LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 23 Σεπτεμβρίου 2024 10:44

Τρένα: 24ωρη απεργία των εργαζόμενων

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους. Τι ζητούν. Προσφυγή από την Hellenic Train.

Τρένο - Τραινοσέ - Προαστιακός

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου τα σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητώντας, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με ανακοίνωσή τους επισημαίνουν πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πλευρά της πολιτείας».

«Τα σωματεία της Hellenic Τrain πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει», αναφέρουν στην ανακοίνωση και προσθέτουν: «παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας».

Στη δικαιοσύνη προσέφυγε, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της Hellenic Train, προκειμένου να αποφανθεί για τη νομιμότητα της προγραμματισμένης 24ωρης απεργίας που εξήγγειλαν για την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου τα σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί αύριο, Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου.

Ολόκληρη η ανακοίνωση των σωματείων έχει ως εξής:

«Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψη του από την πλευρά της πολιτείας.

Άλλωστε και η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι στην χώρα μας τα σιδηροδρομικά έργα και τα συστήματα που αφορούν στην ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθυστέρησαν σημαντικά (σύμβαση 717 κλπ) λόγω των συνεχών αλλαγών, παρατάσεων και κυβερνητικών παρεμβάσεων.

Δυστυχώς όμως λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφαλείας (Σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση- επικοινωνία) βιώσαμε την καταστροφική κακοκαιρία του Daniel, η οποία διέλυσε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, δημιουργώντας παράλληλα πολλαπλά προβλήματα στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Hellenic train, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αυτό που τους αναλογούσε.

Ραγες - τρενο

Προβλήματα που μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδος ημέρας του δυστυχήματος και της φυσικής καταστροφής παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και την Hellenic train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν.
Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού και κυρίως η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στην λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, την διαχρονική εγκατάλειψη του Σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου, έφεραν τον σιδηρόδρομο στην τραγική κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν και φυσικά την απαξίωση του τρένου στο επιβατικό κοινό.

Η ιδιωτικοποίηση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατόπιν της ΕΕΣΣΤΥ έναντι πολύ μικρού τιμήματος, που δήθεν θα λειτουργούσε ευεργετικά, αποδείχθηκε στην πράξη άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού.

Γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων συνηγορούν στην δική μας εκτίμηση.

Παρά τα 65 εκατ. ευρώ/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες-επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Οι ευθύνες όμως για την τραγική αυτή κατάσταση, καταλογίζονται και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και τις διορισμένες διοικήσεις που διαχειρίστηκαν τις τύχες της χώρας και του σιδηροδρόμου, που παρά τα δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, η αξιοπιστία του στις μεταφορές, βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από την έναρξη λειτουργίας του.

Σήμερα, αφενός αναγνωρίζουμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να επισπεύσει τις εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, όπως αναγνωρίζουμε και τις καλές προθέσεις της νέας διοίκησης της Hellenic train για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί της, αφετέρου όμως, διαπιστώνουμε ότι η επιλογή παραχώρησης εργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από την Hellenic train, δεν αποκατέστησε ούτε κατ' ελάχιστο τα προβλήματα και την αξιοπιστία των εταιρειών απέναντι στο επιβατικό κοινό.

Με λίγα λόγια οι καλές προθέσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα ζητήματα αξιοπιστίας και ασφαλείας… Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, σοβαρές επενδύσεις σε προσωπικό και τροχαίο υλικό!

Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι "ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις"!!!

Τα σωματεία της Hellenic train πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει.

Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας.

Κατόπιν όλων των παραπάνω που αναφέρουμε και έπειτα από τα συμβάντα των τελευταίων ημερών, τα σωματεία μας, σε έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής Σιδηροδρομικής απεργίας την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με τα κάτωθι αιτήματα:

α)Άμεσες προσλήψεις προσωπικού ώστε να σταματήσει η εντατικοποίηση της εργασίας

β)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων

γ)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών επί των αμαξοστοιχιών καθώς και στους σταθμούς

δ)Αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων-Οι επιβάτες μας αξίζουν το καλύτερο!

ε)Να δοθούν άμεσα τα Μ.Α.Π.(Μέσα ατομικής προστασίας)

στ)Να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των τεχνιτών στο σύνολο του τροχαίου υλικού

ζ)Να θεσπιστεί η συνεχής εκπαίδευση των τεχνιτών και των συνοδών αμαξοστοιχιών

η)Άμεσες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτωνστα μηχανεργοστάσια

θ)Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα απαιτούμε σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αγαπητοί επιβάτες, συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Αυτή η κινητοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, σας αφορά ΟΛΟΥΣ!

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων είναι για εμάς πάνω από όλα!».

Ειδήσεις σήμερα:

Δήμος Αθηναίων: Γιατί γέμισε ποντίκια η Πλατεία Συντάγματος (βίντεο)

“Βατικανό των Μουσουλμάνων”: Ο Ράμα ιδρύει μουσουλμανικό κρατίδιο μέσα στα Τίρανα

Γεροβασίλη στον ΑΝΤ1: Δεν θα είμαι υποψήφια – Να κάνουμε τα πάντα για να μην κερδίσει ο Κασσελάκης


Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
ΠΑΟΚ – Ζαφείρης: Έκλεισε η συμφωνία για τη μεταγραφή17:25Αφγανιστάν: Στους 78 οι νεκροί από το τραγικό δυστύχημα - 17 εώς 19 από τα θύματα ήταν παιδιά17:12Συνελήφθησαν διακινητές ναρκωτικών στα Προσφυγικά έπειτα από καταδίωξη16:58Σητεία: Ξεκίνησε η διαδικασία απομάκρυνσης του ημιβυθισμένου “MN KOSTAS”16:44Λαβρόφ για συνάντηση Πούτιν – Ζελένσκι: Θα πρέπει να είναι η αποκορύφωση των διαπραγματεύσεων16:31Φωτιά στην Ηλεία16:17Ιαπωνία: Μια εξαιρετικά λαμπρή πύρινη σφαίρα διέσχισε τον ουρανό (βίντεο)16:03Αττική: Επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. για την εξάρθρωση ομάδων της τουρκικής μαφίας – Έξι συλληφθέντες μέχρι στιγμής15:49Χαλκιδική: Ξηλώνονται ομπρέλες και κατασκευές από γνωστό κάμπινγκ (εικόνες)15:35Οι 4 ειδήσεις της ημέρας (βίντεο)15:21Τουρκία: Τηλεφωνική επικοινωνία Ερντογάν – Πούτιν15:07Σοκαριστικό τροχαίο στην Κυπαρισσία: 74χρονος "καρφώθηκε" σε κολώνα και εκτινάχθηκε (εικόνες)14:52Περιοδεία σε πυρόπληκτες περιοχές πραγματοποιούν Σ. Φάμελλος και Δ. Κουτσούμπας14:38Ο Τραμπ προτείνει τη Βουδαπέστη για συνάντηση Πούτιν – Ζελένσκι14:24Αφιέρωμα στο 33ο τουρνουά Ακρόπολις: Η ώρα του Αντετοκούνμπο14:10Σκουπίδια στο Ηράκλειο: Κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία έδειξαν οι έλεγχοι13:56Φυλακές Κορυδαλλού: Συνελήφθησαν 4 έγκλειστοι σε επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. – Τι βρήκαν και κατέσχεσαν οι αστυνομικοί (εικόνες)13:42Δανία: Κατάργηση του ΦΠΑ στα βιβλία θέλει η κυβέρνηση – Στόχος η ενθάρρυνση της ανάγνωσης 13:28Γαύδος: Νέο περιστατικό διάσωσης – 25 μετανάστες μεταφέρονται στα Χανιά13:14Πορτογαλία: Τρίτος νεκρός από τις πυρκαγιές13:00
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο