LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 17 Απριλίου 2024 14:09 | Ανανέωση: 17 Απριλίου 2024 14:26

Influencers: πανευρωπαϊκό σαφάρι ελέγχων - 20 Έλληνες στη λίστα

Στη λίστα βρίσκονται και 20 Έλληνες που θα λάβουν επιστολή με συστάσεις για άμεσες διορθωτικές ενέργειες από το Υπουργείο Ανάπτυξης.

μέσα κοινωνικής δικτύωσης - social media

Στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep) σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών, συμμετείχε το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27/10/2023 έως και 30/11/2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης. Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).

Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά σε 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το Υπουργείο Ανάπτυξης:

  • επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»
  • υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και
  • προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες «influencers»

Από τον έλεγχο στους Έλληνες «influencers», διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% - και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο - γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των «influencers» που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

  • Από το 97% των ελεγχόμενων «influencers» των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.
  • To 78% των «influencers» ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.
  • Σε ποσοστό 30% οι «influencers» δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.
  • Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).
  • Το 40% των «influencers» διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.
  • Το 34% των «influencers» παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.
  • Το 40% των «influencers» προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 «influencers» που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 «influencers» προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο.

Οι «influencers» και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Ειδήσεις σήμερα:

Σε απεργιακο κλοίο η χώρα

Ισραήλ: Το Ιράν... καθυστέρησε την χερσαία επιχείρηση στην Ράφα

Ναύπακτος: Νεαρός έσερνε αστυνομικό με το αυτοκίνητο

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης: Η αμυντική θεώρηση της Ευρώπης εκτείνεται σε 360 μοίρες, αποτελούσε πάντα πάγια ελληνική θέσηΣήμερα 12:56 | Ειδήσεις

 Στην αμυντική θωράκιση της ΕΕ, αλλά και στις πρωτοβουλίες για φθηνότερη ενέργεια, αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη δήλωσή του, προσερχόμενος στη Σύνοδο Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών για την Ουκρανία, στον απόηχο των κυρώσεων του Ντόναλντ Τραμπ στη Ρωσία.


 


 


 


 


 


 


 


 

Τραγωδία στη Λάρισα: Νεκρό βρέφος - Το μετέφερε η γιαγιά του στο Κέντρο ΥγείαςΣήμερα 09:10 | Ειδήσεις

Στο νοσοκομείο βρίσκονται αστυνομικές δυνάμεις που διεξάγουν έρευνα για τα αίτια του τραγικού συμβάντος.

Θάνατος 16χρονης στο Γκάζι: Η ανακοίνωση του Υπουργείου ΥγείαςΣήμερα 09:48 | Ειδήσεις

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του νοσοκομείου για την υπόθεση της 16χρονης

Άλιμος: 15χρονος υπέστη ανακοπή καρδιάς μέσα σε γυμναστήριο – Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του Παίδων "Αγία Σοφία"Σήμερα 10:22 | Ειδήσεις

Ο 15χρονος νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Φέγενορντ - Παναθηναϊκός: Νέα ώρα μετάδοσης, σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου στις 17:30, στον ΑΝΤ113:42Μητσοτάκης στο Politico: Ώρα για κοινό ευρωπαϊκό δανεισμό στην άμυνα – Υπάρχει ένας ελέφαντας στο δωμάτιο13:28Δίκη Βαλυράκη: "Είδα έναν άνθρωπο ξυλοκοπημένο, είχε μελανιές και χτυπήματα στο κεφάλι του", κατέθεσε ο γιος του13:14Μητσοτάκης: Η αμυντική θεώρηση της Ευρώπης εκτείνεται σε 360 μοίρες, αποτελούσε πάντα πάγια ελληνική θέση13:00ΟΠΕΚΕΠΕ: Στη ΓΑΔΑ οι συλληφθέντες του κυκλώματος με τις παράνομες επιδοτήσεις12:46Ισραήλ: Το Ανώτατο Δικαστήριο εξετάζει προσφυγή για να αποκτήσουν οι δημοσιογράφοι πρόσβαση στη Γάζα12:32ΕΛ.ΑΣ. για θάνατο 16χρονης στο Γκάζι: Δεν προκύπτει τηλεφωνική ενημέρωση12:18Επεισόδια με κρότου λάμψης και χημικά στην Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης στο Μεταξουργείο (εικόνες)12:04Γκάζι: Εν αναμονή των τοξικολογικών για τα αίτια θανάτου της 16χρονης 11:50Κως: 79χρονος τραυμάτισε με μαχαίρι τη σύζυγό του11:36Τραμπ: Ο Σι μπορεί να έχει μεγάλη επιρροή στον Πούτιν για τον πόλεμο στην Ουκρανία11:22Γάζα: Ο υποσιτισμός των εγκύων και των βρεφών θα έχει συνέπειες για γενιές ολόκληρες11:08Ουγκάντα: 46 Νεκροί μετά από την σύγκρουση δύο λεωφορείων (εικόνες)10:54Άλιμος: 15χρονος υπέστη ανακοπή καρδιάς μέσα σε γυμναστήριο – Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του Παίδων "Αγία Σοφία"10:41Ασύλληπτη κτηνωδία στην Ηλεία: Σκύλος βασανίστηκε και κακοποιήθηκε10:27Θεσσαλονίκη: Τέλη Νοεμβρίου ξεκινούν τα δρομολόγια του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου10:13Θάνατος 16χρονης στο Γκάζι: Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας09:59Όλγα Κεφαλογιάννη - Καλημέρα Ελλάδα: Το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και το επόμενο στοίχημα για τον τουρισμό09:45Κίνηση στους δρόμους: 30 λεπτά καθυστερήσεις στην Αττική οδό09:31Τραγωδία στη Λάρισα: Νεκρό βρέφος - Το μετέφερε η γιαγιά του στο Κέντρο Υγείας09:17
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο