Jan Koum: Από τα κουπόνια τροφίμων στα δισεκατομμύρια
Η νέα του οικονομική κατάσταση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα εφηβικά του χρόνια, όταν οι γονείς του βασίζονταν σε κουπόνια τροφίμων για να ζήσουν, όταν πρωτοπήγαν στην Αμερική από την Ουκρανία.
Η εμπειρία του να ζει κάποιος σε μια χώρα όπου οι τηλεφωνικές γραμμές συχνά παρακολουθούνταν, έδωσε μια άλλη διάσταση στη σημασία της ιδιωτικότητας στον τομέα αυτόν.
Η εξαγορά του WhatsApp από το Facebook κόστισε περί τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ, το υψηλότερο ποσό που έδωσε ποτέ το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο.
Ο Koum εγκατέλειψε την Yahoo το 2007 μαζί με έναν μηχανικό της εταιρίας, τον Brian Acton, και ξεκίνησαν μαζί το 2009 μια εταιρία που συνολικά αποφεύγει την διαφήμιση.
Η στρατηγική αυτή τους επέτρεψε να επικεντρωθούν στην δημιουργία μιας εφαρμογής μηνυμάτων, εύκολης στη χρήση, αντί να αναπτύξουν νέους τρόπους για την περισυλλογή πληροφοριών σχετικά με τις προτιμήσεις των πελατών τους, όπως έγραφε το 2012 ο Koum στο blog του.
Η εφαρμογή WhatsApp πέτυχε καθώς προσέλκυσε 450 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες οι οποίοι στέλνουν δισεκατομμύρια μηνύματα καθημερινά.
Η εφαρμογή WhatsApp δεν συλλέγει πληροφορίες του χρήστη, όπως το όνομα, το φύλο, η διεύθυνση και η ηλικία του. Αντί αυτού, οι χρήστες εγκρίνονται μετά από την πιστοποίηση του τηλεφωνικού τους αριθμού.
Ο Koum θα μπει στο διοικητικό συμβούλιο της Facebook με την ολοκλήρωση της συμφωνίας.