F1 - GP Ιταλίας: Πίσω στο “θρόνο” της η Ferrari, απίθανη νίκη Leclerc
Άρθρο του Γιώργου Ανανίδα, από το antenna.gr/F1
Ο Σαρλ Λεκλέρ χάρισε στη Ferrari μια μεγάλη νίκη στο Ιταλικό Γκραν Πρι της Φόρμουλα Ένα, στην πίστα της Μόντσα, αφού διαχειρίστηκε άριστα τα ελαστικά του με μια σπουδαία στρατηγική, βγάζοντας 53 γύρους με μόλις ένα πιτ-στοπ και αφήνοντας πίσω του τους πιλότους της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις.
Ο Λεκλέρ, ο οποίος έβγαλε 38 γύρους στη Μόντσα με ένα σετ σκληρών ελαστικών, είδε την καρό σημαία 2,6 δευτερόλεπτα μπροστά από το Αυστραλό Πιάστρι.Ο Charles Leclerc πήρε ανέλπιστα μία εκπληκτική νίκη στο «σπίτι» της Ferrari, τη Μόντσα, για πρώτη φορά μετά το 2019, χάρη στη στρατηγική του ενός pit stop. Στο 2-3 η McLaren, με χαμένο τον Norris.
Ο αγώνας
Για πρώτη φορά φέτος, ο Norris έκανε καλή εκκίνηση καρατώντας την πρωτοπορία στο πρώτο σικέιν. Αντίθετα ο Russell έκανε λάθος και εφύγε ευθεία χάνοντας τέσσερις θέσεις.
Ο Piastri έκανε αποφασιστική κίνηση στον teammate του στο δεύτερο σικέιν και πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, η McLaren του Αυστραλού ήταν πρώτη. Αυτό, όμως, κόστισε στον Βρετανό και τη 2η θέση, καθώς είδε τον Leclerc να προσπερνά, αμέσως μετά τον Piastri.
Με το πέρας των πρώτων γύρων, ένα «τρενάκι» DRS είχε δημιουργηθεί στη πρώτη πεντάδα μεταξύ Piastri, Leclerc, Norris, Sainz και Hamilton.
Η πρώτη εγκατάλειψη της ημέρας ήρθε στον γύρο 7, με τις ζημιές στο μονοθέσιο του Tsunoda να αποδεικνύονται σημαντικές.
Στον 11ο γύρο, ο Perez προσπέρασε εύκολα τον Russell που είχε «πληγωμένη» την W15 και ανέβηκε 7ος. Δίχως άλλη επιλογή, ο Βρετανός μπήκε αμέσως για το πρώτο του pit stop.
Η McLaren κάλεσε τον Norris στον 15ο γύρο για αλλαγή σε σκληρή, ώστε να κάνουν το undercut στον Leclerc. Η Ferrari απάντησε αμέσως, με τις δύο ομάδες να κάνουν εκπληκτικά pit stop, ωστόσο το undercut έπιασε και ο Βρετανός βρέθηκε πάνω από τον Μονεγάσκο.
Η ώρα του Piastri ήρθε αμέσως μετά, χωρίς να χάνει κάτι από τον ανταγωνισμό, διατηρώντας επί της ουσίας την πρωτοπορία.
Οι ταχύτεροι γύροι βρίσκονταν ανάμεσα στους δύο οδηγούς της McLaren, που έλαβαν το ελεύθερο να παλέψουν. Ωστόσο, ένα λάθος του Norris όταν τελείωνε η γόμα του ανάγκασαν την ομάδα να τον βάλει για το δεύτερο pit stop, στην προσπάθεια ενός ακόμα undercut.
Στον 38ο γύρο, ο Russell έκανε μία εντυπωσιακή κίνηση στην Curva Grande για να προσπεράσει τον Perez και να ανέβει 8ος.
Αναφορικά με τα pit stop, ο Piastri μπήκε στον ακριβώς επόμενο γύρο, βγαίνοντας μπροστά από τους Verstappen και Norris. Ο Βρετανός ταλαιπωρήθηκε για δύο γύρους από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, αλλά στον γύρο 41 ολοκλήρωσε αποφασιστικά την προσπέραση.
Αναγκαστικά, η Red Bull κάλεσε τον Ολλανδό για τη δεύτερη αλλαγή του, αυτή τη φορά σε μέση γόμα.
Με τη Ferrari πια στο 1-2 και 10 γύρους να απομένουν, η κόκκινη ομάδα έδειχνε να πηγαίνει σε ένα pit stop, ενώ στους οδηγούς της McLaren δόθηκε η εντολή να πιέσουν στο μέγιστο.
Έτσι και έγινε, με αποτέλεσμα ο Piastri να πιάσει εύκολα τον Sainz προσπερνώντας για τη 2η θέση πριν την Ascari, στον γύρο 45.
Από εκεί και πέρα, ο Αυστραλός καλούταν να πιάσει τον Leclerc που ήταν περίπου 10 δευτερόλεπτα μακριά, αλλά οι γύροι ήταν… μετρημένοι. Στο μεταξύ, ο Norris έκανε μία εύκολη προσπέραση στον Sainz, φτάνοντας στην 3η θέση.
Τελικά, ο Leclerc με μία αψεγάδιαστη οδήγηση, έφτασε πρώτος στην καρό σημαία, κερδίζοντας για δεύτερη φορά στη Μόντσα, με ανέλπιστο τρόπο. Οι δύο McLaren συμπλήρωσαν το βάθρο, με τον Norris χαμένο λόγω 3ης θέση.
Θεσσαλονίκη: Τους “παγίδεψαν” μέσω social και τους λήστεψαν
Νετανιάχου σε Χαμάς: Θα σας καταδιώξουμε, θα σας πιάσουμε
Πολάκης κατά Κασσελάκη: Ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται αλλαγή ηγεσίας και όχι ασύνδετα βιντεάκια