''Μάτια'' στους δρόμους: Κάμερες σε 8 σημεία της Αττικής και 10 λεωφορειακές γραμμές
Σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης μπαίνει ένα πιλοτικό σχέδιο των υπουργείων Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Αττική: θα τοποθετηθούν κάμερες σε 8 κρίσιμα σημεία του αστικού δικτύου και σε 10 γραμμές λεωφορείων.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, συνολικά θα εγκατασταθούν πάνω από 2.000 κάμερες κατά μήκος αστικών οδών (κατόπιν υποδείξεων της ΕΛ.ΑΣ.) και περίπου 500 ειδικές κάμερες μέσα σε λεωφορεία. Επιπλέον, ήδη υλοποιούνται άλλες 388 κάμερες σε σημεία της Περιφέρειας Αττικής, ενώ θα αξιοποιηθούν και οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις του ΟΑΣΑ, της Αττικής Οδού και άλλων φορέων.
Οι κάμερες θα εντοπίζουν σε πραγματικό χρόνο παραβάσεις όπως:
-
υπερβολική ταχύτητα
-
παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
-
μη χρήση ζώνης ή κράνους
-
χρήση κινητού κατά την οδήγηση
-
παραβίαση διαβάσεων πεζών
Ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σύστημα θα διαχειρίζεται τα δεδομένα, συνδέοντάς τα άμεσα με τις αρμόδιες αρχές, επιταχύνοντας την επιβεβαίωση των παραβάσεων και την επιβολή προστίμων.
Οι οδηγοί θα λαμβάνουν ειδοποίηση μέσω SMS ή μέσα από το Gov.gr Wallet, όπου θα μπορούν να δουν το οπτικοακουστικό υλικό της παράβασης, να υποβάλουν ηλεκτρονική ένσταση και να πληρώσουν το πρόστιμο χωρίς περαιτέρω αναμονή, ενώ τα σημεία ποινών θα εισάγονται αυτομάτως στο point-system.
Οι υπουργοί και οι στόχοι τους:
-
Δημήτρης Παπαστεργίου (Ψηφιακής Διακυβέρνησης):
«Η τεχνολογία μάς επιτρέπει ουσιαστικές αλλαγές στην οδική ασφάλεια… Σύντομα θα πραγματοποιηθεί πιλοτική τοποθέτηση καμερών σε 8 σημεία της Αττικής και σε 10 λεωφορειακές γραμμές.» -
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (Προστασίας του Πολίτη):
«Οι κάμερες δεν είναι ένα μέτρο επιτήρησης, αλλά ένα εργαλείο πρόληψης που συμβάλλει στην ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, με πλήρη σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα.» -
Κωνσταντίνος Κυρανάκης (Μεταφορών):
«Αυτή είναι πολιτική επιλογή για το σταμάτημα της ατιμωρησίας και την αποδοχή της συνέπειας, βάσει του νέου ΚΟΚ, μέσα από ένα ψηφιακό και αξιόπιστο σύστημα παρακολούθησης.»
Το πιλοτικό πρόγραμμα φιλοδοξεί να βελτιώσει τον έλεγχο των παραβάσεων, να αυξήσει την οδική ασφάλεια και να θεσπίσει μια νέα κουλτούρα υπευθυνότητας χωρίς να επιβαρύνει χωρίς λόγο την καθημερινότητα των οδηγών.
Θεσσαλονίκη: Νεκρός ο ένας από τους δύο πεζούς που παρασύρθηκαν στο κέντρο
Μέση Ανατολή: Νέες συγκρούσεις μεταξύ Ιράν - Ισραήλ
Κακοκαιρία: Σοβαρές ζημιές και καταστροφές σε Θεσσαλία και Βόρεια Ελλάδα (εικόνες)