«Αστακός»: Τεράστια εισπρακτική επιτυχία σε Ελλάδα και Ευρώπη
Πέντε μόλις μήνες μετά την βράβευση του Γιώργου Λάνθιμου στο 68ο Φεστιβάλ των Καννών με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του επίσημου διαγωνιστικού τμήματος, «Ο Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου μπαίνει και πάλι στην κούρσα των βραβείων, ενώ η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία παγκοσμίως έρχεται να συμπληρώσει τις διεθνείς διθυραμβικές κριτικές.
Συγκεκριμένα, μόλις σήμερα ανακοινώθηκαν οι 7 υποψηφιότητες της ταινίας στα Βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (Moet British Independent Film Awards): Καλύτερης (ανεξάρτητης βρετανικής) ταινίας, Σκηνοθεσίας (Γιώργος Λάνθιμος), Σεναρίου (Γιώργος Λάνθιμος και Ευθύμης Φιλίππου), Παραγωγής, Α’ ανδρικού ρόλου (Κόλιν Φάρελ), Β’ γυναικείου ρόλου (Ολίβια Κόουλμαν) και Β’ Ανδρικού Ρόλου (Μπεν Γουίσο).
Τα 30.000 εισιτήρια του πρώτου δεκαημέρου στις ελληνικές αίθουσες και οι ουρές που σχημάτιζαν οι θεατές στους 8 κινηματογράφους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όπου άνοιξε ο «Αστακός» μαρτυρούν το ισχυρό ρεύμα μιας ταινίας που συζητήθηκε έντονα από τις Κάννες για την ιδιαίτερη και τολμηρή γραφή της. Ο «Αστακός» θα συνεχίσει την εξαιρετική του πορεία στους κινηματογράφους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και θα ανοίξει παράλληλα και σε 12 επαρχιακές πόλεις.
Αντίστοιχη επιτυχία της ταινίας παρατηρείται και στο ευρωπαϊκό κύκλωμα που άνοιξε την περασμένη εβδομάδα. Αναλυτικά, στην Αγγλία (όπου πραγματοποιήθηκε και η επίσημη πρεμιέρα της στο πλαίσιο του London BFI Film Festival) αλλά και στην Ιρλανδία (όπου γυρίστηκε ο «Αστακός») η ταινία έφτασε στις πρώτες 15 μέρες προβολής του τις 740.000 λίρες σε εισπράξεις, σημειώνοντας μάλιστα 10% αύξηση στα εισιτήριά του από την πρώτη εβδομάδα της, ενώ στη Γαλλία άνοιξε σε 126 αίθουσες κόβοντας την πρώτη εβδομάδα 17.500 εισιτήρια.
Στην Ολλανδία, η ταινία άνοιξε σε 28 αίθουσες, κόβοντας περισσότερα από 16.000 εισιτήρια την πρώτη εβδομάδα προβολής της, ενώ στην γειτονική Ιταλία, ο «Αστακός» έκοψε 50.000 εισιτήρια σε 48 αίθουσες μέσα στις 10 πρώτες μέρες προβολής.
Πέρα από τον Ατλαντικό, η ταινία άνοιξε στην Αυστραλία, όπου σε 8 αίθουσες κατάφερε να κάνει πολλαπλές sold-out προβολές, με εισπράξεις που υπερβαίνουν τα 100.000 δολάρια, ενώ αυτή την εβδομάδα αναμένεται να ανοίξει στη βόρεια Κορέα.