Δημοπρατούνται τοιχογραφίες του Μπάνκσι σε Ντιτρόιτ και Βηθλεέμ
Μια τεράστια τοιχογραφία, ζωγραφισμένη σε μια εγκαταλειμμένη αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ από τον Βρετανό καλλιτέχνη του δρόμου Μπάνκσι, θα δημοπρατηθεί στο Μπέβερλι Χιλς και η τιμή της μπορεί να φτάσει τα 400.000 δολάρια, ανακοίνωσε σήμερα ο οίκος δημοπρασιών Julien's Auctions.
Η τοιχογραφία έχει μέγεθος 2,1 x 2,1 μέτρα και τιτλοφορείται "Θυμάμαι όταν όλα αυτά ήταν δέντρα". Την ζωγράφισε ο Μπάνκσι στον τοίχο ενός ερειπωμένου εργοστασίου της Packard στο Ντιτρόιτ το 2010 και θα πουληθεί μαζί με ένα άλλο μεγάλο γκράφιτι του ίδιου καλλιτέχνη από τη Βηθλεέμ. Το δεύτερο αυτό έργο, που φέρει τον τίτλο "Έγγραφα του γάιδαρου", εικονίζει έναν ένοπλο στρατιώτη να ελέγχει τα έγγραφα ενός γάιδαρου. Περιλαμβάνεται σε μια σειρά από "πολιτικά" γκράφιτι που φιλοτέχνησε ο Μπάνκσι το 2007 στο τσιμεντένιο τείχος που έχει υψώσει το Ισραήλ στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη.
Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, τα "Έγγραφα του γάιδαρου", που έχουν μέγεθος 2,1x3,2 μέτρα, μπορεί να πουληθούν έναντι 600.000 δολαρίων στη δημοπρασία που θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Ένας εκπρόσωπός του ωστόσο σημείωσε ότι η τελική τιμή και για τα δύο έργα μπορεί να είναι κατά πολύ υψηλότερη. "Αυτές θεωρούνται συντηρητικές εκτιμήσεις. Θα μπορούσαν να πιάσουν μεγαλύτερη τιμή. Είναι δύσκολο να το πούμε", σημείωσε ο Μάικλ Ντόιλ.
Το 2013 μια τοιχογραφία που είχε ζωγραφίσει ο Μπάνκσι σε ένα κατάστημα στο Λονδίνο πουλήθηκε έναντι 1,1 εκατομμυρίου δολαρίων.
Ο Μπάνκσι, όπως είναι το ψευδώνυμο του διάσημου καλλιτέχνη που πρωτοεμφανίστηκε στο Μπρίστολ της Αγγλίας, δεν αποκαλύπτει την πραγματική του ταυτότητα. Τα ανατρεπτικά --και συχνά σατιρικά-- έργα του είναι περιζήτητα από τους συλλέκτες μολονότι η απομάκρυνσή τους από τα σημεία όπου είχαν φιλοτεχνηθεί αρχικά προκαλεί πολλές αντιπαραθέσεις.
Τον Απρίλιο, η παλαιστινιακή αστυνομία κατέσχεσε μια βομβαρδισμένη εξώπορτα που έφερε μια ζωγραφιά του Μπάνκσι αφού ο αρχικός ιδιοκτήτης της παραπονέθηκε ότι τον ξεγέλασαν και την πούλησε έναντι μόνο 175 δολαρίων.
Ο Ντόιλ απέφυγε να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις για την τοιχογραφία της Βηθλεέμ, λέγοντας μόνο ότι οι ιδιοκτήτες προσέγγισαν τον οίκο δημοπρασιών αφού το έργο απομακρύνθηκε από την αρχική τοποθεσία του. Μια φωτογραφία της τοιχογραφίας είχε αναρτηθεί στον ιστότοπο του Μπάνκσι, γεγονός που θεωρείται πιστοποιητικό αυθεντικότητάς της.
Η τοιχογραφία του Ντιτρόιτ ανήκει στη μικρή, μη κερδοσκοπική Γκαλερί 555 που θέλει να την πουλήσει για να χρηματοδοτήσει άλλα καλλιτεχνικά προγράμματα του δήμου. Εικονίζει ένα νεαρό αγόρι με κουκούλα που κρατάει ένα πινέλο και ένα τενεκεδάκι με κόκκινη μπογιά. Φέρει μάλιστα σπάνια δακτυλικά αποτυπώματα από κόκκινη μπογιά, που πιστεύεται ότι ανήκουν στον Μπάνκσι.