πρόβλημα, ιδιαίτερα για τις νεαρές ηλικίες.

Η διείσδυση του linkedin είναι πλέον ουσιαστική, κυρίως λόγω της ανεργίας και της εργασιακής αβεβαιότητας. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι η προβολή των προσωπικών/ επαγγελματικών στοιχείων των χρηστών του (95%) και η επαγγελματική στήριξη των ατόμων που βρίσκονται στο δίκτυο τους (ενίσχυση χαρακτηριστικών, congrats, likes) (78%). Λόγω της οικονομικής κρίσης και της επίδρασης για συνεχή επαγρύπνηση νέων εργασιακών δυνατοτήτων, αναμένεται ότι η συχνή χρήση του linkedin θα αυξάνεται συνεχώς.

Λόγοι χρήσης του linkedin

Η χρήση του Twitter αυξάνεται αφού ένας στους τρεις χρήστες δηλώνει ότι κάνει like/favorite συχνά τα tweets που συναντά, και ένας στους τέσσερις κάνει share σχόλιο/video. Παρ ‘ όλα αυτά, υπάρχει κάποιος προβληματισμός όσον αφορά ανακριβή γεγονότα και αντιεπαγγελματικά / σεξιστικά / ρατσιστικά tweets. Όσοι δεν το χρησιμοποιούν, δηλώνουν ότι ο σημαντικότερος λόγος είναι επειδή  θεωρούν ότι δεν ταιριάζει με τον τρόπο ζωής τους (57%) και δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό (42%).

Λόγοι μη χρήσης του twitter

Τέλος, οι χρήστες των social media δηλώνουν τη ουσιαστική αξιοποίηση του διαδικτύου ως πηγή πληροφόρησης πριν την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Πιο συγκεκριμένα, 7 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι πρώτα ψάχνουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το προϊόν/ υπηρεσία που επιθυμούν και στη συνέχεια πραγματοποιούν την αγορά σε φυσικά καταστήματα, και 1 στους 2 ότι ψάχνουν πληροφορίες για το προϊόν/ υπηρεσία ηλεκτρονικά και πραγματοποιούν και την αγορά ηλεκτρονικά.

Σχέση αναζήτησης πληροφοριών και αγοράς προϊόντων - υπηρεσιών

ΕΝΟΤΗΤΕΣ FacebookTwitterlinkedin
Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Καβάλα: Κυνηγός πυροβόλησε τον φίλο του23:59Ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας σε εορταστικές εκδηλώσεις για το Χάνουκα σε όλο τον κόσμο μετά τη φονική επίθεση στο Σίδνεϊ 23:45Κομισιόν: Πρωταθλητής η Ελλάδα στη μείωση της φοροδιαφυγής: Κάτω από 10% το "κενό" ΦΠΑ το 202423:30Παναθηναϊκός: 2-1 τον Βόλο με "σφραγίδα" Ντέσερς και "σωτήρα" Λαφόν23:14Η ΟΛΜΕ συμμετέχει στην πανελλαδική απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ23:00Show Παυλίδη και 4-0 η Μπενφίκα 22:46Χανιά: Αιματηρή ληστεία σε κοσμηματοπωλείο στο κέντρο της πόλης22:32Άρης – Ολυμπιακός: Το ντέρμπι τα είχε όλα εκτός από γκολ22:18Αχαΐα: Άνδρας βρέθηκε νεκρός στην άκρη του δρόμου22:04Τρομοκρατική επίθεση στο Σίδνεϊ: Αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των θυμάτων21:50Ο ΑΝΤ1 στηρίζει τη "Φλόγα" για τον Χριστουγεννιάτικο Τηλεμαραθώνιο Αλληλεγγύης 21:36Ατρόμητος – ΠΑΟΚ: Τον γκρέμισε… από τη δεύτερη θέση21:22Σίδνεϊ: Μαρτυρία Έλληνα κατοίκου στον ΑΝΤ1 για την τρομοκρατική επίθεση21:09Παναιτωλικός – ΑΕΚ: Σαν… σίφουνας πέρασε η “Ένωση” από το Αγρίνιο20:55Αυτά είναι όλα τα αιτήματα των αγροτών, των κτηνοτρόφων και των μελισσοκόμων προς την κυβέρνηση20:41ANT1 Sports: Εκτός έδρας δοκιμασία για τον πρωτοπόρο Ολυμπιακό κόντρα στον φιλόδοξο Άρη20:27Άρης Μουγκοπέτρος: Τροχαίο ατύχημα για τον δεξιοτέχνη του κλαρίνου - Για ακόμη μια φορά είχα Άγιο20:13Τι καιρό θα κάνει τη Δευτέρα19:59Σοκαρισμένη η Αυστραλία από την «τρομοκρατική» και «αντισημιτική» επίθεση στο Σίδνεϊ που άφησε 12 νεκρούς19:42Το “τουρκικό πλυντήριο” ρωσικού αερίου και ο Κάθετος Διάδρομος19:28
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο