Θεσσαλονίκη - Μετρό: Πάνω από 6 εκατ. μετακινήσεις στο πρώτο 4μηνο λειτουργίας του
Περισσότερες από 6 εκατομμύρια μετακινήσεις έγιναν κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ 12.000-15.000 λιγότερα αυτοκίνητα εισέρχονται ημερησίως στο κέντρο της πόλης, χάρη στη χρήση του νέου μέσου σταθερής τροχιάς από το επιβατικό κοινό. Την ίδια ώρα, με ταχείς ρυθμούς προχωρά το flyover, με προοπτική να δοθεί στην κυκλοφορία σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα.
Μάλιστα, το καλοκαίρι αναμένεται να αφιχθεί στην πόλη το δεύτερο υπερμέγεθες μεταλλικό «καλούπι», που θα τοποθετηθεί στην υπερυψωμένη λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας (flyover), με προοπτική αυτό να χρησιμοποιηθεί κανονικά από τον Σεπτέμβριο, αφότου συναρμολογηθεί. Επιπλέον, στο προσεχές χρονικό διάστημα πρόκειται να τοποθετηθούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης οι κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας, που θα καταγράφουν τυχόν παραβάσεις, αναβαθμίζοντας το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην πόλη.
Τα παραπάνω γνωστοποιήθηκαν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Δήμα και τον υφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Κώστα Γκιουλέκα, κατά τη διάρκεια της σημερινής διευρυμένης συνεδρίασης του Συντονιστικού Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για τις μεταφορές. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, επανέλαβε ότι η παράδοση του έργου επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, το οποίο χαρακτήρισε ως «δύσκολη άσκηση», λόγω της ύπαρξης πολλών διαφορετικών συμβάσεων, αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2026. Στη διευρυμένη συνεδρίαση συμμετείχαν η περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Αθηνά Αηδονά, ο πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. και δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, οι δήμαρχοι του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, οι πρόεδροι των επιμελητηρίων και των εμπορικών συλλόγων της πόλης, οι διοικήσεις των Ο.Α.Σ.Θ., Ο.Σ.Ε.Θ., Εγνατίας Οδού, Τ.Ε.Ε./Τ.Κ.Μ., ΔΕΘ-Helexpo και Ο.Λ.Θ., οι επικεφαλής των Υγειονομικών Περιφερειών και του ΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ, η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, καθώς και εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ και της κοινοπραξίας του έργου.
Στα οκτώ παράλληλα εργοτάξια στο fly over, το οποίο χαρακτήρισε ως ένα πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα και μοναδικό στην Ελλάδα, αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- ο κ.Δήμας, ο οποίος αμέσως μετά τη σύσκεψη είχε τηλεδιάσκεψη με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμό, Απόστολο Τζιτζικώστα. Επανέλαβε ότι ο στόχος είναι η νέα υπερυψωμένη λεωφόρος, που θα απαλύνει περαιτέρω την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο περιφερειακό οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, να παραδοθεί σε κάτι παραπάνω από δύο χρόνια. «Η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για να μπορέσουν να επιταχύνουν τη διαδικασία ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου, έχουν συμφωνήσει με τις κατασκευαστικές εταιρείες, με τους αναδόχους να έρθει και ένα δεύτερο καλούπι, ώστε να μπορέσει να γίνεται παράλληλα διπλή εργασία στο fly over. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, το νέο καλούπι θα είναι εδώ το καλοκαίρι. Μετά χρειάζεται συναρμολόγηση και από τον Σεπτέμβριο ελπίζουμε ότι θα είναι λειτουργικό», υπογράμμισε.
Σχετικά με το δεύτερο έργο του υπουργείου Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, το Μετρό, το χαρακτήρισε ως το πιο όμορφο έργο του είδους που έχει δει ποτέ, προσθέτοντας ότι, πέραν της αισθητικής του, στόχος είναι για γίνει και πιο λειτουργικό -γι' αυτό και θα πραγματοποιηθεί η επέκταση προς Καλαμαριά μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026, με πέντε επιπλέον σταθμούς, επιτρέποντας σε περισσότερους πολίτες και επισκέπτες να το χρησιμοποιούν και απαλύοντας περαιτέρω την κυκλοφοριακή συμφόρηση. «Μετά τον Φεβρουάριο λοιπόν, θα πρέπει να μελετήσουμε ξανά την κυκλοφορία και να δούμε τις επιπλέον ανάγκες. Εκτός όμως από το Μετρό και το flyover (...) πλέον η Θεσσαλονίκη έχει και καινούργια λεωφορεία, πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον και με σεβασμό προς όλους τους συμπολίτες μας -και αυτούς που έχουν κινητικά ζητήματα», υπογράμμισε.
Πρόσθεσε ότι κατά τη διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού άκουσε με μεγάλο ενδιαφέρον τους δημάρχους, τις προτάσεις και τις αγωνίες τους για ζητήματα που προκύπτουν από τα μεγάλα έργα και πώς θα μπορούσαν να βρεθούν από κοινού οι καλύτερες δυνατές λύσεις. «Χρειαζόμαστε τη συνεργασία, ακριβώς επειδή το Υπουργείο, αλλά και η κυβέρνηση, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά σε αυτά τα δύο πολύ σημαντικά έργα. Η πρόθεσή μας, μαζί με τον Νίκο Ταχιάο, είναι να έχουμε σχεδόν καθημερινό πρότζεκτ μάνατζμεντ και να παρακολουθούμε την εξέλιξη των έργων, ώστε να ολοκληρωθούν κανονικά» κατέληξε.
Μενίδι - Γυναικοκτονία: Άνδρας έσπρωξε και σκότωσε την σύζυγο του
Τροχαίο δυστύχημα στον Άλιμο: Νεκρός οδηγός μηχανής μετά από σύγκρουση με φορτηγό (βίντεο)