Facebook: φίλτρο για τα “Fake News” με ψήφους των χρηστών
Προτεραιότητα στην ενημέρωση με ειδήσεις από αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης θα δίνει το Facebook, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία που το διαχειρίζεται, αναφέροντας ότι η επιλογή των πηγών αυτών θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο από τους χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Η καινοτομία, που θα τεθεί σε ισχύ την επόμενη εβδομάδα, αρχικά στις ΗΠΑ, αναμένεται να έχει αντίκτυπο στα μέσα ενημέρωσης σε όλες σχεδόν τις χώρες του πλανήτη, δεδομένου του βασικού ρόλου που παίζει το Facebook και για την ενημέρωση δισεκατομμυρίων πολιτών στον πλανήτη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δήλωσε ότι το ειδησεογραφικό περιεχόμενο σύντομα θα αποτελεί περίπου το 4% του συνολικού περιεχομένου που εμφανίζεται στο News Feed των χρηστών, μειώνοντας κατά 20% τον όγκο των ειδήσεων, όμως αυτές που θα προβάλλονται να είναι ποιοτικές και αξιόπιστες, με στόχο να περιορισθεί η προπαγάνδα, η παραπληροφόρηση και οι ψευδείς ειδήσεις, οι λεγόμενες «fake news».
«Θα μπορούσαμε να προσπαθήσουμε να πάρουμε εμείς την απόφαση, αλλά δεν νιώθουμε άνετα με κάτι τέτοιο. Εξετάσαμε την πιθανότητα να ρωτήσουμε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, κάτι που θα έπαιρνε την απόφαση από τα δικά μας χέρια, αλλά πιθανότατα κάτι τέτοιο δεν θα έλυνε το πρόβλημα της αντικειμενικότητας. Τελικά μπορούμε να ρωτήσουμε εσάς, την κοινότητα των χρηστών, και από τις απαντήσεις σας να προκύψει η αξιολόγηση», δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ, όπως μεταδίδουν το Reuters και το BBC.
Οι χρήστες θα ερωτηθούν αν αναγνωρίζουν ένα μέσο ενημέρωσης και κατά πόσο το εμπιστεύονται, με το Facebook να ελπίζει ότι από αυτή τη «δημοκρατική» διαδικασία, θα προκύψει μια ομάδα μέσων ενημέρωσης που χαίρουν ευρείας αποδοχής.
Το σύστημα αξιολόγησης θα δοκιμασθεί αρχικά σε χρήστες στις ΗΠΑ και τα αποτελέσματα της «ψηφοφορίας» των χρηστών δεν θα δημοσιοποιηθούν. Έτσι, το κοινό δεν θα γνωρίζει ποια αξιολόγηση έχει κάθε ΜΜΕ, όμως η κατάταξη θα συνυπολογίζεται από τον αλγόριθμο του Facebook, που καθορίζει τι θα εμφανισθεί στο News Feed των χρηστών.
Η καινοτομία αναμένεται να ενισχύσει μεγάλα, διεθνή ΜΜΕ, με εγνωσμένο κύρος και στον αντίποδα να προκαλέσει «προβλήματα» σε λιγότερο γνωστά μέσα ενημέρωσης, σε διεθνές, εθνικό και τοπικό επίπεδο.