Σκυλακάκης για παραλιακή: Η ΕΥΔΑΠ να αναλάβει την ευθύνη - Δύο έργα για το αποχευτευτικό στην Αθήνα
Μεγάλα προβλήματα δημιούργησε η κακοκαιρία στη λεωφόρο Ποσειδώνος τη νύχτα της 25ης Δεκεμβρίου κλειστός για τουλάχιστον επτά ώρες, αφού είχε γεμίσει από τα λύματα που ξεχείλισαν από το δίκτυο της αποχέτευσης στο ύψος του Αλίμου. Η κυκλοφορία παρέμεινε κλειστή από τη Λεωφόρο Αλίμου έως τη Λεωφόρο Καλαμακίου για αρκετές ώρες.
Ο Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης μίλησε για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στη λεωφόρο Ποσειδώνος, όπου η υπερχείλιση του αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ είχε ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν ο δρόμος και οι γύρω κατοικίες και καταστήματα, αφήνοντας κατοίκους και διερχόμενους οδηγούς σε απόγνωση.
O κ. Σκυλακάκης τόνισε ότι θα ήταν προτιμότερο η ΕΥΔΑΠ να αναλάβει το σύνολο των εργασιών σε εκείνο το σημείο, λέγοντας «το σύνολο στην Αττική πρέπει να το αναλάβει η ΕΥΔΑΠ για να ξέρουμε έναν ποιος θα είναι ο απόλυτος υπεύθυνος. Χρειαζόμαστε ευελιξία για να είναι πιο γρήγορη και η ΕΥΔΑΠ», ανέφερε ο κ. Σκυλακάκης στον ΣΚΑΪ., σημειώνοντας πάντως ότι «Τα χιόνια είναι το πιο πολύτιμο νερό, μέχρι τώρα πάμε καλά».
Δύο νέα έργα για το αποχετευτικό σύστημα στα νότια προάστια
Δύο έργα, ένα μικρότερο και ένα πολύ μεγάλο, θα πραγματοποιηθούν προσεχώς για να ενισχυθεί το αποχετευτικό σύστημα στα Νότια της Αθήνας, τόνισε ο Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο κ. Σκυλακάκης εξήγησε πως το φαινόμενο όπου στα νότια προάστια της Αθήνας σημειώθηκαν πλημμύρες, οφείλεται σε υπερχείλιση του δικτύου λυμάτων, το οποίο συνέβη λόγω του ό,τι εισχώρησαν όμβρυα ύδατα.
Η σύνδεση των ομβρύων υδάτων με τα λύματα δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, εξήγησε, αλλά στην Αττική περί το 5% των κτισμάτων έχουν παράνομες συνδέσεις στους αγωγούς λυμάτων. Μόνο 7.000 τέτοια ακίνητα υπάρχουν στα νότια προάστια, οδηγώντας σε υπερφόρτωση το σύστημα, μία συνθήκη η οποία είναι γνωστή από το 2000. Για την αντιμετώπιση του, σύμφωνα με τον ΥΠΕΝ, τις επόμενες εβδομάδες ξεκινά ένα μικρότερο έργο δημιουργίας ενός παράλληλου αγωγού, το οποίο θα είναι έτοιμο τέλη 2025 και αρχές 2026.
Την ίδια στιγμή, έχει ήδη περάσει από το ΔΣ της ΕΥΔΑΠ η πραγματοποίηση ενός πολύ μεγάλου έργου η δημιουργία του οποίου θα διαρκέσει για χρόνια, και θα είναι ένας μεγάλος αγωγός που θα κινείται παράλληλα με την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Για το ίδια ζήτημα, ο κ. Σκυλακάκης επεσήμανε πως το δίκτυο ομβρύων και η διαχείριση τέτοιων καταστάσεων θα πρέπει να περάσει εξολοκλήρου στην ΕΥΔΑΠ ως μοναδικής υπεύθυνης, για να μην υπάρχει παρατηρείται αντιμετάθεση ευθυνών μεταξύ της Επιχείρησης, των Δήμων και της Περιφέρειας.