Μέσα στο “Ασημένιο Βέλος” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Ταχύτητα και άνεση (εικόνες)
Τα επίσημα αποκαλυπτήρια της αμαξοστοιχίας “Ασημένιο Βέλος” έγιναν το πρωί στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.
Πέντε λεπτά μετά τις 9 ξεκίνησε το πρώτο του ταξίδι, στην διαδρομή προς την Κατερίνη, το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική “Ferrovie dello Stato” (FS), για να πραγματοποιεί μελλοντικά το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από 3,5 ώρες.
«Είναι μια σημαντική ημέρα η σημερινή για λόγους ουσίας, αλλά και για λόγους συμβολισμού, γιατί για την Κυβέρνησή μας, πρόταγμα είναι ο άνθρωπος» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης. Επεσήμανε ότι αυτό το νέο τρένο «δείχνει προς τα πού θα κινηθεί ουσιαστικά η εξέλιξη του σιδηροδρόμου, μαζί με τα νέα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη την τελευταία περίοδο των δύο ετών».
Σύμφωνα με τον ίδιο, στο τέλος του χρόνου περίπου θα παραδοθεί και το τελευταίο σκέλος της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης σε πλήρη ηλεκτροδότηση, ούτως ώστε να υπάρχει η ευχέρεια οι πολίτες να κάνουν το (σιδηροδρομικό) ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε χρόνο-ρεκόρ.
Είναι το πρώτο βήμα, είπε ο κ. Μαυραγάνης, εξηγώντας πως «συνεχίζουμε και πιστεύουμε ότι θα ολοκληρώσουμε την προσπάθεια να συνδέσουμε το σιδηρόδρομο και με τα λιμάνια, τα κρίσιμα λιμάνια και με τα logistics centers που χωροθετούμε σε όλη την Ελλάδα σε στρατηγικό και τοπικό επίπεδο, ώστε όλο αυτό το μεγάλο πλέγμα των μεταφορών να συνεχίσει να αποτελεί τον πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης της Ελλάδας. Το 2017 οι μεταφορές είχαν 18% ανάπτυξη, πάνω από τον τουρισμό και έτσι θα συνεχίσουν οι μεταφορές για τα επόμενα δέκα χρόνια».
Η υπερσύγχρονη αμαξοστοιχία ανέπτυξε ταχύτητα 213 χλμ/ώρα στο τμήμα Κατερίνη-Πλατύ, ενώ μπορεί να “πιάσει” 250 χλμ/ώρα.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, υπογράμμισε πως «μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βελτιώνει τις υπηρεσίες της, γίνεται πιο ανταγωνιστική και πιστεύω ότι αυτή η νέα εποχή θα βοηθήσει όχι μόνο την ανάπτυξη των μεταφορών, αλλά και στην ανάπτυξη της ίδιας της οικονομίας».
Στο πρώτο ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους”, μέχρι την Κατερίνη, επιβιβάστηκαν, μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, ο αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάρκος Μπόλαρης, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βασίλης Κόκκαλης, βουλευτές της Θεσσαλονίκης, ο Ιταλός πρέσβης Λουίτζι Μάρας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, καθώς και στελέχη του μητρικού ομίλου “Ferrovie dello Stato Italiane”.