LATEST NEWS
 
Τεχνολογία /ΓενικάΔημοσίευση: 08 Σεπτεμβρίου 2018 09:40

Πρώτο σφύριγμα για το “ασημένιο βέλος” στην ΔΕΘ (εικόνες)

Ο συρμός που αναμένεται να μειώσει τον χρόνο της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, παρουσιάζεται στην ΔΕΘ

Ασημένιο βέλος - ΤΡΑΙΝΟΣΕ - τρένο - τραίνο

«Σφύριξε» σήμερα, μετά 09:00, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό την Κατερίνη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, το ιταλικό τρένο Pendolino, λεγόμενο και ως «ασημένιο βέλος», το οποίο αναμένεται το καλοκαίρι του 2019 να μπει σε τροχιά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας.

Η Ferrovie dello Stato Italiane, μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφερε στη Θεσσαλονίκη το ΕΤR 485 31 - το οποίο παρουσιάζει για πρώτη φορά σε ελληνικό έδαφος - προκειμένου να κάνει μια δοκιμαστική διαδρομή. Πρόκειται για το πρώτο τρένο υψηλών ταχυτήτων που θα δρομολογηθεί στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. 

Πάντως, το νέο τρένο υψηλών ταχυτήτων ETR 485 31, που τελικά βάφθηκε σε γκρι/κόκκινο χρώμα, σύμφωνα με το Ferrovie.it ήρθε για δοκιμές στην Ελλάδα, αλλά όταν ολοκληρωθούν θα επιστρέψει στην Ιταλία, όπως σημειώνει η Ναυτεμπορική/  Για δρομολόγια στη χώρα μας θα έρθουν οι πέντε αυτοκινητάμαξες ETR 470 της πρώην υπηρεσίας Cisalpino και νυν Frecciabianca όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής τους σε 25 kV.

Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στο Twitter, απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το τρένο, στην επιστροφή του απο την Κατερίνη στην Θεσσαλονίκη, έπιασε ταχύτητα 213 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Ασημένιο βέλος - ΤΡΑΙΝΟΣΕ - τρένο - τραίνο

Τα συγκεκριμένα τρένα, Frecciabianca, τα οποία για περίπου 15 χρόνια πραγματοποιούσαν διεθνείς συνδέσεις Ιταλία - Ελβετία, σήμερα λειτουργούν στο ιταλικό δίκτυο και το καλοκαίρι του 2019 εκτός απροόπτου θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Ασημένιο βέλος - ΤΡΑΙΝΟΣΕ - τρένο - τραίνο

Η επιλογή των δοκιμών με την ηλεκτρική αμαξοστοιχία της ομάδας 485 έγινε επειδή είχε ήδη τοποθετηθεί στο ac 25 kV που χρησιμοποιείται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και εν μέρει είναι παρόμοιο με το ETR.470. Όπως έχει γράψει η «Ν», ήδη έχουν εκπαιδευτεί Έλληνες μηχανοδηγοί. Στο τέλος των δοκιμών στην Ελλάδα, το 31 ETR.485 θα επιστρέψει στην Ιταλία και στη συνέχεια θα πρέπει να ξεκινήσει η μετατροπή του 5 ETR.470, κατά την οποία θα αντικατασταθούν συστατικά προκειμένου από 15 kV που λειτουργούσε στο Ελβετικό δίκτυο να λειτουργεί με αυτό του 25 kV.

Η ομάδα ETR.470 είχε αρχικά 9 ηλεκτρικά τρένα μεταβλητού μεγέθους, που κατασκευάστηκαν από τη FIAT Ferroviaria μεταξύ 1994 και 1997 για το Cisalpino. Μετά τη διάλυση της ιταλο-ελβετικής εταιρείας, η Trenitalia απέκτησε πέντε από αυτά τα ηλεκτρικά τρένα (1, 4, 6, 7 και 8), ενώ τα υπόλοιπα 4 SBB αποσύρθηκαν, εκτός από το 9 ο οποίος είχε διαφορετική μοίρα.

Η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκης έχει μήκος περίπου 530 χιλιομέτρων, ηλεκτροδοτούμενη στα 25 kV σε εναλλασσόμενο ρεύμα και σηματοδότηση με ETCS (European Train Control System, Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) επιπέδου 1. Στο δίκτυο μπορεί να αναπτυχθεί μέγιστη ταχύτητα 200 km / h και είναι εξ ολοκλήρου διπλής τροχιάς, εκτός από το ορεινό τμήμα Τιθορέα - Δομοκός 122 χιλιομέτρων, η οποία θα αντικατασταθεί από μία παραλλαγή υψηλής ταχύτητας, επίσης με μέγιστη ταχύτητα των 200 km / h και εξοπλισμένο με ETCS επιπέδου 1, επιτρέποντας μια εξοικονόμηση περίπου 1 ώρα στους χρόνους διαδρομής.

Ασημένιο βέλος - ΤΡΑΙΝΟΣΕ - τρένο - τραίνο

Σημειώνεται ότι, εντός του Νοεμβρίου με την πλήρη ηλεκτροκίνηση στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη η διάρκεια της διαδρομής θα ανέρχεται σε περίπου 4:30 ώρες αντί 5:30 ωρών που διαρκεί σήμερα. Σήμερα ο διάδρομος διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο το μήκος του εκτός από το τμήμα των 52 χλμ μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού.

Σύμφωνα με τα έως τώρα χρονοδιαγράμματα το τελευταίο αυτό τμήμα θα έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Οκτωβρίου. Το γεγονός όμως ότι εκκρεμούν τα συστήματα σηματοδότησης και του ETCS μεταθέτει τον περιορισμό του χρόνου διαδρομής στις 3 ώρες και 20 λεπτά για το καλοκαίρι του 2019. Και αυτό γιατί μπορεί μέσα στον Νοέμβριο να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση, ωστόσο χωρίς τα παραπάνω συστήματα οι συρμοί δεν θα μπορούν να κινηθούν με τις μέγιστες ταχύτητές τους. 

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Τζον Κένεντι: η δολοφονία που “πάγωσε” τον κόσμο08:38Σιδηροδρομική τραγωδία στη Σερβία: Σύλληψη του τέως υπουργού Μεταφορών08:25Αμαλιάδα: Άνδρας είχε υλικό παιδικής πορνογραφίας σε λάπτοπ και κινητό08:11Τραμπ: Ανακοίνωσε την πιστή συνήγορό του Παμ Μπόντι ως νέα υποψήφια υπουργό Δικαιοσύνης 07:58Θεσσαλονίκη - ΟΑΣΘ: Νέες λεωφοριακές γραμμές και τροποποίηση παλιών07:44Τρίκαλα: Μαθητές τσακώθηκαν και οι γονείς του ενός μήνυσαν την γιαγιά του άλλου07:31Λακωνία: Νεκρός άνδρας από φωτιά σε εγκαταλελειμμένο κτήριο 07:17Μπάιντεν: “Σκανδαλώδες” το ένταλμα του ΔΠΔ για τη σύλληψη του πρωθυπουργού του Ισραήλ Νετανιάχου07:04Νετανιάχου: Θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι το Ισραήλ, καμία απόφαση δεν θα μας εμποδίσει 06:50Εορτολόγιο - 22 Νοεμβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα06:36Σημεία για rapid test δωρεάν την Παρασκευή06:23Καιρός: Τοπικές βροχές και καταιγίδες και την Παρασκευή06:09Τουρκία: Άνδρας επιχείρησε να μπει σε εμπορικό κέντρο με σκύλο και τον δάγκωσε… ο φύλακας (βίντεο)23:59Μεγαλή Βρετανία - Ελλάδα: Πάλεψε μέχρι τέλους αλλά δεν τα κατάφερε η Εθνική 23:48Κύπρος - Νεκροφιλία: Ένστολος των Βρετανικών Βάσεων ελέγχεται από τις Αρχές23:36Ζελένσκι: Η Ρωσία δεν ενδιαφέρεται για την ειρήνη23:24Euroleague: Ο Ολυμπιακός νίκησε εύκολα την Μπασκόνια23:11Λίβανος – Συρία: Πολύνεκρα ισραηλινά χτυπήματα (βίντεο)22:58Μετρό - Σταϊκούρας για Γραμμή 4: Στόχος μας η διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων το 202622:45Διπλωματικές πηγές προς Φιντάν: Η Συνθήκη της Λωζάνης δεν επιδέχεται παρερμηνείας22:31
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο