Μετρό Θεσσαλονίκης: Όλα έτοιμα για τις πρώτες υπόγειες βόλτες στο κέντρο
Στις 30 Νοεμβρίου 254.000 επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μέσο σταθερής τροχιάς, για τις καθημερινές τους μετακινήσεις στην Θεσσαλονίκη.
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την παράδοση της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης σε εμπορική λειτουργία. Το προσωπικό της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, της ανάδοχης κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου, καθώς και της εταιρίας λειτουργίας Thema, εργάζονται πυρετωδώς προκειμένου τα πάντα να είναι έτοιμα για την ημέρα παράδοσης του πολύπαθου έργου.
Οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών πραγματοποιούνται ήδη καθημερινά, επτά ημέρες την εβδομάδα, και παράλληλα γίνονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι των συστημάτων, καθώς το Μετρό Θεσσαλονίκης ενσωματώνει στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με της πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας.
Αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ολοκληρωθούν οι τελευταίες εργασίες αποκατάστασης της Πλατείας Καπνεργατών, καθώς και του χώρου γύρω από το «Αλκαζάρ», όπου βρίσκονται οι είσοδοι του εμβληματικού σταθμού «Βενιζέλου».
Το μήκος της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι 9,6 χιλ. με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία) και αμαξοστάσιο 50. 000 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει το κέντρο ελέγχου λειτουργίας, επισκευαστική βάση και χώρους γραφείων.
Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι ανά 2,5 λεπτά στο αρχικό στάδιο της εμπορικής λειτουργίας και ανά 90 δευτερόλεπτα μετά την παραλαβή των επιπλέον συρμών. Η διάρκεια ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων στους 13 σταθμούς, θα είναι 17 λεπτά.
Μετά και την παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες, ενώ υπολογίζεται πως θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.
Πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα, διαφορετικών ιστορικών περιόδων της πόλης, ήρθαν στο «φως» κατά την κατασκευή των σταθμών, με κυριότερους τους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας» που βρίσκονται εντός των ορίων του ιστορικού κέντρου της πόλης.
Οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν τα σπουδαία ευρήματα, σε σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης και σε μουσεία. Μάλιστα, ο Σταθμός «Βενιζέλου» αποτελεί διεθνώς, τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε μείζον τεχνικό έργο. Παράλληλα, μέρος των 300.000 αρχαιοτήτων που βρέθηκαν, θα εκτεθεί στο μουσείο που κατασκευάζεται στο «Crossover Σιντριβάνι» συνολικής έκτασης 6.370 τ.μ. καθώς και στο μουσείο που προετοιμάζεται στο Μητροπολιτικό Πάρκο «Παύλου Μελά».