Διαδίκτυο
Δημοσίευση: 14 Μαΐου 2015 22:47Διπλασιάστηκε, σε λιγότερο από μια δεκαετία, η χρήση του Ίντερνετ
Υπερδιπλάσιο χρόνο σε σχέση με λιγότερο από μια δεκαετία νωρίτερα αφιερώνουν σήμερα οι χρήστες στο Διαδίκτυο. Στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, από τις αγορές-βαρόμετρο διεθνώς, οι χρήστες 16 ετών και άνω δαπανούν στο Ίντερνετ 20 ώρες και 30 λεπτά, σε εβδομαδιαία βάση, χρόνος υπερδιπλάσιος σε σχέση με το 2005, όταν η μέση παραμονή στο Διαδίκτυο διαρκούσε 9 ώρες και 54 λεπτά. Η μεγαλύτερη άνοδος μάλιστα αφορά την ηλικιακή ομάδα 16-24 ετών, όπου η χρήση σχεδόν τριπλασιάστηκε από τις 10 ώρες και 24 λεπτά, την εβδομάδα, το 2005 στις 27 ώρες και 36 λεπτά στα τέλη του 2014.
Οι Βρετανοί αφιερώνουν, κατά μέσο όρο, στο σερφάρισμα 20 ώρες και 30 λεπτά την εβδομάδα, χρόνος υπερδιπλάσιος σε σχέση με το 2005. Όπως αναφέρει το report, «The Media Use and Attitudes 2015», που δημοσιοποίησε η βρετανική Ofcom, ο υπερδιπλασιασμός της χρήσης του Διαδικτύου στη Μεγάλη Βρετανία κάθε άλλο παρά έκπληξη δημιουργεί, δεδομένης της ταχύτατης διείσδυσης των smartphones, των tablets και των άλλων συσκευών σύνδεσης στο Ίντερνετ, όπως οι smart τηλεοράσεις, που συνολικά ωθούν τη χρήση δεδομένων σε νέα ύψη.
H χρήση των smartphone, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ofcom υπερδιπλασιάστηκε μόλις τα τελευταία πέντε χρόνια, φθάνοντας από το 30% των ενηλίκων το 2010 στο 66% το 2014. Την ίδια στιγμή, όσον αφορά τα tablets, η ανάλυση της Ofcom διαπιστώνει την κομβική τους επίδραση στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες συνδέονται στο Διαδίκτυο. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της, η σύνδεση στο Ίντερνετ μέσω tablets έχει πλέον αυξηθεί από το 5% στο 39% στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας.
Σημαντική ώθηση στη συνολική χρήση του Διαδικτύου από τους καταναλωτές δίνει και το gaming, καθώς σήμερα το 22% των χρηστών επιλέγει να παίζει παιχνίδια online έναντι 10% το 2005. Μάλιστα, τα smartphones αναδεικνύονται στη βασική συσκευή για gaminig, με περισσότερο από το ένα τέταρτο των χρηστών φορητών συσκευών να παίζει παιχνίδια στο smartphone σε σχέση με 17% που επιλέγει τις κονσόλες, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ)/
Άνοδος του instant messaging
Η αυξανόμενη χρήση των smartphones έχει οδηγήσει σε άνοδο τις υπηρεσίες instant messaging, μέσα από πλατφόρμες, όπως το Facebook Messenger και το Whatsapp, γεγονός, το οποίο προκαλεί πονοκέφαλο στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, καθώς οδηγεί σε τρομερή συρρίκνωση της χρήσης μηνυμάτων SMS.
Για του λόγου το αληθές το 42% του συνόλου των καταναλωτών χρησιμοποιεί σήμερα instant messaging σε φορητές συσκευές, με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται στο 80% για τις ηλικίες 25-34 ετών.
Να σημειωθεί ότι για τις ανάγκες της έρευνας η Ofcom πραγματοποίησε συνεντεύξεις σε δείγμα 1.890 ενηλίκων χρηστών του Ίντερνετ, ηλικίας 16 ετών και άνω.