ΑΑΔΕ – Επίλυση Φορολογικών Διαφορών: Απορρίπτονται 2 στα 3 αιτήματα
«Μάταιη» ήταν η προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (ΔΕΦΔ) για το 70% των φορολογουμένων που απευθύνθηκαν για να… βρουν το δίκιο τους, μετά την επιβολή φόρων και προστίμων από την Εφορία, τη νομιμότητα των οποίων αμφισβήτησαν.
Τα νεότερα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αποκαλύπτουν ότι από τη ΔΕΦΔ απορρίφθηκε το 66,13% των προσφυγών που εξετάσθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2024.
Τα υψηλό ποσοστό των απορριφθέντων υποθέσεων αποδίδεται από αρμόδιους παράγοντες της φορολογικής διοίκησης στο νέο ελεγκτικό πλαίσιο και στις διαδικασίες που εφαρμόζει ο φορολογικός μηχανισμός στη βεβαίωση των παραβάσεων.
Κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους, υποβλήθηκαν στη Διεύθυνση 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις. Εξετάσθηκαν οι 2.320, από τις οποίες οι 1.654 απορρίφθηκαν, 23 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς, καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν, 7 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία, ενώ δεκτές εν όλω ή εν μέρει έγιναν μόνο 636 υποθέσεις.
Από τη στατιστική επεξεργασία των στοιχείων της ΑΑΔΕ προκύπτει ότι από το 2013,, οπότε ξεκίνησε η δραστηριότητα της ΔΕΔ, έχουν υποβληθεί 91.139 αιτήσεις. Από το σύνολο των υποθέσεων εξετάστηκαν οι 86.739, από τις οποίες 46.821 απορρίφθηκαν με αποφάσεις της επιτροπής, 14.971 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν, ενώ 652 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία. Δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει 21.189 υποθέσεις, δηλαδή μόνο το 24,4% των υποθέσεων.
Σημειώνεται ότι από το σύνολο των προσφυγών οι 34.937 έχουν φθάσει στα δικαστήρια, σύμφωνα με το euro2day.gr.
Η διαδικασία
Το ισχύον καθεστώς δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να αμφισβητήσουν πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος τους από τη φορολογική αρχή προσφεύγοντας στη ΔΕΦΔ εντός 30 ημερών πριν από την προσφυγή στα δικαστήρια.
Η απόφαση για την ενδικοφανή προσφυγή εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής και σε περίπτωση που δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, θεωρείται ότι η προσφυγή έχει απορριφθεί από τη ΔΕΔ και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της προθεσμίας.
Μόνο ηλεκτρονικά
Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, ενώ αν υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, είναι δυνατή η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική αρχή. Ταυτόχρονα με την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής, ο φορολογούμενος θα πρέπει να συνυποβάλει στην αρμόδια φορολογική αρχή και τα συνημμένα έγγραφα και δικαιολογητικά μόνο σε ψηφιακή μορφή (αρχεία .pdf ή .zip) μέσω της εφαρμογής.
Στην ενδικοφανή προσφυγή θα πρέπει να αναφέρονται τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου, η προσβαλλόμενη πράξη, οι λόγοι, οι ισχυρισμοί και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του, η διεύθυνση για τις κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.
Κακοκαιρία: Μπουρίνια και πτώση θερμοκρασίας την Τετάρτη
Επίδομα παιδιού: Κλείνει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις
Ερντογάν για Καισάρεια: Προβοκάτορες όσοι άπλωσαν χέρι στους μετανάστες