Μετρό Θεσσαλονίκης: Το λογότυπο του και τι συμβολίζει
Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης αποκαλύφθηκε σε εκδήλωση παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα, 17 μέρες πριν την παράδοσή του στο κοινό.
Συγκεκριμένα είναι ένα πεζό «μ» μέσα σε ένα κύκλο που θυμίζει τα τούνελ του μετρό. Το πεζό γράμμα «μ» το έχουν πάρει από την εποχή του Βυζαντίου έρχεται να αποτυπώσει την ιστορία της Θεσσαλονίκης και να δέσει στην σημερινή εποχή μέσα από ένα σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς όπως είναι το μετρό.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ.κ. Σταϊκουρα και Ταχιάο, το λογότυπο μπορεί εύκολα να διαβαστεί και από τους ξένους τουρίστες.
Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας σε 17 ημέρες θα αρχίσει η λειτουργία του μετρό η οποία θα αλλάξει την συγκοινωνιακή εικόνα της Θεσσαλονίκης. «Ένα έργο που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης. Ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών εργαζόμαστε για να παραδώσουμε ένα ποιοτικό και τεχνικά άρτια έργο», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, ενώ όσον αφορά το λογότυπο ανέφερε ότι «το ζητούμενο ήταν η δημιουργία μιας ταυτότητας που θα προσδώσει σε ένα υπερσύγχρονο έργο την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης. Να συνδυάζει την παράδοση με τη μοντέρνα αισθητική και λειτουργικότητα. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει τις πιο σύγχρονες μεταφορές στην Ευρώπη και την ίδια στιγμή αναδεικνύει το μεγαλοπρεπές παρελθόν της», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το το πεζόγραμμα «μ» επιλέχθηκε ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά ταυτόχρονα να διαφέρει από το «Μ» κεφαλαίο. «Είναι το “μ” απλοποιημένο από το βυζαντινό “μ” ώστε συνδυάζει την αυθεντικότητα, την καθαρότητα και την αναγνωρισιμότητα σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε να είναι ευανάγνωστο σε κάθε του χρήση», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του ο κ. Ταχιάος επεσήμανε ότι το λογότυπο είναι ουσιαστικά η ταυτότητα της πόλης επισημαίνοντας ότι οι ταυτότητες των μετρό αντανακλούν την ταυτότητα των πόλεων και ανέφερε ως παράδειγμα ότι η γραμματοσειρά New York προέρχεται από τη γραμματοσειρά του λογοτύπου του μετρό της Νέας Υόρκης. «Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται απλώς να αλλάξει την καθημερινότητά μας, αλλά θα αναμορφώσει ολόκληρη την πόλη. Έτσι, η ταυτότητά του δεν είναι μόνο η ταυτότητα ενός έργου υποδομής, αλλά είναι η ταυτότητα της ίδιας της Θεσσαλονίκης. Ας λάβουμε υπόψιν ακόμα ότι και τα μετρό διεθνώς αντανακλούν την εικόνα των πόλεων τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η γραμματοσειρά του Μετρό της Νέας Υόρκης, η οποία έχει ταυτιστεί με την αισθητική της ίδιας της πόλης και υιοθετήθηκε ευρύτερα, ακόμα και στους υπολογιστές μας.
Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια με τη σημερινή μορφή του, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε ως δίδυμο έργο με το μετρό της Αθήνας, στην πορεία απέκτησε δική του ταυτότητα. Είναι πιο σύγχρονο, με διαφορετική τοπολογία σταθμών και ξεχωριστή αισθητική.
Αυτή η ταυτότητα έχει ένα χαρακτηριστικό. Όπως φανερώνουν οι σταθμοί Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, αλλά και άλλοι πέντε που αναδεικνύουν τα ιστορικά και αρχαιολογικά επίπεδα, το μετρό της Θεσσαλονίκης συνδυάζει παρελθόν και μέλλον. Αυτή είναι και η ταυτότητα της πόλης. Είναι μία πόλη η οποία γεφυρώνει το παρελθόν με την ματιά προς το μέλλον. Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. έφτιαξε λοιπόν ένα σήμα το οποίο έχει τη δυναμική του μέλλοντος παράλληλα με την παράδοση του παρελθόντος.
Το γράμμα «μ», εμπνευσμένο από την πεζή γραφή του σε εκκλησιαστικά κείμενα, μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο λογότυπο που χαρακτηρίζει το μετρό της πόλης και τη συνδέει με την παράδοσή της. Αυτό το σήμα φιλοδοξεί να αναγνωρίζεται διεθνώς ως η ταυτότητα της Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό έχει ήδη μπει στη ζωή μας. Η λειτουργία του έχει δρομολογηθεί, και οι συρμοί κινούνται ήδη στις σήραγγες. Η 30η Νοεμβρίου θα είναι μια εμβληματική μέρα για τη Θεσσαλονίκη, μια μέρα που θα γιορτάσουμε όλοι μαζί».
Η Χρυσούλα Κρουστένη, η προϊσταμένη του αρχιτεκτονικού τμήματος της «Ελληνικό Μέτρο», που εμπνεύστηκε και δημιούργησε το λογότυπο, εξήγησε, ότι: «Η έρευνα για τη μελέτη είναι στοιχεία που πάρθηκαν και απ’ έξω, δηλαδή από το μετρό της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κτλ. Πάρθηκαν κάποιες απόψεις και σίγουρα η διαδικασία της έρευνας στάθηκε και στο απόθεμα της τέχνης και της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας της Θεσσαλονίκης».
Μείωση του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ στα 60 λεπτά
Επιπλέον, ο τη μείωση του εισιτήριου του ΟΑΣΘ στα 60 λεπτά, από 90 λεπτά σήμερα, ανακοίνωσε επισήμως ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Σταϊκούρας, στην τελετή υπογραφής σύμβασης χρονομίσθωσης 159 λεωφορείων.
Γυναικοκτονία στην Πάτρα – αδερφή Γαρυφαλλιάς: Στο ίδιο έργο θεατές…
Μέση Ανατολή: Το Ισραήλ βομβάρδισε τα νότια της Βηρυτού (εικόνες)
Γυναικοκτονία - Αγρίνιο: Σήμερα η κηδεία της 43χρονης, στον εισαγγελέα ο 30χρονος