LATEST NEWS
 
Τεχνολογία /Social media /

Έρευνα

Δημοσίευση: 15 Ιανουαρίου 2014 12:18

Πρωτιά youtube στις προτιμήσεις των Ελλήνων

Σε ποια social media και γιατί δείχνουν την προτίμήσή τους οι Έλληνες χρήστες;

 Μέσα κοινωνικής δικτύωσης - YouTube - Facebook - Twitter - Linkedin

Το YouTube (93%) αποτελεί το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στη δεύτερη θέση έρχεται το facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το linkedin (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το twitter (46%). Είναι εμφανές πλέον το στάδιο ωριμότητας που βρίσκονται οι Έλληνες όσον αφορά τα social media αφού υπάρχει αυξητική τάση σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ αρχίζει και δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα κοινότητα χρηστών και για τα όχι τόσο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (instagram, foursquare, flickr και googleplus).

Σύγκριση ποσοστών χρήσης των Ελλήνων χρηστών Κοινωνικών Δικτύων

Όσον αφορά στη χρήση του youtube, οι Έλληνες χρήστες του Internet δηλώνουν σε ποσοστό 77% ότι το χρησιμοποιούν για την ακρόαση τραγουδιών και σε ποσοστό 68% ότι αναζητούν "πράγματα που τους ενδιαφέρουν", γεγονός που δείχνει την ανάπτυξη της χρήσης του youtube ως μηχανή αναζήτησης. Επίσης κοντά στο 30% το χρησιμοποιεί συχνά για να δουν γεγονότα της επικαιρότητας.

Λόγοι χρήσης του youtube

H χρήση του facebook ορίζεται ως ενεργητική (Προβολή απόψεων, Επικοινωνία, Παίξιμο Παιχνιδιών κλπ) και ως παθητική (Παρακολούθηση διαφημίσεων και απλή παρακολούθηση των εξελίξεων και φίλων).

Η καθολική επίδραση του facebook φαίνεται και από τα στοιχεία των απαντήσεων της έρευνας ότι το 1/3 των χρηστών έχει πάνω από 500 φίλους ενώ μόνο το 25% γνωρίζουν (έχουν συναντήσει τουλάχιστον μια φορά) το 100% των φίλων τους. Αυτό πιθανόν να εξελιχθεί σε πρόβλημα, ιδιαίτερα για τις νεαρές ηλικίες.

Η διείσδυση του linkedin είναι πλέον ουσιαστική, κυρίως λόγω της ανεργίας και της εργασιακής αβεβαιότητας. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι η προβολή των προσωπικών/ επαγγελματικών στοιχείων των χρηστών του (95%) και η επαγγελματική στήριξη των ατόμων που βρίσκονται στο δίκτυο τους (ενίσχυση χαρακτηριστικών, congrats, likes) (78%). Λόγω της οικονομικής κρίσης και της επίδρασης για συνεχή επαγρύπνηση νέων εργασιακών δυνατοτήτων, αναμένεται ότι η συχνή χρήση του linkedin θα αυξάνεται συνεχώς.

Λόγοι χρήσης του linkedin

Η χρήση του Twitter αυξάνεται αφού ένας στους τρεις χρήστες δηλώνει ότι κάνει like/favorite συχνά τα tweets που συναντά, και ένας στους τέσσερις κάνει share σχόλιο/video. Παρ ‘ όλα αυτά, υπάρχει κάποιος προβληματισμός όσον αφορά ανακριβή γεγονότα και αντιεπαγγελματικά / σεξιστικά / ρατσιστικά tweets. Όσοι δεν το χρησιμοποιούν, δηλώνουν ότι ο σημαντικότερος λόγος είναι επειδή  θεωρούν ότι δεν ταιριάζει με τον τρόπο ζωής τους (57%) και δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό (42%).

Λόγοι μη χρήσης του twitter

Τέλος, οι χρήστες των social media δηλώνουν τη ουσιαστική αξιοποίηση του διαδικτύου ως πηγή πληροφόρησης πριν την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Πιο συγκεκριμένα, 7 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι πρώτα ψάχνουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το προϊόν/ υπηρεσία που επιθυμούν και στη συνέχεια πραγματοποιούν την αγορά σε φυσικά καταστήματα, και 1 στους 2 ότι ψάχνουν πληροφορίες για το προϊόν/ υπηρεσία ηλεκτρονικά και πραγματοποιούν και την αγορά ηλεκτρονικά.

Σχέση αναζήτησης πληροφοριών και αγοράς προϊόντων - υπηρεσιών

ΕΝΟΤΗΤΕΣ FacebookTwitterlinkedin
Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Οι 4 ειδήσεις της ημέρας (βίντεο)17:36Ευλογιά: Εντοπίστηκαν 3 περιστατικά παραβάσεων κανονισμών προστασίας της δημόσιας υγείας και της ζωικής παραγωγής17:26Θεσσαλονίκη: Με σταθερό ρυθμό οι δοκιμές του Μετρό προς Καλαμαριά17:16Ρωσία: Παρελήφθη το νέο σχέδιο για τον τερματισμό του πολέμου - Θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα17:06ΥΠΑΑΤ: 11 ερωτήσεις και απαντήσεις για τα 3,7 δισ. που καταβάλλονται στους αγρότες το 202516:56ΑΑΔΕ: Επιστροφή ενός μηνιαίου ενοικίου για 9.000 δικαιούχους16:46Ψηφιακό Μητρώο: Παράταση έως τις 30 Ιουνίου 2026 για την απογραφή ανελκυστήρων16:36e-ΕΦΚΑ: Παράταση προθεσμίας για καταβολή δόσεων ρύθμισης και τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών16:26Ολυμπιακός - Ελ Κααμπί: Έγινε ο κορυφαίος ξένος σκόρερ με ελληνική ομάδα στην Ευρώπη...μαζί με τον Βαζέχα16:16Λέσβος: Η Adel χτυπάει το νησί - Σφοδρή χαλαζόπτωση (Εικόνες + Βίντεο)16:06Πιερρακάκης: Ο Προϋπολογισμός του 2026 είναι το επόμενο βήμα για την Ελλάδα που δεν φοβάται το αύριο, δημιουργεί, πατά σε σταθερά θεμέλια15:56Τέμπη: Νέα διακοπή στη δίκη για τα χαμένα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας15:46Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος - Πάπας Λέων: Tο κοινό προσκύνημα στην Νίκαια15:36Χανιά: Στους δρόμους οι αγρότες - Αγοράζουμε σε τιμές Ευρώπης, πουλάμε σε τιμές Βαλκανίων και ο πολίτης αγοράζει σε τιμές Βρυξελλών15:26Κυριακή Γρίβα: Ελεύθερη και η αστυνομικός-επόπτρια που είχε υπηρεσία την ημέρα της δολοφονίας15:16Βουλή: "Όχι" σε περικοπές στους αγρότες και σε διαιρεμένη Κύπρο - Τα μηνύματα Κακλαμάνη και Μέτσολα15:06Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από τις πλημμύρες σε Ταϊλάνδη, Ινδονησία και Σρι Λάνκα (εικόνες)14:52Κρήτη: Θρήνος στο τελευταίο "αντίο" του 19χρονου ΕΠΟΠ - Με γαλανόλευκη σημαία τυλιγμένο το φέρετρο (εικόνες)14:38Μητσοτάκης: Η Ευρώπη οφείλει να είναι παρούσα όχι με λόγια αλλά με πράξεις14:24Αστεροσκοπείο Αθηνών: Σε Φάληρο, Άλιμο και Κηφισιά τα μεγαλύτερα ύψη βροχόπτωσης έως σήμερα το πρωί14:10
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο