Τέμπη - Σταϊκούρας: Τον Φεβρουάριο θα βγει το πόρισμα για την τραγωδία
Ο Χρήστος Σταϊκούρας, δεσμεύτηκε από το βήμα της Βουλής, ότι το πόρισμα για την τραγωδία των Τεμπών, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Φεβρουάριο.
Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, συνεχίζοντας τόνισε σχετικά με την έρευνα για το δυστύχημα στα Τέμπη πως “θέλει ατομική και συλλογική ευθύνη από υπουργό μέχρι εργαζόμενο ειδικά όταν υπάρχουν πορίσματα που μιλούν για ευθύνες ανθρώπων”, κάτι που έφερε την άμεση αντίδραση από την Νέα Αριστερά, με την Έφη Αχτσιόγλου να αναφέρει “προσβλητικό… η ντροπή αλλάζει πλευρά”.
Ο υπουργός Μεταφορών απάντησε πως “η ασφάλεια των μεταφορών είναι σοβαρό θέμα και δεν επιδέχεται ούτε ωραιοποιήσεων, ούτε λαϊκισμού, ούτε αποσπασματικών αναφορών για τη δημιουργία εντυπώσεων”. Αφού επανέλαβε πως το πόρισμα για τα Τέμπη θα είναι έτοιμο έως το τέλος του Φεβρουαρίου του 2025, επισήμανε πως “για τα υπόλοιπα έχει επιληφθεί η Δικαιοσύνη”.
Είχαν προηγηθεί τα βέλη της κοινοβουλευτικής εκπροσώπου προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το δυστύχημα. “Δύο χρόνια έχουν περάσει από το έγκλημα των Τεμπών και παρακολουθούμε και αυτή τη χρονιά ένα γαϊτανάκι πράξεων ακραίας συγκάλυψης. Η κυβέρνηση είναι στην καλύτερη παρατηρητής και στη χειρότερη συντονιστής της συγκάλυψης”, τόνισε χαρακτηριστικά.
“Ένας υπουργός που σέβεται τον εαυτό του θα έπρεπε να έχει διαλευκάνει την υπόθεση. Τον μισό ζήλο που επιδείξατε όταν παρουσιάζατε το σήμα του μετρό στη Θεσσαλονίκη, να είχατε δείξει στη διαλεύκανση της υπόθεσης, μπορεί τα πράγματά να ήταν καλύτερα”, πρόσθεσε η κ. Αχτσιόγλου.
Σταϊκούρας: Καθοριστική μεταρρυθμιστική παρέμβαση το νομοσχέδιο για αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα
Με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα να κάνει λόγο για «κρίσιμη καθοριστική μεταρρυθμιστική παρέμβαση με στόχο την αναδιάρθρωση, τον εκσυγχρονισμό και τη βιωσιμότητα του σιδηροδρομικού τομέα» άρχισε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου, με τίτλο "Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών".
Από την πλευρά τους τα κόμματα της Αντιπολίτευσης υποστήριξαν ότι πρόκειται για ένα ακόμα αόριστο και γενικόλογο νομοθέτημα της κυβέρνησης, στη λογική του ράβε - ξήλωνε.
"Με την ψήφιση του νόμου δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», που θα αναλάβει πλήρως τη συνολική ευθύνη μελέτης, ανάπτυξης, συντήρησης και ασφαλούς διαχείρισης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται, παράλληλα, οικονομίες κλίμακας και δίνεται η δυνατότητα ριζικού εκσυγχρονισμού και βελτίωσης του τρόπου λειτουργίας του νέου διαχειριστή υποδομής», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας,
Όπως είπε, "η νέα εταιρεία προκύπτει από την απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ, ενώ θα ενσωματωθούν και λειτουργίες της ΓΑΙΑΟΣΕ, που αφορούν στο επιχειρησιακά κρίσιμο, για τον σιδηρόδρομο, τμήμα της διαχείρισης του τροχαίου υλικού".
Έμφαση έδωσε ο Υπουργός Υποδομών στις διατάξεις με τις οποίες "οικοδομούνται ακόμα πιο στέρεες βάσεις θεσμικού, οργανωτικού και επιχειρησιακού χαρακτήρα", προκειμένου όπως είπε, "φορείς της Πολιτείας που είναι επιφορτισμένοι με την ασφάλεια και την εμπέδωση αισθήματος εμπιστοσύνης για τις μεταφορές, αεροπορικές και σιδηροδρομικές, όπως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), να επιτελούν αποτελεσματικότερα τα καθήκοντά τους".
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η γενική εισηγήτρια της ΝΔ, Σέβη Βολουδάκη, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός των αρχών λειτουργίας του σιδηροδρομικού φορέα.
Ο γενικός εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Τάσος Νικολαϊδης, υπογράμμισε ότι "δύο χρόνια μετά την προηγούμενη νομοθετική της παρέμβαση η κυβέρνηση όχι μόνο δεν δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα που αναδείχθηκαν μετά το έγκλημα των Τεμπών, φέρνοντας ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, αλλά αντιμετωπίζει τα προβλήματα με αποσπασματικό τρόπο, χωρίς ειδικές μελέτες και δεσμεύσεις, ενώ δημιουργεί και εργαζομένους δύο ταχυτήτων".
Έντονα επικριτικός εμφανίστηκε και ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, εστιάζοντας κυρίως "στην απουσία τεχνοοικονομικών μελετών, αλλά και δεσμευτικών ρητρών και διασφάλιση του προσωπικού για τη συντήρηση του στόλου από το νέο φορέα".
"Δύο χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών θα περίμενε κανείς ρυθμίσεις για την εξάλειψη των παθογενειών και την ενίσχυση κλίματος ασφάλειας. Ωστόσο κανένα πρόσχημα δεν κρατάτε. Βασική παράμετρος πάντα της πολιτικής σας είναι η λογική του κόστους-οφέλους", ανέφερε από την πλευρά του ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης
"Με συγχωνεύσεις δεν λύνονται τα διαχρονικά προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Για να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο, ασφαλές δίκτυο χρειάζεται και ένα ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο δράσης και όχι αποσπασματικές λύσεις", ανέφερε ο ειδικός αγορητής της ΕΛ.ΛΥ, Κωνσταντίνος Μπούμπας.
Ο ειδικός αγορητής της ΝΙΚΗΣ, Νικόλαος Βρεττός χαρακτήρισε το νομοσχέδιο "προσωποποίηση της λογικής του ράβε ξήλωνε της κυβέρνησης, η οποία αυτοσχεδιάζει για μια ακόμα φορά αντί να προχωρήσει σε μία αναγκαία καινοτόμο ρηξικέλευθη τομή που χρειάζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας".
"Για αποκαρδιωτική εικόνα, με καμία δικλείδα ασφαλείας ή συγκεκριμένες δεσμεύσεις ολοκλήρωσης των έργων", μίλησε, μεταξύ άλλων, η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Θεοπίστη Πέρκα.
"Γενικόλογο σχέδιο, χωρίς καθορισμό σαφών αρμοδιοτήτων, χωρίς δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα και διασφάλιση των θέσεων εργασίας", το χαρακτήρισε η ειδική αγορήτρια της Πλεύσης Ελευθερίας, Ελένη Καραγεωργοπούλου.
"Είναι ένα σχέδιο με γενικόλογες προδιαγραφές για συγχωνεύσεις, χωρίς αναλύσεις κόστους -οφέλους ή βιωσιμότητας", υποστήριξε ο ειδικός αγορητής των Σπαρτιατών, Ιωάννης Κόντης.
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Η επιλογή μου δείχνει πόσο πολύ ο Τραμπ αγαπάει την Ελλάδα (βίντεο)