LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 12 Οκτωβρίου 2024 11:26

Αθηνά Μαρτίνου: Πέθανε η ισχυρότερη γυναίκα της ελληνική ναυτιλίας

Ποια ήταν η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου. Πως έχτισε την ναυτική αυτοκρατορία της. 

Αθηνά Μαρτίνου

(Πηγή εικόνας: foundationaim.org)

Έφυγε από τη ζωή, το βράδυ της Παρασκευής, σε ηλικία 97 ετών, η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου, η ισχυρότερη γυναίκα της ελληνικής ναυτιλίας και από τις πρωτοπόρες στη διεθνή θαλάσσια βιομηχανία διεθνώς.

Ποια ήταν η Αθηνά Μαρτίνου

H Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου, μπήκε στη ναυτιλία το 1964. Το 1971, ίδρυσε τoν ναυτιλιακό κολοσσό Thenamaris. Ήταν γυναίκα με κοινωνικές ευαισθησίες που κρατούσε χαμηλούς τόνους και απέφευγε τη δημοσιότητα και την επίδειξη πλούτου.

Το 1971 πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειάς της, γένους Μεθενίτη . Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management. Το 1975, ο στόλος αποτελούνταν από 36 πλοία.

Το 1991, η Αθηνά αποφασίζει να παραδώσει τα ηνία στα παιδιά της. Ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime.

Το 1997, ακολούθησε ο Ανδρέας τη δική του ρότα, και προχώρησε στην ίδρυση της ναυτιλιακής Minerva Marine, αφήνοντας στο τιμόνι της μητρικής εταιρείας Thenamaris τον Ντίνο. Στη Minerva πλέον έχει αναλάβει ο γιός του Ανδρέα, ο Ανδρεάς jounior και στη Thenamaris ο Νικόλας Μαρτίνος γιός του Ντίνου.

Σε μια συνέντευξή της για το πως ερωτεύτηκε τη θάλασσα, στην εκπομπή Αειναύτες η Αθηνά Μαρτίνου είχε αφηγηθεί: “ Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου: “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια” και συνέχισε:

“Σε αυτή την προσπάθεια, δεν ήμουν μόνη μου. Κοντά μου ήταν από την πρώτη στιγμή ο άνδρας μου, αλλά κυρίως ήταν ο γιος μου Θανάσης, ο οποίος από δεκατεσσάρων ετών έκανε στατιστικές και έγραφε πόσο πλήρωμα, τι χρειάζεται ένα πλοίο. Ο άνδρας μου, ο Ιωάννης Μαρτίνος, αγαπούσε τη θάλασσα. Ο Θανάσης, από την πρώτη συζήτηση ήταν ενεργό μέρος σε αυτή την προσπάθεια. Δεν ήμουν η κινητήριος δύναμη, αλλά ήμουν ο άνθρωπος που μπορούσε να τα κάνει τα δύσκολα, εύκολα. Όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το κάνεις.

Διευθυντιλίκι δεν έκανα ποτέ. “Τη Thenamaris αγαπούσα, όχι το διευθυντιλίκι. Αυτό που ήθελα ήταν να πληθαίνουν τα βαπόρια μου και αυτό έγινε”.

“Το “Ελένη”, ήταν το δεύτερο πλοίο, δεν είχαμε λεφτά, ο Θανάσης τελείωνε το Γυμνάσιο, βρήκα λεφτά και πήγαμε στο Λονδίνο για να υπογράψει ο Θανάσης, ο οποίος μου είπε τότε, θα υψώσουμε την ελληνική σημαία. Ο Λιμενάρχης στο Λονδίνο με ρώτησε: Ξέρεις γραφομηχανή; του είπα, ναι και κάθισα και έγραψα τα έγγραφα, τα πήρε ο Θανάσης και έτσι παραλάβαμε το βαπόρι.

Το πρώτο πλοίο το αγοράσαμε το 1964 με 80.000 λίρες. Ήταν ένα πλοίο 20 χρονών. Το “Θανάσης”,ήταν ένα πλοίο του Λιβανού, ήταν για πέταμα, το φτιάξαμε, το κάναμε κυπριακό και το 1967, το πουλήσαμε στην οικογένεια Πατέρα που το αγόρασαν με 300.000 δολάρια”.

Αφετηρία για τη δημιουργία του Ιδρύματος, το πάθος της Αθηνάς Ι. Μαρτίνου για τη θάλασσα και προορισμός η προσφορά στην κοινωνία, αυτή που δραστηριοποιείται γύρω από τη θάλασσα και νιώθει στις φλέβες της την καθημερινή της παρουσία. «Η ίδια, όπως χαρακτηριστικά λέει, είναι «σαν τη θάλασσα, γένους θηλυκού». Όλη η στάση της απέναντι στη ζωή, είναι όπως και απέναντι στη θάλασσα. Αγάπη και πάθος, σεβασμός και αφοσίωση. Για αυτό αποδέχεται τη ζωή με όλες τις πλευρές της, είτε ήρεμη και γαλήνια, είτε ταραγμένη και τρικυμιώδη. Γιατί η Αθηνά Ι. Μαρτίνου, σαν τη θάλασσα, δεν είναι ποτέ στατική. Τολμηρή και φιλόδοξη, εργατική και επίμονη, διακριτική και χαμηλών τόνων, είναι η Νουνού της ελληνικής ναυτιλίας.

Για κάθε πράξη, κάθε κίνηση στη ζωή της Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, η θάλασσα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης. Στάθηκε γενναιόδωρη μαζί της, όπως σε όσους την αγαπούν και τη σέβονται. Κυνήγησε με πολλή δουλειά, δυναμισμό και πάθος το όνειρό της, και κατάφερε να κερδίσει με την αξία της τον σεβασμό και την αναγνώριση του κόσμου της ναυτιλίας.

Η Αθηνά Ι. Μαρτίνου επιστρέφει πάντα στη θάλασσα για να αντλήσει δύναμη, και σε εκείνη θέλει να ανταποδώσει τη γενναιοδωρία που της έδειξε. Όπως τα κύματα της θάλασσας μας ταξιδεύουν μακριά, έτσι και εκείνη με την ουσιαστική, αλλά αθόρυβη κοινωφελή δράση του Ιδρύματός της, θέλει να συμβάλει καθοριστικά στην υλοποίηση έργων προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας, να τη βοηθήσει να υπερβεί τους ορίζοντές της, να ταξιδέψει, να πάει μακριά».

Πώς χτίστηκε η αυτοκρατορία της ναυτιλίας

Ο πατέρας των αδελφών Μαρτίνων, ο Ιωάννης Μαρτίνος (1907-1977), είχε ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα με αντίκες και έργα τέχνης στην Αθήνα. Η καταγωγή του ήταν από τη Στεμνίτσα της Γορτυνίας. Το μαγαζί βρισκόταν στο Μοναστηράκι, στην καρδιά της Αθήνας. Η σύζυγός του, Αθηνά, γνωστή στους ναυτιλιακούς και κοσμικούς κύκλους ως Νουνού, είχε ρίζες στη ναυτιλία αφού προερχόταν από την παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια Μεθενίτη. Η καταγωγή της είναι από την Κεφαλονιά και την Ελευσίνα. Εχουν τέσσερα παιδιά.

Η πρώτη επένδυση στη θάλασσα από την οικογένεια Μαρτίνου έγινε τη δεκαετία του ’60 υπό την καθοδήγηση της Αθηνάς Μαρτίνου. Τότε με τα κέρδη από την γκαλερί και τα έργα τέχνης αγόρασαν το πρώτο πλοίο. Ηταν φορτηγό με το όνομα «Θανάσης», χωρητικότητας 10.000 τόνων. Το αγόρασαν από την εταιρεία του Ν. Λιβανού.

Τα δύο πρώτα πλοία τα διαχειριζόταν η ναυτιλιακή επιχείρηση της οικογένειας Μεθενίτη που είχε έδρα τον Πειραιά και η Kronos Shipping του Δ. Λεμού που είχε έδρα στο City του Λονδίνου.

Ωστόσο το 1971 η Αθηνά Μαρτίνου αποφάσισε να πάρει στα χέρια της τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειας. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management. Αμέσως μετά αγόρασε και τρίτο πλοίο. Η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν γεωμετρική μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια. Το 1975 η Thenamaris ήλεγχε έναν στόλο από 36 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων.

Στα πρώτα χρόνια, στο τιμόνι δίπλα στην Αθηνά ήταν ο πρωτότοκος γιος της Θανάσης, ενώ στην επιχείρηση μπήκαν σταδιακά ο Ντίνος και ο Ανδρέας.

Τα τρία αδέλφια έμειναν μαζί μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Την εποχή εκείνη αποχώρησε από τη Thenamaris ο Θανάσης Μαρτίνος και ίδρυσε την Eastern Mediterranean, για να ακολουθήσει, το 1997, ο Ανδρέας που ίδρυσε τη Minerva.

Η κηδεία της Αθηνάς (Νουνού) Μαρτίνου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στη 1 το μεσημέρι, στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Βουλιαγμένης.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΤροχαίο στο Αγρίνιο: Ο 21χρονος Θανάσης απανθρακώθηκε και οι νοσηλευτές γονείς του τον αναγνώρισανΧθες 20:26 | Ειδήσεις

Ο πατέρας της ανήλικης συνοδηγού που επέζησε μιλά αποκλειστικά στον ΑΝΤ1

Έκτακτα μέτρα για την καταπόνηση των εργαζομένων από τη ζέστη – Σε ισχύ από αύριοΧθες 20:53 | Ειδήσεις

Μέτρα προστασίας εργαζομένων από θερμική καταπόνηση στον ιδιωτικό τομέα, με παύση εργασιών σε εξωτερικούς χώρους και δυνατότητα τηλεργασίας

Ερυθρά Θάλασσα: Βυθίζεται το υπό ελληνική διαχείριση πλοίο – Με ρουκέτες, πυραύλους και drones η επίθεσηΧθες 22:35 | Ειδήσεις

Επισημαίνεται ότι πρόκειται για την πρώτη επίθεση εναντίον εμπορικού πλοίου από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα από τον Νοέμβριο του 2024.

Τρόμος στο Αγρίνιο: Πυροβολούσε με αεροβόλο πάνω από τα κεφάλια παιδιώνΧθες 15:42 | Ειδήσεις

Οι Αρχές πέρασαν χειροπέδες σε έναν 65χρονο άνδρα. 

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Μετά τον καύσωνα, χαλάζι και νεροποντή στο Μιλάνο: Γυναίκα καταπλακώθηκε από δέντρο (βίντεο)23:59Χανιά: 22χρονος νοσηλεύεται μετά από ηλεκτροπληξία 23:50Κέρκυρα: Κάλεσαν για βοήθεια στο Λιμενικό και κατέληξαν να... συλλαμβάνονται23:37Γεραπετρίτης: Στην Κορυτσά ο ΥΠΕΞ για τα εγκαίνια του κτηρίου "Σεφέρη" του Γενικού Προξενείου23:23Επίδομα ενοικίου: Οι κυρώσεις για όσους υποβάλλουν ανακριβή στοιχεία23:09Ερυθρά Θάλασσα: Βυθίζεται το υπό ελληνική διαχείριση πλοίο – Με ρουκέτες, πυραύλους και drones η επίθεση22:53Κρήτη: Επιχείρηση διάσωσης 96 αλλοδαπών με τη συμμετοχή σκάφους της Frontex22:38Αισιόδοξος ο Νετανιάχου για τη συνάντηση με τον Τραμπ: Θα βοηθήσει στη συμφωνία για τη Γάζα22:22ΠΑΟΚ: Κλείνει στην Κοπεγχάγη ο Κοτάρσκι με 5 εκατ. ευρώ22:05O ΕΟΔΥ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για αύξηση στα ΣΜΝ21:51Αλυκή Βοιωτίας: Συνελήφθη 55χρονος μελισσοκόμος για την πυρκαγιά21:36Έκτακτα μέτρα για την καταπόνηση των εργαζομένων από τη ζέστη – Σε ισχύ από αύριο21:22Ελίζαμπεθ Πίπκο στον ANT1: Ο Τραμπ βλέπει τις διαπραγματεύσεις με την Ευρώπη μέσα από ένα πολύ συγκεκριμένο πρίσμα21:05Τροχαίο στο Αγρίνιο: Ο 21χρονος Θανάσης απανθρακώθηκε και οι νοσηλευτές γονείς του τον αναγνώρισαν20:51Άφησσος: Εργαζόμενος κατέρρευσε εν ώρα εργασίας – Τον επανέφεραν με απινιδωτή20:34Formula 1: Θρίαμβος της McLaren και του Νόρις20:20Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο στη νότια Ερυθρά Θάλασσα - Επίθεση σε πλοίο υπο ελληνική διαχείριση20:02Καύσωνας: Επείγουσα ανακοίνωση του ΕΚΠΑ - Τι να προσέξουμε19:48Φαράγγι Βουραϊκού: Επιχείρηση διάσωσης 80χρονου και 56χρονης που έκαναν πεζοπορία19:34Χαλκιδική: 24ωρη απαγόρευση κυκλοφορίας σε δασικές περιοχές λόγω υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς19:20
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο