Τι κι αν έκλεισε τα 70; Η Κατριν Ντενέβ παραμένει λαμπερή!
Η Κατρίν Ντενέβ, η οποία έκλεισε τα 70 της χρόνια, ανήκει στις ώριμες ηθοποιούς της γενιάς της που εξακολουθούν να δέχονται προτάσεις για να υποδυθούν ενδιαφέροντες ρόλους.
Η 78χρονη Τζούντι Ντεντς, η 68χρονη Έλεν Μίρεν, η 64χρονη Μέριλ Στριπ και η 86χρονη πρωταγωνίστρια της "Αγάπης" του Μίκαελ Χάνεκε, η Εμανουέλ Ριβά, έχουν τα τελευταία χρόνια υποδυθεί ρόλους που οι παλαιότερες ηθοποιοί δεν τολμούσαν να αναλάβουν.
Σε μία εποχή κατά την οποία για πολλές ηθοποιούς άνω των 40 αρχίζουν να λιγοστεύουν οι καλοί ρόλοι, η Ντενέβ διαπιστώνει ότι εξακολουθεί να έχει ζήτηση.
Η Ντενέβ, που συχνά περιγράφεται ως "η βασίλισσα των πάγων" του γαλλικού κινηματογράφου, έχει εμφανιστεί σε περισσότερες από 100 ταινίες και πολλές φορές έχει μιλήσει σε συνεντεύξεις της πώς αισθάνεται μεγαλώνοντας.
Η γοητεία της δεν έχει ξεθωριάσει με το πέρασμα του χρόνου. Συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες κι έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Κορυφαίες παραμένουν οι συνεργασίες της με τον Μπουνιουέλ στην "Ωραία της Ημέρας" και την "Τριστάνα" όπου σφράγισε με την παρουσία της μιαν ολόκληρη εποχή.
Γεννήθηκε στο Παρίσι στις 22 Οκτωβρίου του 1943 από γονείς ηθοποιούς. Ξεκίνησε με μικρές ταινίες και ο πρώτος της σημαντικός ρόλος ήταν στο μιούζικαλ "Οι Ομπρέλες του Χερβούργου" το 1964, όπου αποκάλυψε το υποκριτικό της ταλέντο ερμηνεύοντας ένα κορίτσι της αστικής τάξης που ερωτεύεται ένα νεαρό στρατιώτη, αλλά αναγκάζεται να παντρευτεί κάποιον που δεν αγαπάει.
Μερικές από τις ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε είναι οι: "Αποστροφή" (1965), "Η Ωραία της Ημέρας" (1967), "Τα Κορίτσια του Ροσφόρ" (1968), "Η Σειρήνα του Μισσισιπή" (1969), "Τριστάνα" (1970), "Το Τελευταίο Μετρό" (1981), "Ινδοκίνα" (1992), "Χορεύοντας στο Σκοτάδι" (2000) και "Οκτώ Γυναίκες" (2002).
"Δεν θέλω να γεράσω περισσότερο από τόσο, αλλά ούτε θέλω να προσπαθήσω να αντισταθώ στην πραγματικότητα", δήλωσε σε δημοσιογράφο τη δεκαετία του 90. Πιο πρόσφατα, στο φετινό Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, δήλωσε ότι "το να γερνάει μία γυναίκα, πολλώ δε μάλλον μία ηθοποιός, δεν είναι εύκολο πράγμα, αλλά δεν θα πρέπει να της γίνει εμμονή".
Περισσότερες από πέντε δεκαετίες αφότου έγινε ευρέως γνωστή η Ντενέβ εμφανίστηκε φέτος στην τέταρτη ταινία της γαλλίδας ηθοποιού Εμανουέλ Μπερκό "Elle s'en va".
Στην ταινία, η Ντενέβ υποδύεται την Μπετί, μία 60χρονη που προσπαθεί μάταια να ξεφύγει από όσα τη συνδέουν με το παρελθόν.
Η Μπετί, μια πρώην καλλονή, εκλεγμένη Μις Βρεττάνη, έχοντας χάσει το νεανικό της έρωτα, έχοντας αποτύχει στο γάμο της, έχοντας ξεμακρύνει από τον εραστή της κι έχοντας αποξενωθεί από την κόρη της, μένει στο πατρικό της σπίτι μαζί με τη μητέρα της, πάνω από το εστιατόριο που διευθύνει.
Νιώθοντας την πίεση μιας ζωής που γνωρίζει υπερβολικά καλά, η Μπετί βγαίνει για μια βόλτα με το αυτοκίνητο και… δεν ξαναγυρίζει. Η ταινία ξεκινά σαν γυναικείο ψυχογράφημα, αλλά εξελίσσεται σε ρομαντική κομεντί για γυναίκες άνω των 60.
Η Γαλλία είναι σύμφωνα με την γαλλο-βρετανίδα ηθοποιό Κριστίν Σκοτ Τόμας η πρώτη χώρα που δίνει ευκαιρίες σε μεγαλύτερες ηθοποιούς. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η 64χρονη Φανί Αρντάν, η οποία πρωταγωνίστησε στο ρόλο μίας συνταξιούχου οδοντιάτρου στην ταινία της Μαριόν Βερνού "Les Beaux jours" που σημείωσε ανέλπιστη επιτυχία το καλοκαίρι στη Γαλλία.
Σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη του γαλλικού Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου, οι άνω των 50 συνιστούν σήμερα την πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα θεατών κινηματογράφου. Το 2011 εκπροσωπούσαν το 34%--από 14% το 1993--και υπερτερούν αριθμητικά του 31% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό για το κοινό κάτω των 25 ετών.
"Με τον ίδιο τρόπο που υπάρχουν ταινίες για εφήβους, δεν βρίσκω τον λόγο να μην υπάρχουν ταινίες για μεγαλύτερους θεατές", λέει η 45χρονη σκηνοθέτης Εμανουέλ Μπερκό και προσθέτει ότι θα ήθελε να δώσει έναν ρόλο στην Ντενέβ.