LATEST NEWS
 
Τεχνολογία /Social media /

Έρευνα

Δημοσίευση: 15 Ιανουαρίου 2014 12:18

Πρωτιά youtube στις προτιμήσεις των Ελλήνων

Σε ποια social media και γιατί δείχνουν την προτίμήσή τους οι Έλληνες χρήστες;

 Μέσα κοινωνικής δικτύωσης - YouTube - Facebook - Twitter - Linkedin

Το YouTube (93%) αποτελεί το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στη δεύτερη θέση έρχεται το facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το linkedin (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το twitter (46%). Είναι εμφανές πλέον το στάδιο ωριμότητας που βρίσκονται οι Έλληνες όσον αφορά τα social media αφού υπάρχει αυξητική τάση σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ αρχίζει και δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα κοινότητα χρηστών και για τα όχι τόσο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (instagram, foursquare, flickr και googleplus).

Σύγκριση ποσοστών χρήσης των Ελλήνων χρηστών Κοινωνικών Δικτύων

Όσον αφορά στη χρήση του youtube, οι Έλληνες χρήστες του Internet δηλώνουν σε ποσοστό 77% ότι το χρησιμοποιούν για την ακρόαση τραγουδιών και σε ποσοστό 68% ότι αναζητούν "πράγματα που τους ενδιαφέρουν", γεγονός που δείχνει την ανάπτυξη της χρήσης του youtube ως μηχανή αναζήτησης. Επίσης κοντά στο 30% το χρησιμοποιεί συχνά για να δουν γεγονότα της επικαιρότητας.

Λόγοι χρήσης του youtube

H χρήση του facebook ορίζεται ως ενεργητική (Προβολή απόψεων, Επικοινωνία, Παίξιμο Παιχνιδιών κλπ) και ως παθητική (Παρακολούθηση διαφημίσεων και απλή παρακολούθηση των εξελίξεων και φίλων).

Η καθολική επίδραση του facebook φαίνεται και από τα στοιχεία των απαντήσεων της έρευνας ότι το 1/3 των χρηστών έχει πάνω από 500 φίλους ενώ μόνο το 25% γνωρίζουν (έχουν συναντήσει τουλάχιστον μια φορά) το 100% των φίλων τους. Αυτό πιθανόν να εξελιχθεί σε πρόβλημα, ιδιαίτερα για τις νεαρές ηλικίες.

Η διείσδυση του linkedin είναι πλέον ουσιαστική, κυρίως λόγω της ανεργίας και της εργασιακής αβεβαιότητας. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι η προβολή των προσωπικών/ επαγγελματικών στοιχείων των χρηστών του (95%) και η επαγγελματική στήριξη των ατόμων που βρίσκονται στο δίκτυο τους (ενίσχυση χαρακτηριστικών, congrats, likes) (78%). Λόγω της οικονομικής κρίσης και της επίδρασης για συνεχή επαγρύπνηση νέων εργασιακών δυνατοτήτων, αναμένεται ότι η συχνή χρήση του linkedin θα αυξάνεται συνεχώς.

Λόγοι χρήσης του linkedin

Η χρήση του Twitter αυξάνεται αφού ένας στους τρεις χρήστες δηλώνει ότι κάνει like/favorite συχνά τα tweets που συναντά, και ένας στους τέσσερις κάνει share σχόλιο/video. Παρ ‘ όλα αυτά, υπάρχει κάποιος προβληματισμός όσον αφορά ανακριβή γεγονότα και αντιεπαγγελματικά / σεξιστικά / ρατσιστικά tweets. Όσοι δεν το χρησιμοποιούν, δηλώνουν ότι ο σημαντικότερος λόγος είναι επειδή  θεωρούν ότι δεν ταιριάζει με τον τρόπο ζωής τους (57%) και δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό (42%).

Λόγοι μη χρήσης του twitter

Τέλος, οι χρήστες των social media δηλώνουν τη ουσιαστική αξιοποίηση του διαδικτύου ως πηγή πληροφόρησης πριν την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Πιο συγκεκριμένα, 7 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι πρώτα ψάχνουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το προϊόν/ υπηρεσία που επιθυμούν και στη συνέχεια πραγματοποιούν την αγορά σε φυσικά καταστήματα, και 1 στους 2 ότι ψάχνουν πληροφορίες για το προϊόν/ υπηρεσία ηλεκτρονικά και πραγματοποιούν και την αγορά ηλεκτρονικά.

Σχέση αναζήτησης πληροφοριών και αγοράς προϊόντων - υπηρεσιών

ΕΝΟΤΗΤΕΣ FacebookTwitterlinkedin
Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Βέλγιο: Η Μογκερίνι έδωσε εξηγήσεις "με πλήρη διαφάνεια", σύμφωνα με τη δικηγόρο της16:03Παναθηναϊκός: Οι «πράσινοι» εξήγησαν τους λόγους ολισθηρότητας του χλοοτάπητα της Λεωφόρου15:53Μαρινάκης για βιβλίο Τσίπρα: Δεν είδα rebranding, περισσότερο έμοιαζε με αποτυχημένο reunion παλιών συντρόφων15:43Λάρισα: Αναβλήθηκε για τις 15 Δεκεμβρίου η δίκη των δύο συλληφθέντων αγροτών15:33Ένοπλη ληστεία σε κοσμηματοπωλείο στην Πάργα15:23Συνάντηση Πιερρακάκη στη Ρώμη με τον Ιταλό υπουργό Οικονομικών15:13Λούτσα: Προφυλακίστηκε ο 29χρονος οδηγός - Αίτημα για διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για δεύτερο όχημα15:03Φλώρινα: Αγρότες έστησαν μπλόκο στο τελωνείο της Νίκης14:53Βόλος: Αυτοκίνητο έπιασε φωτιά την ώρα που βρισκόταν στο φανάρι (εικόνες)14:43Ο Κωνσταντίνος Αργυρός... “Ενώπιος Ενωπίω” με τον Νίκο Χατζηνικολάου14:33Κακοκαιρία Byron -Ήχησε το 112 στην Πιερία14:23Κακοκαιρία Byron: "Βούλιαξαν" από τη λάσπη πολλές περιοχές στη Λακωνία (βίντεο)14:13Καρυστιανού για αγρότες: Η κυβέρνηση προσφέρει ψίχουλα, η αντιπολίτευση παχιά λόγια14:03Αγρότες – μπλόκα: Έκλεισε το τελωνείο του Προμαχώνα13:53Ζάκυνθος: Πλημμυρισμένοι δρόμοι από την κακοκαιρία13:43Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Ολυμπιακή Φλόγα παραδόθηκε στους διοργανωτές του "Μιλάνο-Κορτίνα 2026"13:33H Κίμπερλι Γκίλφοϊλ έτρεξε στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με τη Φλόγα των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων (εικόνες)13:23“Κακοκαιρία BYRON”: Ποια σχολεία θα παραμείνουν κλειστά την Παρασκευή13:13Η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και άλλες 53 κορυφαίες προσωπικότητες Ιnspirational Mentors JA Greece 2026 σε μαθητικές "start-up"13:06Μάνη - Κακοκαιρία: Ενεργοποιήθηκε το 11213:00
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο