GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Πιάστρι είδε πρώτος την καρό σημαία
Του Γιώργου Ανανίδα
Η εξαιρετική εκκίνηση του Oscar Piastri του έδωσε ουσιαστικά τη νίκη στη Τζέντα και κατ’ επέκταση την πρωτοπορία στη βαθμολογία. Ο Verstappen ακολούθησε και ο Leclerc συμπλήρωσε το βάθρο, με τον Norris να φτάνει έως την 4η θέση.
Οι επιλογές των στρατηγικών και των ελαστικών γνωστοποιήθηκαν, ως είθισται, πριν την εκκίνηση. Ήταν ξεκάθαρο πως όλοι πήγαιναν στην επιλογή μίας στάσης. Μόνο που τέσσερις επέλεξαν να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα και ένας εξ αυτών ήταν ο Lando Norris. Οι υπόλοιποι ήταν οι Hadjar, Stroll και Hulkenberg. Όλο το υπόλοιπο grid πήγε στην πιο λογική επιλογή, μέση γόμα για την εκκίνηση, σχεδιάζοντας -εκτός απροόπτων- μία στάση στον αγώνα για σκληρή.
Η εκκίνηση ήταν επεισοδιακή, με τον Piastri να παίρνει την εσωτερική του Verstappen πριν την είσοδο στη στροφή 1. Αλλά ο Ολλανδός έκανε… 2021 κόβοντας στο σικέιν.
Ωστόσο, όλα τα βλέμματα στράφηκαν στο ατύχημα μεταξύ Gasly και Tsunoda, οι οποίοι δε χώρεσαν στην ίδια στροφή και κατέληξαν -έπειτα από επαφή- ταυτόχρονα στον τοίχο. Ο Γάλλος εγκατέλειψε κατευθείαν, ενώ οι μηχανικοί της Red Bull έλεγξαν το μονοθέσιο για να δουν εάν μπορεί να συνεχίσει, αλλά ήταν αδύνατο.
Οι Doohan, Ocon και Bortoleto εκμεταλλεύτηκαν την άμεση είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας και άλλαξαν επί τόπου σε σκληρή γόμα.
Στην επανεκκίνηση, ο Piastri κινδύνεψε από τον Russell, αλλά ο οδηγός της McLaren αμύνθηκε επαρκώς και διατήρησε τη 2η θέση. Παράλληλα, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως ο Verstappen έχει 5 δευτερόλεπτα ποινής για το προβάδισμα που πήρε κόβοντας το σικέιν. Στον 5ο γύρο, ο Hadjar σκαρφάλωσε στη δεκάδα προσπερνώντας τον Alonso.
Δύο γύρους αργότερα, η McLaren είχε αρχίσει να δείχνει περισσότερο τον ρυθμό της. Ο Norris προσπέρασε εύκολα τον Sainz στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, ενώ ο Piastri προσπαθούσε να μειώσει τη διαφορά από τον Verstappen.
Στο τέλος του 13ου γύρου, ο Norris έκανε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στον Hamilton στην τελευταία στροφή, ωστόσο ο οδηγός της Ferrari επανάκτησε την 6η θέση χάρη στο DRS. Η ακριβώς ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε στον επόμενο γύρο. Αλλά στον 15ο, ο Norris πήγε πιο συνετά και τελικά προσπέρασε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Στον γύρο 16, κανείς στην πρώτη δεκάδα δεν είχε DRS, αφού οι διαφορές είχαν πια ανοίξει από θέση σε θέση. Ενδεικτικά, ο Verstappen είχε πάνω από 2 δευτερόλεπτα διαφοράς από τον Piastri.
Ο εξαιρετικός ρυθμός του Norris με τη σκληρή γόμα τον έφερε στην «ουρά» του Antonelli, τον οποίο και προσπέρασε με άνεση στον 19ο γύρο, σκαρφαλώνοντας στην 5η θέση.
Η ώρα των pit stop ήρθε στον γύρο 20, με την McLaren να τραβά μέσα τον Piastri και την Mercedes τον Antonelli. Η επιλογή της σκληρής ήταν μονόδρομος. Έναν γύρο αργότερα, είχε έρθει και η ώρα του Russell. Ο Verstappen πίεσε στο μέγιστο για δύο γύρους και στον 22ο γύρο μπήκε για τη δική του αλλαγή.
Με τον Piastri να προσπερνάει γρήγορα τον Hamilton μετά το δικό του pit stop στην 27η στροφή και τον Verstappen να έχει την ποινή των 5 δευτερολέπτων, ο Αυστραλός απέκτησε προβάδισμα. Και ας ήταν επικεφαλής του αγώνα ο Leclerc, ο οποίος όμως χρωστούσε pit stop.
Η μέση γόμα της Ferrari είχε αποδειχθεί αειθαλής μέχρι και τον γύρο 29, καθώς ο Leclerc είχε εξαιρετικό ρυθμό, εφάμιλλο με εκείνον του Norris που είχε ισάριθμων γύρων σκληρή γόμα. Όμως, στον 30ο είχαν εξαντληθεί τα όρια και η Ferrari πήγε στη safe επιλογή της σκληρής γόμα για τον Μονεγάσκο.
Συνεπώς, ο Norris βρέθηκε στην πρωτοπορία και είχε φανταστικό ρυθμό στον καθαρό αέρα, αλλά εξακολουθούσε να χρωστάει pit stop. Το οποίο ήρθε στον 35ο γύρο, με την McLaren να πηγαίνει στην εύκολη επιλογή της μέσης γόμας.
Από εκεί και έπειτα, όλα τα βλέμματα επικεντρώθηκαν στη μάχη του βάθρου, το οποίο διεκδικούσαν οι Russell, Leclerc και Norris. Η ταχύτητα του Μονεγάσκου με τα πιο φρέσκα λάστιχα ήταν εντυπωσιακή και στον 38ο γύρο, προσπέρασε τον οδηγό της Mercedes πριν τη στροφή 1.
Με τον ρυθμό του Russell να είναι σαφώς κατώτερος του ανταγωνισμού, ο Norris βρέθηκε σύντομα πίσω από την W16 Και στον 42ο γύρο σκαρφάλωσε με άνεση στην 4η θέση.
Στους τελευταίους γύρους, ο Norris ξεκίνησε να πλησιάζει τον Leclerc και μία μάχη μαινόταν. Αλλά αυτή δεν ήρθε ποτέ, καθώς η Ferrari έμεινε σταθερά πάνω από 1 δευτερόλεπτο μακριά και ο Leclerc έδωσε ένα πανάξιο βάθρο στους Ιταλούς.
Την ίδια ώρα, ο Piastri κατέκτησε με σχετική άνεση την τρίτη του νίκη σε πέντε αγώνες και σκαρφάλωσε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο Verstappen τερμάτισε 2ος χωρίς να απειληθεί, ενώ άξιες αναφοράς είναι και οι Williams που είχαν διπλή βαθμολόγηση. Ο Hadjar συμπλήρωσε την κορυφαία δεκάδα, σε ακόμα μία εντυπωσιακή εμφάνιση rookie.
Χίος: Ανάσταση με... ρουκετοπόλεμο στον Βροντάδο - Χιλιάδες ρουκέτες φώτισαν τον ουρανό (εικόνες)
Ρέθυμνο: Τέσσερις συλλήψεις μετά το επεισόδιο σε οικογενειακό τραπέζι
Ηράκλειο: Στη ΜΕΘ ο άνδρας που πήγε να βάλει καύσιμα και τυλίχθηκε στις φλόγες