Αυτοψία ΑΝΤ1 – Παιχνίδι τιμών από βιομηχανίες και σούπερ μαρκετ
Οι μειώσεις τιμών στα προϊόντα πάντα είναι ένα θετικό μέτρο, όταν όμως αυτές, ορισμένες φορές, είναι αποτέλεσμα τρικ, που ουσιαστικά δεν έχουν κανένα όφελος για τον καταναλωτή, αυτό είναι πρόβλημα.
Αυτό το είδαμε ως έντονο φαινόμενο, κυρίως λόγω της πληθωριστικής κρίσης.
Μία άλλη τακτική, που η βιομηχανία ξεκίνησε να εφαρμόζει ώστε να κρατήσει σταθερές τις τιμές, είναι το λεγόμενο shrinkflation. Δηλαδή τα νοικοκυριά καλούνται να αγοράσουν λιγότερη ποσότητα στην ίδια τιμή.
Παράδειγμα:
ΓΙΑΟΥΡΤΙ
•Πριν μήνες 3 συσκευασίες 200gr: 3,58€
•ΣΗΜΕΡΑ 3 συσκευασίες 190gr: 3,58€
Συναντάμε όμως και ένα άλλο φαινόμενο…να αγοράζουμε λιγότερη ποσότητα σε μεγαλύτερη τιμή.
Παράδειγμα:
ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
•Πέρυσι: 600 γρ.: 6,8€
•Φέτος: 540 γρ.: 6,95€
Άρα: Αγοράζουμε 60gr λιγότερα αλλά πληρώνουμε 0,12€ περισσότερα.
Και όλα αυτά την ώρα που τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την Nielsen, αύξησαν τον τζίρος τους την τελευταία 6ετία κατά 40%
Εξαρθρώθηκε ομάδα που διέπραττε τηλεφωνικές απάτες σε βάρος ηλικιωμένων