LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 12 Σεπτεμβρίου 2024 15:12

ΤΑΙΠΕΔ - Αττική Οδός: Υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησής της

Ποια είναι η παραχωρησιούχος εταιρία, όπως αναδείχθηκε από τον προβλεπόμενο διαγωνισμό. Ποια θα είναι η διάρκεια της σύμβασης και ποιο το ύψος των διοδίων.

Αττική Οδός - Κόμβος Μεταμόρφωσης

Το ΤΑΙΠΕΔ ως εταιρία μέλος του Υπερταμείου ανακοίνωσε ότι σήμερα Πέμπτη 12.09 πραγματοποιήθηκε στο Νομισματικό Μουσείο η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ, της εταιρίας ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και της εταιρίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής τον Σεπτέμβριο του 2023 στον σχετικό διαγωνισμό τον οποίο είχε διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ.

Στην τελετή παρευρέθηκαν ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, o Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Γιώργος Περιστέρης και ο Πρόεδρος της ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε., Μανώλης Μουστάκας.

Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τον οποίο διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης, τίθεται σε τροχιά υλοποίησης η μετάβαση του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης. Ο Παραχωρησιούχος, ο οποίος θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό το οποίο θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατομμυρίων ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης.  Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 μειώνεται σε 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ.

Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ. και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ο οποίος δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Αττική Οδός - Παραχώρηση

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Η σύμβαση που υπεγράφη σήμερα είναι ιδιαίτερα  σημαντική για τρεις κυρίως λόγους. Πρώτον, το Δημόσιο βάζει στο ταμείο του ένα πολύ μεγάλο ποσό, σχεδόν 3,3 δισ. ευρώ, που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ. Δεύτερον, με το ποσό αυτό μπορούμε να μειώσουμε ισόποσα το Δημόσιο χρέος, σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ μόνο από αυτή τη συναλλαγή. Και τρίτον, η σύμβαση προβλέπει τη μείωση των διοδίων προς όφελος εκατομμυρίων κατοίκων της πρωτεύουσας που χρησιμοποιούν καθημερινά την Αττική οδό. Η σύμβαση έχει και ένα επιπλέον ειδικό χαρακτηριστικό καθώς τυχαίνει να είναι και η πρώτη στη χώρα μας με την οποία ανανεώνεται, μετά από διαγωνισμό, προηγούμενη σύμβαση παραχώρησης. Θέλω να συγχαρώ όλους τους εμπλεκόμενους στη συμφωνία που υπογράφεται σήμερα και να διαβεβαιώσω ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να πορεύεται στο δρόμο της αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου που εξασφαλίζει βελτίωση των υπηρεσιών, μείωση του κόστους και αύξηση των εσόδων του προϋπολογισμού».

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε: «Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, επιβεβαιώνει ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, μπορεί να είναι διαφανής, αλλά και αποδοτική και για τις δύο πλευρές. Μπορεί, δηλαδή να είναι ωφέλιμη και για τα δύο μέρη, μέσα σε ένα πλαίσιο το οποίο να καλύπτει, από τη μια πλευρά, το δημόσιο συμφέρον, μέσω της χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου και από την άλλη πλευρά, να εξασφαλίζει ένα λογικό κέρδος στον ιδιωτικό φορέα, μέσω της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα. Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την προστασία των δημόσιων υποδομών και για τη διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος μεταφορών, με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των χρηστών».   

 Ο κ. Ταχιάος επισήμανε: «Η σημερινή υπογραφή, αποτελεί ένα ορόσημο στην ιστορία των μεγάλων οδικών παραχωρήσεων, στις οποίες η χώρα μας έχει ήδη τεράστια εμπειρία. Η Αττική Οδός, έργο υποδειγματικό για την εποχή του, σηματοδοτεί την επιτυχία του μοντέλου της συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα στην υλοποίηση μεγάλων δημοσίων επενδύσεων. Η κατασκευή και λειτουργία της συνέβαλαν καθοριστικά στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία μέσω της ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε., διαδέχεται το προηγούμενο σχήμα, έχει, χωρίς αμφιβολία, την τεχνογνωσία και την ικανότητα να διατηρήσει την Αττική Οδό στα υψηλά επίπεδα λειτουργίας που απαιτούν οι πολίτες. Επιπλέον, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στην προτελευταία πράξη αυτού του πολύ δύσκολου εγχειρήματος που με πολλή επιμέλεια φέρνει σε πέρας το ΤΑΙΠΕΔ, πιστεύω, πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. θα ανταποκριθεί στον στόχο της ολοκλήρωσής του, πριν από το τέλος του έτους. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 5 Οκτωβρίου θα είναι απολύτως έτοιμο να κινήσει τις διαδικασίες παράδοσης της οδού, στο μέτρο που αυτές το αφορούν».

Ο κ. Πολίτης τόνισε: «Σήμερα ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του οδικού άξονα που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων. Το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, ολοκλήρωσε με ταχύτητα και διαφάνεια ένα πολυσύνθετο έργο και θα εισπράξει για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου το υψηλότερο τίμημα στην ιστορία του, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη μείωση του δημόσιου χρέους. Πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο έργο καθώς για πρώτη φορά έπρεπε να διαχειριστούμε τη λήξη σύμβασης παραχώρησης που είχε συνάψει το Ελληνικό Δημόσιο και να εξασφαλίσουμε τη μετάβαση σε νέο καθεστώς παραχώρησης. Με το έργο αυτό διασφαλίζουμε ότι ο σημαντικότερος αυτοκινητόδρομος στην Αττική θα εξακολουθήσει να λειτουργεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με γνώμονα την αυξημένη οδική ασφάλεια και την αξιοπιστία των μετακινήσεων, δεδομένου ότι ο νέος παραχωρησιούχος διαθέτει μεγάλη εμπειρία και αποδεδειγμένη ικανότητα στη διαχείριση κρίσιμων οδικών υποδομών». 

Ο κ. Δημητριάδης σχολίασε: «Η σημερινή συμφωνία πιστοποιεί ότι έχουμε περάσει σε μια νέα εποχή στον τρόπο με τον οποίο το Δημόσιο, το Growthfund και το ΤΑΙΠΕΔ μπορούν να επιτυγχάνουν όλο και μεγαλύτερα έσοδα από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας παράγοντας ταυτοχρόνως μεγαλύτερο όφελος για τους πολίτες. Η επίτευξη του μεγαλύτερου τιμήματος παραχώρησης στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, με ταυτόχρονη μείωση του αντιτίμου για τη διέλευση από τον μεγαλύτερο, τον πιο σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο της Αττικής, με το υψηλότατο επίπεδο υπηρεσιών, αποτελεί την εφαρμογή του οράματός μας για τη μέγιστη παραγωγή αξίας για το Δημόσιο και τους πολίτες».

Ο κ. Περιστέρης σημείωσε: «Η ένταξη της Αττικής Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί μέρος ενός συνολικού σχεδιασμού που προσεχτικά και με σύνεση υλοποιούμε εδώ και χρόνια, πραγματοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία, συνεισφέροντας στην αύξηση της απασχόλησης αλλά και εισφέροντας σημαντικότατα κεφάλαια στα δημόσια ταμεία. Η Αττική Οδός, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, είναι ένα έργο που αναπόφευκτα ξεχωρίζει, μεταξύ των άλλων οδικών παραχωρήσεων της χώρας, καθώς λόγω της θέσης στην Αττική, επηρεάζεται και επηρεάζει συνολικά την κυκλοφοριακή πραγματικότητα της πρωτεύουσας. Για αυτό και η Αττική Οδός δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως νησίδα, αλλά ως νευραλγικό κομμάτι ενός ευρύτερου κυκλοφοριακού ιστού, που πρέπει να αναπτυχθεί και να επεκταθεί περαιτέρω προκειμένου οι μετακινήσεις των πολιτών και των επισκεπτών της Αθήνας να γίνουν αποδοτικές, βελτιώνοντας το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον και την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων».

Ο κ. Μουστάκας ανέφερε: «Για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πρόκειται για ένα έργο που διευρύνει το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου στην Ελλάδα, προσφέροντας σημαντικά σε επίπεδο εσόδων, EBITDA και μερισματικών αποδόσεων, με ένα προφίλ σημαντικά χαμηλότερου ρίσκου. Η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην εταιρεία και σημαντικά οφέλη στους μετόχους της».

Ειδήσεις σήμερα:

Λύτρας: Αποφυλακίζεται μέχρι να δικαστεί ο ποινικολόγος

Παράσυρση - Θεσσαλονίκη: Δίωξη για κακούργημα στον οδηγό που “είχε πιεί ένα τσίπουρο”

Τουρκία: Λαχματζούν χωρίς…κιμά, λόγω ακρίβειας!

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜπάιντεν: “Σκανδαλώδες” το ένταλμα του ΔΠΔ για τη σύλληψη του πρωθυπουργού του Ισραήλ ΝετανιάχουΣήμερα 06:47 | Ειδήσεις

Τι ανέφερε ο Τζο Μπάιντεν για τα εντάλματα σύλληψης που εκδόθηκαν από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο σε βάρος ισραηλινών ηγετών.

Λακωνία: Νεκρός άνδρας από φωτιά σε εγκαταλελειμμένο κτήριοΣήμερα 07:09 | Ειδήσεις

Το Ανακριτικό Τμήμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας διεξάγει έρευνες για τα αίτια που προκάλεσαν τη φωτιά.

Αμαλιάδα: Άνδρας είχε υλικό παιδικής πορνογραφίας σε λάπτοπ και κινητόΧθες 12:03 | Ειδήσεις

Πώς εντόπισαν οι αρχές τον άνδρα που ήταν κάτοχος παιδικής πορνογραφίας στην Ηλεία.

Τζον Κένεντι: η δολοφονία που “πάγωσε” τον κόσμοΤετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023 06:27 | Ειδήσεις

Η δολοφονία του JFK, σαν σήμερα, είναι ένα από τα γεγονότα που σημάδεψαν ανεξίτηλα τον 20ο αιώνα και παραμένει μέχρι σήμερα "μυστήριο" και "τροφή για συνωμοσιολόγους".

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Τζον Κένεντι: η δολοφονία που “πάγωσε” τον κόσμο08:38Σιδηροδρομική τραγωδία στη Σερβία: Σύλληψη του τέως υπουργού Μεταφορών08:25Αμαλιάδα: Άνδρας είχε υλικό παιδικής πορνογραφίας σε λάπτοπ και κινητό08:11Τραμπ: Ανακοίνωσε την πιστή συνήγορό του Παμ Μπόντι ως νέα υποψήφια υπουργό Δικαιοσύνης 07:58Θεσσαλονίκη - ΟΑΣΘ: Νέες λεωφοριακές γραμμές και τροποποίηση παλιών07:44Τρίκαλα: Μαθητές τσακώθηκαν και οι γονείς του ενός μήνυσαν την γιαγιά του άλλου07:31Λακωνία: Νεκρός άνδρας από φωτιά σε εγκαταλελειμμένο κτήριο 07:17Μπάιντεν: “Σκανδαλώδες” το ένταλμα του ΔΠΔ για τη σύλληψη του πρωθυπουργού του Ισραήλ Νετανιάχου07:04Νετανιάχου: Θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι το Ισραήλ, καμία απόφαση δεν θα μας εμποδίσει 06:50Εορτολόγιο - 22 Νοεμβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα06:36Σημεία για rapid test δωρεάν την Παρασκευή06:23Καιρός: Τοπικές βροχές και καταιγίδες και την Παρασκευή06:09Τουρκία: Άνδρας επιχείρησε να μπει σε εμπορικό κέντρο με σκύλο και τον δάγκωσε… ο φύλακας (βίντεο)23:59Μεγαλή Βρετανία - Ελλάδα: Πάλεψε μέχρι τέλους αλλά δεν τα κατάφερε η Εθνική 23:48Κύπρος - Νεκροφιλία: Ένστολος των Βρετανικών Βάσεων ελέγχεται από τις Αρχές23:36Ζελένσκι: Η Ρωσία δεν ενδιαφέρεται για την ειρήνη23:24Euroleague: Ο Ολυμπιακός νίκησε εύκολα την Μπασκόνια23:11Λίβανος – Συρία: Πολύνεκρα ισραηλινά χτυπήματα (βίντεο)22:58Μετρό - Σταϊκούρας για Γραμμή 4: Στόχος μας η διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων το 202622:45Διπλωματικές πηγές προς Φιντάν: Η Συνθήκη της Λωζάνης δεν επιδέχεται παρερμηνείας22:31
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο